VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2?S/R topic 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk zijn de inlaat rubbers binnengekomen (cmsnl). En vanavond gelijk maar weer de boel opgetuigd en gestart. Ik weet niet waarom maar eea klinkt behoorlijk anders, zo niet goed. Maar ik heb nu wel een koelvloeistof lekkage. wel leuk zo'n bobby want je blijft lekker bezig :-)

Zie ook: The Dutchy in "Honda VF 1100 c V65 Thuis!! (brandstofpo..."

IK heb het koelvloeistof pijpje met de uitgangen naar achteren los gemaakt en daarbij viel er een hoop zwarte troep bij af/uit. Het lijkt wel rubber dat zeer oud is. Op de tekening zie je alleen de O-ringen (nummr 25) staan. Deze zitten er bij mij ook nog op.

Mijn vraag is nu: is het bestellen van de O-ringen afdoende of is de cmsnl tekening aldaar niet compleet. En o ja ik heb een vf1100c uit 83 maar de tekening is identiek aan die in de genoemde link (1984?).
 
Volgens mij heb ik het span eens in Veenendaal gezien...

Als hij bij lage temperatuur alle koelvloeistof eruit gooit, kan het wel eens een gescheurde koppakking zijn. De desbetreffende lekkende cilinder perst dan het koelsysteem op druk.

Lekkage van de koppakking kan ook aan de staat van de bougies afgelezen worden. Meestal is dan één van de bougies volledig schoongebrand. Aanvullend kan er een lektest op het koelsysteem worden om een lekke koppakking uit te sluiten.


Ja klopt daar was ik mee in Veenendaal maar toen had ik een blauwe sabre maar die verbruikt 720ml olie op 500km

toen heb ik deze rode gekocht en daar heb ik al naar 1000km problemen met het koelsysteem '(
 
IK heb het koelvloeistof pijpje met de uitgangen naar achteren los gemaakt en daarbij viel er een hoop zwarte troep bij af/uit. Het lijkt wel rubber dat zeer oud is. Op de tekening zie je alleen de O-ringen (nummr 25) staan. Deze zitten er bij mij ook nog op.

zwarte troep zal wel vloeibare pakking oid zijn
 
Da's apart. Jij hebt er één minder... Bij mij is er eentje bijgekomen... _O-

Nu maar eens kijken of die Gentenaar ook eens wat voort gaat maken met zijn collectie FII's :+

De familie wordt ginds precies steeds groter...leuk!

Pfffff, zwijgt stille...ben mij bijna te pletter aan 't werken, maar niet aan de moto's spijtig genoeg, totaal geen tijd daarvoor

Enne, hier zijn 't wel F's hé, geen FII's, ene Canadese Interceptor en twee Euro's en nog nen halve in stukjes en beetjes...
Maar FII's mogen er zeker zijn, heb da ook altijd mooie bikes gevonden...

Maar er is hoop, vanavond meegespeeld met de Lotto, morgen mijnen Maserati MC Stradale gaan bestellen, ahum ahum....en ne Ford GT40 en ne Ford Mustang Boss en en en...anders een ottoboekske van de gazettenwinkel
 
Laatst bewerkt:
*O* Het is gelukt. Blijkbaar zat bij het donorblok de pasbus van het achterste, bovenste montagepunt verkeerd om...

1404250032_139_FT6214_image4_.jpg


Dan kunnen we nu langzamerhand verder met opbouwen.
Eerst maar eens de verrotte collector er onder vandaan zien te krijgen. Deze zit uiteraard volledig vast geöxideerd op de tapeindjes.

En iedereen maar denken dat er niets gebeurt hier :+ _O-
 
Da's apart. Jij hebt er één minder... Bij mij is er eentje bijgekomen... _O-


Zorg maar goed voor het oude beestje, ze kan wel wat TLC gebruiken
ik zie de plaatjes wel verschijnen op het forum :)


2 rode FII's in de tuin werd toch wel wat veel van het goede.
Nu nog de Virago "opruimen"en dan mag ik weer wat nieuws uitzoeken van vrouw-lief
 
vervolg op lekkage koelvloeistof.

De o-ringen zijn binnengekomen en dus direct geplaatst. Beetje vet erop en hoppa. Weer een geheel. Natuurlijk moest ik hem even testen. Paar keer in de tuin. Niets te zien. Mooi. Dan even door de buurt. Wow! Druppelen is nu een klein Niagara watervalletje geworden. Wel lekkere warme voeten :) Nieuwe ringen zijn wat dat betreft geen verbetering. Ben niet kapot van vloeibare pakking. Maar wil het weekend dat dan maar proberen. Ik had eea al geschuurd om oneffenheden te verwijderen. Maar het lekken blijft. Gelukkig is het maar aan 1 kant.

Iemand anders al ervaring met zo'n hardnekkig probleem?
 
Tjemig, Dat had ik niet verwacht. Laatste oplossing zal dan wel lassen zijn of zo.
Nou gezien hoe het er eerst uitzag (ws vloeibare pakking) probeer ik dat ook. Lukt dat niet dan optie 2 (loctite). Bedankt voor de tip.

....

Was me even aan het inlezen qua loctite. Ik dacht altijd dat het alleen maar voor bouten en moeren wordt gebruikt. Niet dus. Ook bij pijpverbindingen. Dat wist ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Zo.... De VF1000FII carburateurs gereinigd en afgesteld... Accu er in en jawel hoor... Hij doet het weer..


Nu kunnen we aan de slag..
 
Daar heb ik geen moment aan getwijfeld O-)

Wel goed dat je er ff een paar dempertjes op gezet hebt :-)
Loopt weer netjes hoor

Dit weekend bij de Classic bikes in Spa geweest en daar reden ook de mannen van het Classic SBK uit Duitsland. Daar was ook een vette VF750 bij. Heb flink staan te kwijlen bij deze machine van Andreas Peck. Hier een foto. Heb er nog een paar dus als daar behoefte aan in plaats ik ze voor jullie.

28rhziw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is zekers een hele mooie VF... Daar zijn heel wat uurtjes en euro's in gegaan.. Echter... Is het nog wel een VF750F??? Steekt o.a. een 1000R blok in..

Plaatjes zijn we altijd gek op... *O*
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik geen moment aan getwijfeld O-)

Wel goed dat je er ff een paar dempertjes op gezet hebt :-)
Loopt weer netjes hoor

De dempers had ik er eventjes opgeschoven... Inmiddels is de collector er onder vandaan...
Deze hing alleen nog aan de voorste bochten... Bij het losnemen van de klemmen van de voorste cilinders lag in één keer de collector op de heftafel... :+

De aansluitingen voor de dempers heb ik al nieuwe stukken in gelast... Nu nog de opstaande pijpjes voor de achterste bochten. Deze waren compleet door gerot.. Ik had wel de juist maat voor de stukken in de collector, echter moet ik nog een juiste dikte pijp opsnorren om als klemstuk voor de achterste bochten te kunnen maken.. Maar dat gaat zekers goedkomen... Ik schat dat ie er morgen weer onder gaat...
 
de stukken in de collector, echter moet ik nog een juiste dikte pijp opsnorren om als klemstuk voor de achterste bochten te kunnen maken.. Maar dat gaat zekers goedkomen... Ik schat dat ie er morgen weer onder gaat...


En anders heb ik nog wel wat liggen, staan, hangen })
 
De dempers had ik er eventjes opgeschoven... Inmiddels is de collector er onder vandaan...
Deze hing alleen nog aan de voorste bochten... Bij het losnemen van de klemmen van de voorste cilinders lag in één keer de collector op de heftafel... :+

Nog tips hiervoor? Ik krijg die voorkant maar niet los. De kransen zitten helemaal vastgerot op de tapeindjes -O-
Warmstoken, een hamer en diverse tangen hebben geen oplossing gebracht.
Ik denk nu aan inslijpen van de kransen. Deze collector is toch schroot en er ligt een verse klaar.
 
Volgens de gegevens is het nog een VF750 maar het blok kan natuurlijk opgeboord zijn. Hier nog enkele foto's voor de liefhebbers. Ben zelf niet echt een Honda liefhebber (sorry :$ ) maar deze oudere modellen vind ik wel weer mooi om te zien en te horen want hij klonk iig heel erg vet.

24pwh9i.jpg


2cwsrah.jpg


wmb81i.jpg


15d3qe0.jpg


xbxnn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is een VF750F frame wat iets is aangepast om het 1000R blok te kunnen huisvesten. Eigen kuipwerk en tank gebouwd. Ieder jaar ziet deze fiets er ook weer anders uit.

Dit is een van 4 VF's die ik gezien heb afgelopen weekend. In het paddock stonden er nog twee naast elkaar met het nr 36 er op, eigenaar van die niet gezien. En op het paddock boven stond de VF van the Dutchy.
 
De mijne zit ik ook die kant op te denken.. zit al CBR600 achterkant in, en voorkant is nog even afwachten. USD staat wel bovenaan het lijstje. Vind zo'n 80's racer toch wel heel gaaf..

Komend winter maar eens mee starten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan