VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik ga een dezer dagen naar Duitsland 100 liter ethanol vrije bezine halen voor mijn VF750F. Ik haal wel vaker boodschappen in Duitsland, nu komt daar wat benzine bij.

Brandstofprijzen duitsland

Daar hebben we het ook over een prijs die meer in de buurt van 1.40 de liter ligt voor super (dus niet super E10) ipv de 1.70 voor een premium benzine hier in Kaaskoppia ;)

db
 
Ik heb nu als test trouwens een jerrycan van hartholt olie gehaald, 102 racing benzine, ik heb ze gebeld en in deze zit ook geen ethanol.

db
 
Ik denk zoveel mogelijk de premium benzines te gaan tanken als er ritjes gemaakt worden. Verder zit ik te denken aan Aspen 4. Ik rijd zo weinig met de VF dat de houdbaarheid van benzine ook een dingetje wordt. De bedoeling is wel meer te gaan rijden, maar dit jaar is dat maar 30km geweest. Zeker voor de winterstalling lijkt houdbare benzine mij een goede optie. Prijs is wel hoger, maar zolang ik weinig rijd verdien ik dat naar mijn idee terug op onderhoud en voorkomen van gezeik.
 
Ik heb nu als test trouwens een jerrycan van hartholt olie gehaald, 102 racing benzine, ik heb ze gebeld en in deze zit ook geen ethanol.

db
Dat is idd het mooiste, géén ethanol. Maar is die nog te verkrijgen. De productie van competition 102 is per vandaag gestopt. In Duitsland heb je ook een 102, maar is die ook vrij van ethanol, of is 102 altijd de ouderwetse brandstof? Ik heb geen idee eigenlijk.
 
Ik denk zoveel mogelijk de premium benzines te gaan tanken als er ritjes gemaakt worden. Verder zit ik te denken aan Aspen 4. Ik rijd zo weinig met de VF dat de houdbaarheid van benzine ook een dingetje wordt. De bedoeling is wel meer te gaan rijden, maar dit jaar is dat maar 30km geweest. Zeker voor de winterstalling lijkt houdbare benzine mij een goede optie. Prijs is wel hoger, maar zolang ik weinig rijd verdien ik dat naar mijn idee terug op onderhoud en voorkomen van gezeik.
Dat is hier aan de pomp sowieso de beste optie denk ik
 
Afgelopen zaterdag heb ik een jerrycan gehaald. Het spul is opvallend rood.

db
Verkrijgbaar bij tanqyou pompen. Ik ga kijken of ik via mijn leverancier wat kan regelen. Zet ik een 60ltr vat neer. Veel roest in de tank ontstaat door bio-ethanol. Dat spul is hygroscopisch. Als je motor 4 maanden stil staat is het wachten op ellende.
 
Is er niet een speciaal topic over? Bij alle benzines staat E5 of E10, maar er zijn pompen met E5 sticker waar peut zonder ethanol uit komt. Ik meen dat BP excellium er één van is, maar in het E5/E10 topic zal daar vast meer informatie over staan.
 
BP Ultimate of Total Excellium ;).
Volgens BP zit er in ieder geval geen ethanol in hun Ultimate. Heet wel E5 omdat dat verplicht zo moet heten in NL (0-5% ethanol).
 
BP98 Ultimate tanken.
Als ik weet dat ik toch een tank leeg ga rijden (en weer tanken) zie ik geen probleem om er benzine met E10 in te gooien.

Ooit per ongeluk E85 in mijn VFR getankt in Duitsland. Kan bevestigen dat ie daar heeeeeel kudt gaat lopen :Y
 
Ik tank Aral 102 voor auto en mijn 3 motoren. Een 20 liter jerrycan achter in de auto en tanken.
Thuis gooi ik de tanks vol. Heb nog jerrycans van 20 liter á €3,= p. st. staan, dus bij interesse ff mailtje.
Wel ophalen,worden niet opgestuurd.
 
BP98 Ultimate tanken.
Als ik weet dat ik toch een tank leeg ga rijden (en weer tanken) zie ik geen probleem om er benzine met E10 in te gooien.

Ooit per ongeluk E85 in mijn VFR getankt in Duitsland. Kan bevestigen dat ie daar heeeeeel kudt gaat lopen :Y

Wat ik begrijp is de E10 niet alleen een probleem met water wat het aantrekt. Ook de rubbers van het brandstofsysteem kunnen er niet tegen, met allerlei gedoe tot gevolg.
 
Wat ik begrijp is de E10 niet alleen een probleem met water wat het aantrekt. Ook de rubbers van het brandstofsysteem kunnen er niet tegen, met allerlei gedoe tot gevolg.
Klopt. Naast het probleem van roest in je tank en het oplossen van rubber en kunststof delen van het brandsstofsysteem loopt mijn VFK er ook gewoon niet goed op. Bij het vragen van vermogen begint ie te haperen.
 
Ik tank Aral 102 voor auto en mijn 3 motoren. Een 20 liter jerrycan achter in de auto en tanken.
Thuis gooi ik de tanks vol. Heb nog jerrycans van 20 liter á €3,= p. st. staan, dus bij interesse ff mailtje.
Wel ophalen,worden niet opgestuurd.
Aral is één van de beste brandstofleveranciers, jammer dat ze die in de kop van Noord Holland niet hebben. Dan tankte ik alleen nog daar 👍
 
1e schetsje voor het extra achterkuipwerk van de VF400F voor op mijn 500



Naamloos.thumb.jpg.b5013c759b30b829edee6384b1148a11.jpg
 
Wat betreft de benzine, hier is nergens beter dan E5 te krijgen, dus ik heb niet veel keuze.
Maar over het algemeen is die kwaliteit wel ok. Als de VF 6 weken heeft stilgestaan, start die toch na 2 pogingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan