VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé eet, zorg voor een extra steun bij je rek als je het rek zwaar gaat belasten. Tijdens een vakantie brak één van die u beugels door het zijdelings bewegen van het topkofferplateau. We hadden er een tentje en 2 zelf opblaasbare matjes op liggen.
 
Hier een paar plaatjes van de VF1000F die ik ooit had. Leuke Fiets, maar de collectorpot was helemaal doorgerot en ik kon geen andere vinden. Ben toen begonnen om zelf wat te maken van bochten van eeb VF750R (geloof ik), maar toen bleek dat ik aan de linker kant ik de knel kwam met de middenbok ben ik er mee gestopt.

full

full
 
Zucht, kunnen we geen metaalbewerker 100 VF1000F collectortjes laten maken voor weinig geld? :P En de overige 95 met 50% marge verkopen op eBay :+
 
Zucht, kunnen we geen metaalbewerker 100 VF1000F collectortjes laten maken voor weinig geld? :P En de overige 95 met 50% marge verkopen op eBay :+
Die 100 zal wel lukken. Maar weinig geld?? In de praktijk blijkt het vaak verduveld lastig om meer dan een handvol mensen te vinden die een paar euro in de fiets willen investeren. Het is al heel snel "maar dat is net zo veel als de motor waard is".

Idem met schokdemper, de echte liefhebber zet er wat goeds onder, het meerendeel blijft met die oude fietspomp rijden (en heeft vaak niet eens een idee hoe slecht die inmiddels is)

[me="Dutch FZ750"]moet toegeven dat broerlief en hijzelf dat 20 jaar geleden ook niet hadden :$[/me]
 
Laatst bewerkt:
Die 100 zal wel lukken. Maar weinig geld?? In de praktijk blijkt het vaak verduveld lastig om meer dan een handvol mensen te vinden die een paar euro in de fiets willen investeren. Het is al heel snel "maar dat is net zo veel als de motor waard is".

Idem met schokdemper, de echte liefhebber zet er wat goeds onder, het meerendeel blijft met die oude fietspomp rijden (en heeft vaak niet eens een idee hoe slecht die inmiddels is)

[me="Dutch FZ750"]moet toegeven dat broerlief en hijzelf dat 20 jaar geleden ook niet hadden :$[/me]

Ik liep zelf ook al met die gedachten te spelen om dat te maken voor mensen die interesse hebben, dan heeft men de keuze uit rvs of metaal, twee verschillende prijskaartjes dus.

Aha ,misschien dan toch voor mezelf beginnen , m'n werkgever ziet me al aankomen, na werktijd ff 100 uitlaatsystemen maken(gaat hem niet worden helaas).
 
Ik denk als je er 20 laat maken dat het ook al wat wordt...
Ik ken wel een paar RVS bedrijven, maar ben bang dat het alsnog een duur geintje wordt omdat zij er niet in gespecialiseerd zijn.
In het verleden met de ARTC (Alfa 155 club) goede clubinkopen kunnen doen bij EPS. Zij doen enkel uitlaten en maken alles zoals je het hebben wilt. Voor mij ligt er overigens een Laser 4-in-1 te wachten voor de VF.
 
Ik denk als je er 20 laat maken dat het ook al wat wordt...
Ik ken wel een paar RVS bedrijven, maar ben bang dat het alsnog een duur geintje wordt omdat zij er niet in gespecialiseerd zijn.
In het verleden met de ARTC (Alfa 155 club) goede clubinkopen kunnen doen bij EPS. Zij doen enkel uitlaten en maken alles zoals je het hebben wilt. Voor mij ligt er overigens een Laser 4-in-1 te wachten voor de VF.

Ben wel eens bij EPS geweest, ruime keuze uit bochten en buismatereriaal, net een snoepwinkel. :9~
 
Die 100 zal wel lukken. Maar weinig geld?? In de praktijk blijkt het vaak verduveld lastig om meer dan een handvol mensen te vinden die een paar euro in de fiets willen investeren. Het is al heel snel "maar dat is net zo veel als de motor waard is".

Idem met schokdemper, de echte liefhebber zet er wat goeds onder, het meerendeel blijft met die oude fietspomp rijden (en heeft vaak niet eens een idee hoe slecht die inmiddels is)

[me="Dutch FZ750"]moet toegeven dat broerlief en hijzelf dat 20 jaar geleden ook niet hadden :$[/me]

Van 't zomer gaat de VF eraan geloven. Dan ben ik hopelijk wel een keer klaar in huis en dan blijven er centjes over :z
 
Ik liep zelf ook al met die gedachten te spelen om dat te maken voor mensen die interesse hebben, dan heeft men de keuze uit rvs of metaal, twee verschillende prijskaartjes dus.

Aha ,misschien dan toch voor mezelf beginnen , m'n werkgever ziet me al aankomen, na werktijd ff 100 uitlaatsystemen maken(gaat hem niet worden helaas).


10 stuks wel toch: }) doe mij maar een 4 in 2 en dat ook de middenbok weer past. Mag gaan klinken als een VTR :9~ THUNDER
 
Laatst bewerkt:
750 ook al niet meer te krijgen? Welke japanner heeft bedacht dat die collector van zo dun en roestgevoelig moest zijn _O-


Ach, hij is toch al bijna 30 jaar meegegaan?

Maar als iemand daar aan wil beginnen: graag. Die van mij zijn ook niet best meer. Die onder de huidige VF scheur steeds op nieuwe plekken, de oude die ik trachtte te herstellen.... Daar komen alleen maar gaten bij.
RVS? Doen!

Oh ja... Sparen...
 
Zal eens overleggen met een collega. Gaat me dan vooral om de bouw (buigen e.d), lassen (RVS) kan ik zelf wel.
Mijn werkgever vindt het niet erg als ik mijn vrije tijd gebruik maak van de werkplaats in de TD.
 
heb de mijne laatst ff goed onderhanden genomen zo kwam ie er onderuit
251198_3362170827825_1769817027_n.jpg


nog flink wa schuren en met de staalborstel mishandeld te hebben zag ie er zo uit
302179_3362167707747_1215444743_n.jpg


voorzien van dikke laag lak tijdelijk weg gelegd tot de rest klaar is zodat ik me vf500 weer ken opbouwen
578953_3394063305117_1755091802_n.jpg
 
Zal eens overleggen met een collega. Gaat me dan vooral om de bouw (buigen e.d), lassen (RVS) kan ik zelf wel.
Mijn werkgever vindt het niet erg als ik mijn vrije tijd gebruik maak van de werkplaats in de TD.
Je zou eventueel ook kunnen overwegen om de 'doos' weg te laten. De XJ 550 heeft bijvoorbeeld zo'n doos met 4 ingangen voor en 2 achter (4 in lijn ;) ). De Marving vervangende collector ziet er zo uit:

yamahay-2115-bc.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan