VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Zit er wel voldoende vorkolie in en de goede dikte?

Als ik keek naar de kleur van de koppelingsvloeistof ben ik benieuwd of de vork wel eens een beurt heeft gehad :/ Denk dat een bezoek aan Hyperpro en de vork en schokdemper een opknapbeurt laten geven de motor compleet laten veranderen,
 
Zoals al eerder geschreven haalt aanvullende luchtdruk niet het gewenste effect.. Bij mijn VF’en is het gebruikelijk om het voorwiel los van de grond te zetten en dan de ventielen bovenin even indrukken.. Daarna het voorwiel op de grond en moet het goed zijn.. En ja, de veren in de binnenpoten zullen er al een poosje in zitten, evenals de vorkolie..
 
Ik denk ook niet dat ik mijn 750 voor dat bedrag weg doe.. Ooit eens een bod gehad, en we zaten niet ver uit elkaar.. Ging om €100,-. Van mijn kant had ik de materiaal investering er naast gelegd en ik dan zou ik mijn eigen tijd investering nog volledig wegstrepen.. uiteindelijk ging de fiets over naar een andere eigenaar die het werk wel wis te waarderen.. Maar het blijft vertrouwen en wat de ander er voor over heeft..
 
Ik denk ook niet dat ik mijn 750 voor dat bedrag weg doe.. Ooit eens een bod gehad, en we zaten niet ver uit elkaar.. Ging om €100,-. Van mijn kant had ik de materiaal investering er naast gelegd en ik dan zou ik mijn eigen tijd investering nog volledig wegstrepen.. uiteindelijk ging de fiets over naar een andere eigenaar die het werk wel wis te waarderen.. Maar het blijft vertrouwen en wat de ander er voor over heeft..
Nou voor 100,- wil ik hem wel :Y :+
 
Mogge lieden.
Mijn VF is (uiteraard) al aardig op leeftijd en met 112000 km ook goed gebruikt.
Een tijdje geleden kleppen gesteld en toen viel me op dat de nokkenassen niet meer helemaal in de pas lopen. Waarschijnlijk een uitgerekte of versleten distributieketting?:?
Voor het mooie zou hij gewoon eens helemaal uit elkaar moeten / gerestaureerd worden.
Aan de andere kant, ik heb deze motor ooit gekocht voor 400 euro, dus als ik banden vervang (al een paar keer gedaan overigens) is hij al total loss.
Aan de andere andere kant heb ik een emotionele band met het beest, vind ik hem uitzonderlijk prettig rijden (hoewel het uiteraard stukken beter kan, kan ik ermee lezen en schrijven) en vind ik dat hij wel een opknapbeurt verdient heeft na al die jaren.👍
Probleem is alleen dat ik geen (sleutel)plek heb om zoiets aan te pakken. En ik weet van mijzelf dat het wel eens lang zou kunnen duren. Ik ben namelijk nogal eens lui, onwillig of tijdrekkend en met vrijwel geen budget.🤷‍♂️
Is er iemand die een (betaalbare, lange termijn) sleutelplek weet in de omgeving van Rotterdam?
Ik kan hulp overigens ook goed gebruiken, want het is altijd makkelijk als je een ander ergens de schuld van kan geven... :+
 
Ik snap de emotionele band maar denk eens aan wat zoiets gaat kosten alleen al de nokkenasketting
heb je er 2 van nodig,ga je eenmaal verder kijken kom je geheid nog meer zaken tegen in het blok wat
vervangen zou moeten worden,bv de nokkenasketting geleiders,pakkingen,lagers,keerringen en dat heb ik het
nog niet over de staat van de zuigers en zuigerveren en cilinders,kortom economisch gezien niet verantwoord,
zou hem lekker oprijden en daarna of een ander blok of andere motor kopen,leuke vfr750 bijvoorbeeld.
 
Ik zit al een tijdje aan een andere motor (ST1100) te denken, maar had bedacht om de VF er bij te houden. Inruilen zal ook niet veel zin hebben.
Er in investeren doe ik bij tijd en wijle toch wel, al is het vaak met gebruikte delen.
En oprijden... Tja, dat kan lang duren met een Honda!
Vroeger kon ik hem nog enigszins beschut (onder een galerij) wegzetten, maar sinds een paar jaar staat hij open en bloot buiten, dat is ook verre van ideaal.
 
Ik zit al een tijdje aan een andere motor (ST1100) te denken, maar had bedacht om de VF er bij te houden. Inruilen zal ook niet veel zin hebben.
Er in investeren doe ik bij tijd en wijle toch wel, al is het vaak met gebruikte delen.
En oprijden... Tja, dat kan lang duren met een Honda!
Vroeger kon ik hem nog enigszins beschut (onder een galerij) wegzetten, maar sinds een paar jaar staat hij open en bloot buiten, dat is ook verre van ideaal.
Hoe is het olieverbruik? als dat ook vrij hoog is dan kan je er wel vanuit gaan dat de zuigers ook niet best meer zijn,
buiten staan worden ze ook niet beter van,er zal best nog wel iemand zijn die er interesse voor heeft voor bv onderdelen.
 
Olieverbruik valt nog mee vind ik, ook al hou ik het niet echt bij per kilometer.
Wat me op dit moment het meest stoort is het schijnbare gebrek aan vermogen, maar ik weet dat ik de carbs weer eens moet afstellen (en schoonmaken!), en de remmen zijn echt onder de maat, maar ik heb geen originele remblokken en de schijven voor beginnen weer dun te worden en misschien ook eens een keer wiellagers vervangen (nog nooit gedaan).
 
Olieverbruik valt nog mee vind ik, ook al hou ik het niet echt bij per kilometer.
Wat me op dit moment het meest stoort is het schijnbare gebrek aan vermogen, maar ik weet dat ik de carbs weer eens moet afstellen (en schoonmaken!), en de remmen zijn echt onder de maat, maar ik heb geen originele remblokken en de schijven voor beginnen weer dun te worden en misschien ook eens een keer wiellagers vervangen (nog nooit gedaan).
Ik zie hier alweer een heel lijstje ontstaan,en dat is nog maar het begin,nokkenassen zijn bv ook een zwak punt
bij deze motoren,als die versleten zijn verdwijnt er ook vermogen.
Alleen al de 2 nokkenaskettingen vervangen kost denk rond de 500,- als je het laat doen.
 
Nokkenassen waren nog net zo goed/slecht als zes jaar geleden.
Tijdig olie verversen helpt. Moderne olie is ook beter. En ik heb de laatste versie nokkenassen.
 
Dan blijft nog over de nokkenaskettingen en geleiders,
als alleen de kettingen vervangen moeten worden dan zijn de kosten nog redelijk,moeten ook de geleiders vervangen worden zullen de koppen er wel af moeten,en dan word het verhaal weer een stuk prijziger.
honda-vf750f-interceptor-1983-d-e-4-cam-chain-tensioner_big3IMG01162514_0863.gif
 
Dan blijft nog over de nokkenaskettingen en geleiders,
als alleen de kettingen vervangen moeten worden dan zijn de kosten nog redelijk,moeten ook de geleiders vervangen worden zullen de koppen er wel af moeten,en dan word het verhaal weer een stuk prijziger.
honda-vf750f-interceptor-1983-d-e-4-cam-chain-tensioner_big3IMG01162514_0863.gif
Een buurtbewoner hangt een RC36 blok in zijn oude VF. is dat geen optie?
 
Is die van jou? Staat al in mijn favorieten...
Nee,gewoon een MP advertentie,staan er meerdere in de zelfde prijsklasse.
een ST is overigens motorisch zo,n beetje atoombom proof,kan makkelijk een
paar ton lopen.
Voorbeeldje,
Motorräder - 300.000 km - Klub
344.000
Honda ST 1100
Pan European​
2001​
Markus​
Nur Kundendienste und Ersatz der üblichen Verschleißteile.
120'000km Ersatz des Zahnriemens
140'000km Ersatz des Killschalters (Startschwierigkeiten)
150'000km Ersatz der Tachowelle
260'000km Ersatz des 2. Zahnriemens
310'000km Vergaser-Membranen porös und löchrig, alle 4 ersetzt
315'000km Blinker-Schaltereinheit ersetzt
325'000km Schwinge stark gerostet, durch Chromstahlplatte mittels Schweissen ersetzt
332'000km Wasserpumpe ersetzt
 
Laatst bewerkt:
Olieverbruik valt nog mee vind ik, ook al hou ik het niet echt bij per kilometer.
Wat me op dit moment het meest stoort is het schijnbare gebrek aan vermogen, maar ik weet dat ik de carbs weer eens moet afstellen (en schoonmaken!), en de remmen zijn echt onder de maat, maar ik heb geen originele remblokken en de schijven voor beginnen weer dun te worden en misschien ook eens een keer wiellagers vervangen (nog nooit gedaan).
Ik zit er aan te denken om mijn VF750F weg te doen.

Ik heb ondertussen veel onderdelen verzameld voor de VF750F. Deze zou ik of bij de motor kunnen verkopen of het liefste in 1 partij.
Volgens mij heb ik ook remschijven, twee cilinderkoppen met goede nokkenassen en spanners. Een origineel uitlaatsysteem met collectors en dempers(moeten wel worden gespoten). Radiateurs, remklauwen en nog verschillende kuipdelen. En nog een heleboel kleine onderdelen erbij volgens mij. Misschien interessant voor mensen hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan