VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mitsubishi inderdaad (alle twee). Maar als relais goed is, en motor toch niet start - dan zegt dat iets over ontsteking van achterste 2 cilinders? Ander relais heeft geen zin?
Doorlusdraad krijgt in ieder geval vaste plek in de motorjaszak!
 
De pomp draait alleen maar als hij vonkt op de achterste cilinders.. Dat stuurt het relais via de nuldoorgang (het ontsteken) van de bobines aan.. Dus als je hem op contact zet behoort de pomp niet te draaien... Hooguit kan het relais 1 klikje maken maar dat is onvoldoende om de pomp 1 slag te geven..

Als je het relais doorlust geef je rechtstreeks spanning aan de pomp. De pomp is intern van een contact voorzien mechanisch bewaakt door een contact op de plunjer.. Als de plunjer onderin zit maakt ie via het contact een volledige slag om het contact weer in te schakelen. Als het systeem op druk is maakt de plunjer geen slag meer en wordt het contact niet meer bediend.. Anders zou de spoel van de plunjerpomp te heet worden met alle gevolgen van dien..
 
Heb je de witte nokjes uit de chokeplaatjes nog wel ??

Nylon busjes van de gasklep tussen arm heb ik oog nog wel mocht Jan ze niet hebben..

Het zijn die dat ik eigenlijk nodig had, ik wist niet hoe ik het moest noemen.
Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik nog wel een set heb teruggevonden, in een potje met vijzen :$ . Blijkbaar toch in een moment van helderheid beslist van ze niet allemaal gewoon weg te keilen. Die van de eerste set waren zwart plastic en waren erg hard, die van de tweede set waren wit en zijn nog steeds zacht, misschien daarmee.
Dan mis ik de plastic dingetjes nog om mijn reserve set op te bouwen, maar daar kom ik nog wel eens aan.

Aan alle mensen die carburators gaan reviseren: nietsweggooien tot ze terug in elkaar staan, en dan nog.. _O-
 
Hahaha. Nou ja, ik heb in ieder geval een start gemaakt met wat demontagewerk :P Ik zal binnenkort een tweede set demonteren, dan kan het spul allemaal weer opgeknapt worden.

Meteen een vraag: Zit er nog verschil in de stangetjes, veertjes, koppelingen tussen een set VD52 en VD61? Anders haal ik de sets VD52 uit elkaar, oogst ik alle kleine onderdeeltjes en kan het alu worden ingeleverd.
 
Kan je niet zo vergelijken?
Ik ben nog altijd aan het spelen met het idee om iets wiki-achtig te maken, moest je veel foto's kunnen nemen bij het demonteren, dat zou geweldig zijn! Ga een van de dagen ook eens wat carburators doorslijpen, kan interessant zijn
 
Laatst bewerkt:
Te gek systeem eigenlijk, ze waren hun tijd een stuk (te ver?) vooruit! (Buell had deze toch ook, maar dan in 2002?)

Ik heb eigenlijk de Honda V4 ontdekt omdat ik een lichte motor zocht om aan te sleutelen en iemand deed enkele VF400 weg. Ik heb toen afgezien van die aankoop onder andere omwille van de moeilijk te vinden onderdelen, zoals het remsysteem. Dan gekeken naar de VF500, dan de VF750 en tenslotte een 1000 gekocht :)
Zo te zien valt het eigenlijk nog mee met de beschikbaarheid van de onderdelen..
 
Ja, herkenbaar. Ik was daar (bij de aanschaf) óók bang voor. Vooral voor de verkrijgbaarheid van die "rare" remschijven. Maar inmiddels heb ik een "voorraadje". ;)
En inderdaad, het zijn leuke "sleutel" motoren. :Y
 
Laatst bewerkt:
De laatste zon van 2015 voor haar:


PB219756_zps0bjoztth.jpg



Gaat ivm overgangsregeling wegenbeslating dec-feb de schuur in
 
Laatst bewerkt:
Ik herken de ophok plicht.. Alleen de VFR mag ik in dec-feb periode gebruiken...
Vandaag niet meer gereden met het oude spul.. Wellicht komt er nog een mooie dag voor december om een VF uit te laten..
 
Voor wie eens wil weten hoe een halve VD carburator er uit ziet:

yVAa8p5.jpg


Heb het met de handzaag gedaan, dus niet super netjes, maar laat toch zien hoe de naald en emulsiebuis verbonden zijn, je ziet ook wat beter hoe andere kanalen lopen
 
Update inkoopactie olie-adapters:

Maximus 86 - 1x - VF1000F
The Dutchy - 1x - VF750F (zoals via PB)
Tomcat_ - 1x - VF1000F (onder voorbehoud)
Joris v B - 1x - VF750F
Jan ARTC132 - 1x - VF750F
Dirtbag - 1x - VF750F
Jimbo - 1x - VF750F
 
Wordt het dan niet tijd om er een VF750F naast te zetten ? _O-

Het was misschien een stille hint :+


Update inkoopactie olie-adapters:

Maximus 86 - 1x - VF1000F
The Dutchy - 1x - VF750F (zoals via PB)
Tomcat_ - 1x - VF1000F (onder voorbehoud)
Joris v B - 1x - VF750F
Jan ARTC132 - 1x - VF750F
Dirtbag - 1x - VF750F
Jimbo - 1x - VF1100S
 
Update inkoopactie olie-adapters:

Maximus 86 - 1x - VF1000F
The Dutchy - 1x - VF750F (zoals via PB)
Tomcat_ - 1x - VF1000F (onder voorbehoud)
Joris v B - 1x - VF750F
Jan ARTC132 - 1x - VF750F
Dirtbag - 1x - VF750F
Jimbo - 1x - VF1100S
Lean Guy - 1x - VF750F
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan