VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
zozo, dat is nog een aardig eind. Met de motor of met de auto?

Indien met de motor: wel via de eifel rijden hé :+
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend is op de snelweg een van die metalen strips die het achterlicht kapje en je knipperlicht vasthouden eraf gedondert... Hoorde ineens iets klapperen, kijk naar m'n schaduw zie ik iets achter m'n motor aanwapperen... Dus maar ff op de vluchtstrook gestopt, hangt de strip aan de rechterkant alleen nog aan de fitting van het knipperlicht |( Moet er niet aan denken wat er gebeurt was als dat ding in m'n wiel terecht was gekomen of op de motorkap van een automobilist of.... :X

Heb dus een nieuw setje knipperlichten nodig en maar ff wat bouten controleren...
 
Heb ik nog wel voor je. Strip met knipper voor rechts in ieder geval.
 
Heb ik nog wel voor je. Strip met knipper voor rechts in ieder geval.

Dank voor het aanbod, maar ga voor een goedkoop aftermarket setje, mooi klein. Hou niet zo van die lompe dingen, breken te makkelijk af bij het naar binnen en buiten zetten.
 
Hey Koen,
mijn 2 manuals er es bijgenomen en in de Peters staat 0 tot 3 bar,
en in de officiële (groene) Honda manual lees ik 0 tot 300kPa (0 - 3.0kg/cm²,0 - 43psi)
maar beide waarden zijn wel voor een VF1000F, weet niet of er een andere/nieuwere schokkert op een FII zit (met andere waarden). Is het ook zo 'n Showa met 3 standen/instelmogelijkheden? Met zo 'n trek-knopje?
Bij 0 bar is je 'kindergeld' in gevaar denk ik, en bij 3 kom je best niet teveel verkeersdrempels tegen, zoiets?

3 bar max ja
niet dat het werkt...

heb van de week nog wat aan de VFKR gedaan...had wat speling op de tandwieldrager en ik heb het linksysteem ff losgepakt , schoongemaakt en opnieuw ingevet.
De shock ben ik niet bepaald tevreden over.kan ook niet anders natuurlijk..ding is uit de oertijd en heeft al wat jaren en km's gezien.
Ik ga eens kijken hoe de fiets zich houdt in Oss tijdens de 3 uurs..als het okay is hou ik 'm en ga ik er echt een bitubo shock onder zetten.

Denk dat het wel goed komt..ben er inmiddels aangewend om met een bak gewicht en een 16 inch voorwiel te moeten rijden. Erg gecharmeerd van het blok..prachtig koppel , komt alleen wat adem te kort op hogere toeren..je voelt het vermogen duidelijk afbouwen dus "tot aan het rood" heeft geen zin. wil ik ook niet. ti's toch oude techniek en dat moet met respect behandeld worden. Ding loopt ook hard..topsnelheid van die fietsen is dik in orde..ik ben eergisteren nog heel ff gaan rijden..had ff een stukje goed asfalt rechtdoor en had "GPS logger" mee...gaf meteen een snelheid van 221km/u op de GPS terwijl ik niet eens een poging deed om de topsnelheid te rijden...had nog duidelijk toeren over ..prima dus.
ik denk dat zo'n R gewoon een 235-240 echte km/u loopt als het zou moeten

dit weekend eerst maar eens naar Oss..
als het bevalt met de R ga ik er wat meer werk aan doen (het is nu nog duidelijk een straatfiets zonder spiegels en knipperlichten...)en staat eind July een classic endurance in Chimay op het programma

we zien het wel weer..
 
Zo... Weer terug van een aantal dagen weggeweest.. Iedereen de boel nog heel ??

Inderdaad Stefan dien je bij een V4 gebruik te maken van het juiste koppel en dat komt al lekker vrij vanaf 5 a 6k. Dat puntje boven de 9,5k tot het rode gebied doe je inderdaad niks meer mee..

VF1000R, fabrieksopgave 235km/h
Bij verschillende rijverslagen tikt ie de 245km/h echte kilometers aan. Dus Honda heeft hier zekers zijn belofte waargemaakt.

Een VF1000R is met knipperlichten een straatfiets.
Zonder de knippers een cirquitfiets. Daar is ie tenslotte door Honda voor ontworpen. In de manual staan voor het blok ook twee settings qua timing en carburatie. Setting voor de straat en setting voor het cirquit.
 
Laatst bewerkt:
Zo... Weer terug van een aantal dagen weggeweest.. Iedereen de boel nog heel ??

Inderdaad Stefan dien je bij een V4 gebruik te maken van het juiste koppel en dat komt al lekker vrij vanaf 5 a 6k. Dat puntje boven de 9,5k tot het rode gebied doe je inderdaad niks meer mee..

VF1000R, fabrieksopgave 235km/h
Bij verschillende rijverslagen tikt ie de 245km/h echte kilometers aan. Dus Honda heeft hier zekers zijn belofte waargemaakt.

Een VF1000R is met knipperlichten een straatfiets.
Zonder de knippers een cirquitfiets. Daar is ie tenslotte door Honda voor ontworpen. In de manual staan voor het blok ook twee settings qua timing en carburatie. Setting voor de straat en setting voor het cirquit.

:W

Vet dat ze dat er gewoon bij zetten! :)

Een VF1000R is met knipperlichten een straatfiets.
In de manual staan voor het blok ook twee settings qua timing en carburatie. Setting voor de straat en setting voor het cirquit.
En geldt dat ook voor een F-blok? Niet dat ik van zinnens ben op circuit te gaan, kga dat de coureurs niet aandoen, lol.

@Stefan, mag je met een 4-1/K&N/Dynojet/betere voorveringen/Brembo's/... in die race, of moeten de bikes (redelijk) standaard blijven? Nee, kheb geen zin gans die reglementen te lezen, da zijn halve telefoonboeken

Net een goede sollicitatie gehad bij de vuilophaaldienst v Gent, alé, binnenkort mss achter de vuilkar of op t recyclagepark ofzo...mé mijnen kostelijken hobby hier, best dat er nog es wat 'wielussen' (centjes) binnenkomen

Hopen dat je die baan krijgt! :)
 
Hallo mede VFers :W

Gisteren nieuwe remblokken achter gemonteerd, al hoewel ik er bijna niet mee rem waren ze tot bijna op het ijzer versleten, toch maar nieuwe erop voor het geval dat je een noodstop moet maken he, morgen of zaterdag een nieuwe voorband erom leggen,
Gisteren toch maar de Km opnemer verwisseld nu blijft de naald wel de juiste snelheid aan geven :]

Maar heb nog steeds een probleem bij 140 km/pu, hij houdt vreselijk in heeft het alleen in de 5de versnelling, in de andere 4 totaal geen probleem met doortrekken naar de 7000 toeren, wie kan mij helpen svp? :Y
 
Hallo mede VFers :W

Gisteren nieuwe remblokken achter gemonteerd, al hoewel ik er bijna niet mee rem waren ze tot bijna op het ijzer versleten, toch maar nieuwe erop voor het geval dat je een noodstop moet maken he, morgen of zaterdag een nieuwe voorband erom leggen,
Gisteren toch maar de Km opnemer verwisseld nu blijft de naald wel de juiste snelheid aan geven :]

Maar heb nog steeds een probleem bij 140 km/pu, hij houdt vreselijk in heeft het alleen in de 5de versnelling, in de andere 4 totaal geen probleem met doortrekken naar de 7000 toeren, wie kan mij helpen svp? :Y

1 Controleer pickup spoelen, bobines , bougiestekkers enz.

2 ,, ,, de benzine toevoer naar carb. vanaf de brandstofpomp

3 ,, ,, carbs , vlotterhoogte, naalden, sproeiers

4 ,, ,, nokkenas timing, klepspeling

Dus eerst het elektrische gedeelte , brandstof gedeelte, motorische gedeelte, teminste,.. zo zou ik het aanpakken.
 
Hallo mede VFers :W

Gisteren nieuwe remblokken achter gemonteerd, al hoewel ik er bijna niet mee rem waren ze tot bijna op het ijzer versleten, toch maar nieuwe erop voor het geval dat je een noodstop moet maken he, morgen of zaterdag een nieuwe voorband erom leggen,
Gisteren toch maar de Km opnemer verwisseld nu blijft de naald wel de juiste snelheid aan geven :]

Maar heb nog steeds een probleem bij 140 km/pu, hij houdt vreselijk in heeft het alleen in de 5de versnelling, in de andere 4 totaal geen probleem met doortrekken naar de 7000 toeren, wie kan mij helpen svp? :Y

Hoe is het leven boven de 7.000 toeren ???
Het kan ook wel eens een gescheurd membraan zijn op 1 van de gasschuiven..Dezelfde symptomen.. Bij hogere toerentallen gaat de gasschuif niet omhoog...

Ontsteking lijkt mij niet.. Anders gaat ie in de andere versnellingen ook bokken..
 
Laatst bewerkt:
Zo... Weer terug van een aantal dagen weggeweest.. Iedereen de boel nog heel ??

Inderdaad Stefan dien je bij een V4 gebruik te maken van het juiste koppel en dat komt al lekker vrij vanaf 5 a 6k. Dat puntje boven de 9,5k tot het rode gebied doe je inderdaad niks meer mee..

VF1000R, fabrieksopgave 235km/h
Bij verschillende rijverslagen tikt ie de 245km/h echte kilometers aan. Dus Honda heeft hier zekers zijn belofte waargemaakt.

Een VF1000R is met knipperlichten een straatfiets.
Zonder de knippers een cirquitfiets. Daar is ie tenslotte door Honda voor ontworpen. In de manual staan voor het blok ook twee settings qua timing en carburatie. Setting voor de straat en setting voor het cirquit.

mooi..wist ik niet..dat van die twee setting.
toch de manual eens nakijken dan..

ik denk dat het op zich een goede circuitfiets is..maar dat het probleem echt het gewicht is.mijn god, is dat ding zwaar zeg. (mijn vorige circuitfietske was een supermono van 101kg raceklaar..dus dat is een verschil he.) met gewichtreductie kom je heel eind. als ik alleen dat kuipframe al zie..dikke stalen pijp. kuipwerk op zich ook..heb de onderkuip gewogen..(die laat ik er af in Oss...het wordt redelijk warm weer , ivm koeling)

weet jij overigens ..of er aftermarked nokkenassen zijn voor die R's?
ik heb de specs nog niet nagekeken maar ik neem sowieso aan dat de stock nokkenassen al redelijk hoog met veel overlap zijn he?
en zuigers? zijn er aftermarked zuigers in in de handel?
 
Laatst bewerkt:
mooi..wist ik niet..dat van die twee setting.
toch de manual eens nakijken dan..

ik denk dat het op zich een goede circuitfiets is..maar dat het probleem echt het gewicht is.mijn god, is dat ding zwaar zeg. (mijn vorige circuitfietske was een supermono van 101kg raceklaar..dus dat is een verschil he.) met gewichtreductie kom je heel eind. als ik alleen dat kuipframe al zie..dikke stalen pijp. kuipwerk op zich ook..heb de onderkuip gewogen..(die laat ik er af in Oss...het wordt redelijk warm weer , ivm koeling)

weet jij overigens ..of er aftermarked nokkenassen zijn voor die R's?
ik heb de specs nog niet nagekeken maar ik neem sowieso aan dat de stock nokkenassen al redelijk hoog met veel overlap zijn he?
en zuigers? zijn er aftermarked zuigers in in de handel?

Megacycle heeft VF1000R nokkenassen in het assortiment :)
 
[quote]Koen1962 schreef op 24 mei 2012 @ 20:23:
Hallo mede VFers :W

Gisteren nieuwe remblokken achter gemonteerd, al hoewel ik er bijna niet mee rem waren ze tot bijna op het ijzer versleten, toch maar nieuwe erop voor het geval dat je een noodstop moet maken he, morgen of zaterdag een nieuwe voorband erom leggen,
Gisteren toch maar de Km opnemer verwisseld nu blijft de naald wel de juiste snelheid aan geven :]

Maar heb nog steeds een probleem bij 140 km/pu, hij houdt vreselijk in heeft het alleen in de 5de versnelling, in de andere 4 totaal geen probleem met doortrekken naar de 7000 toeren, wie kan mij helpen svp? :Y~[/quote]



Hi Koen,

Zoals je weet heb ik ook een f2. Laat ik nu hetzelfde probleem hebben, maar dan wellicht in mindere mate. Bij mij houdt ie in tussen de 5 a 6 duizend toeren, erboven trekt ie wel door.
Ook dit doet ie alleen in z'n 5e versnelling.

Ik hoor graag wat het zou kunnen zijn, want inderdaad, dat inhouden is precies in mijn normale kruissnelheidje.... :]

Overigens heb ik nu weer een ander probleem: hij wil niet meer starten. Eerst was er nog een beetje startmotor, nu hoor ik alleen nog maar het getik van het startrelais... wie heeft een idee? De accu is het overigens niet, dat zou te makkelijk zijn..
 
Laatst bewerkt:
kan toch nooit duur zijn? zijn die borstels nog goed verkrijgbaar?

Ja, maar je kan beter meteen het hele boeltje ff schoonmaken en vervangen :Y

Starter KIT FITS HONDA VF1000R VF1000F Interceptor VF1000 | eBay

Gaat voornamelijk om het plaatje met de 2 veertjes en de koolborstels :Y zitten ook nog lagers bij als je die evt ook wilt vervangen.

En dat voor maar $ 25 exclusief verzendkosten :+

Heb zelf dit kitje ook gebruikt, daarna was het starten en lopen :Y totaliteit (inclusief verwijderen en monteren van de startmotor en het zeer grondig schoonmaken van 't ding) nog geen 60 minuten bezig geweest :Y

[update]

Ah, je hebt een F2. Geen idee of dit revisie kitje daar ook op past (als de startmotoren van de F en de F2 gelijk zijn wel :Y )
 
Laatst bewerkt:
Zo... Weer terug van een aantal dagen weggeweest.. Iedereen de boel nog heel ??

Ja hoor alles heel alleen wat verloren. Had toch een bezem/opraapwagen mee moeten laten gaan. linker zij panel ligt ergens op de A2 tussen Adam en Maastricht ;(


Ehm Dutchy heb je de VF begrenst op 220kmh?

En Wobbel. geen verbruik kunnen meten *O* Wel rook de achterblijver verbrande koppelingsplaten maar ik vermoed dat dat toch wat motul geweest is _O-


Ook moet ik nog ff een hartig woordje spreken met de asociale Belgen op de weg van Verviers naar luik. wat een schorem zeg. Sorry Fozzy en naked biker, niet persoonlijk bedoeld :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan