VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Na het ontroesten een tijdje terug, vandaag lakken & afbakken 8-)

20220205_135835.jpg
 
Kan ik ook, maar sinds ik weer werk heb vind ik het heerlijk om 2, 3 dagen per week naar kantoor te rijden. Ook al was/is het leeg/rustig op de zaak.
 
In jouw geval snap ik het, Leon. Persoonlijk merk ik vooral dat ik erg verwend ben met dat thuiswerken. Een uur langer slapen 's morgens, betere koffie, lekker broodje of iets warms als lunch, ik zie meer van mijn gezin, de hond kan lekker de hele dag over het erf struinen, ik kan de pakketjes gewoon aanpakken van de bezorger, vergaderen gaat veel efficiënter via Teams etc. etc. etc. Daarnaast scheelt het me ca. 15 euro benzine per dag dat ik niet naar kantoor hoef. Sinds 1 december ga ik weer 3 dagen per week naar kantoor om een nieuwe collega in te werken, maar ik ben toch altijd weer blij als het maandag of dinsdag is.
 
Ik heb ook weer mazzel, geen idee wat voor benzine ik precies in de tank heb gekregen de laatste keer maar het is scherp spul (102 racing spul, geen ethanol)

Een week na tanken was de slang aan de tank zacht geworden en lekte, heb ik alle slangen gewisseld door nieuwe, trek ik daarnet de motor uit de schuur valt het me op dat er wel veel "condens" bij de brandstofkraan wegkomt. Ook na herhaaldelijk wegvegen.

:z

Is de kraan zelf nog op te lappen of kan ik beter een nieuwe pakking en/of kraan kopen bij cmsnl ?

Ik ga nu nog even wat spiritus in de kraan druppelen om te zien of de kraan lek is of dat de pakking slecht is. Ik zie geen scheurtjes in de pakking.

db
 
Ik heb ook weer mazzel, geen idee wat voor benzine ik precies in de tank heb gekregen de laatste keer maar het is scherp spul (102 racing spul, geen ethanol)

Een week na tanken was de slang aan de tank zacht geworden en lekte, heb ik alle slangen gewisseld door nieuwe, trek ik daarnet de motor uit de schuur valt het me op dat er wel veel "condens" bij de brandstofkraan wegkomt. Ook na herhaaldelijk wegvegen.

:z

Is de kraan zelf nog op te lappen of kan ik beter een nieuwe pakking en/of kraan kopen bij cmsnl ?

Ik ga nu nog even wat spiritus in de kraan druppelen om te zien of de kraan lek is of dat de pakking slecht is. Ik zie geen scheurtjes in de pakking.

db
Spiritus is grotendeels alcohol,nog veel slechter voor rubber dan E10 benzine.
 
Spiritus is grotendeels alcohol,nog veel slechter voor rubber dan E10 benzine.
Weet ik, is ook nog wat dunner dan benzine als ik het goed heb. Het is ook maar voor een paar minuutjes geweest.

Heb daarnet een paar blaasjes in de lak onder de kraan weggeschuurd. Nu lekt hij niet meer. Easy fix dus.

Voor nu in ieder geval.

db
 
Weet ik, is ook nog wat dunner dan benzine als ik het goed heb. Het is ook maar voor een paar minuutjes geweest.

Heb daarnet een paar blaasjes in de lak onder de kraan weggeschuurd. Nu lekt hij niet meer. Easy fix dus.

Voor nu in ieder geval.

db
Wel, die easy fix heeft niet geholpen. Volgende dag lekte die weer vrolijk door. Nu de totale oplossing op los gelaten.

Nieuw kraantje met nieuwe pakkingring en alle lak weggeschuurt. Daarna een laag vaseline op het kale metaal gespoten en dan de kraan er boven op.

Vaseline tegen roesten van het onbedekte metaal. Ging er niet van uit dat ik lak had die tegen benzine zou kunnen op lange termijn.

db
IMG_20220219_111154.jpg
 
Over de 1000R. Aan het frame te zien is het er eentje met de brede koppen. Dus 1985/86 klopt.
Vanwege het zwarte zadel ging ik er stiekum vanuit dat het in oorsprong een Rothmans is geweest. Echter niet dus.. In de Spencer kleuren had alleen 1984 een zwart zadel, vanaf 1985 in rood, vanaf 1986 in blauw..

Vanuit het kenteken MG-88-PS gaat het om VF1000RE uit 1985. Eerste afgifte kenteken 02-07-1985 en eerste toelating 25-03-1986.. Dus wellicht import..
Dan de handlebars.. 1985 Spencer is gouden kroonplaat met zwarte clipons.. 1984 waren grijs en.. ja ook de 1986 rothmans waren grijs..
Kuipwerk met de ventilatieopening is tot 1985 bij de 1986 US versie waren er 2 kleine vent openingen..
Spiegels zijn echt van 1986...
Eindconclusie: Het is een mengelmoes van onderdelen, maar hij is van 1985..

Vraagstuk aan mijn kant is: Waarom steek je veel geld in decals en spuitwerk als je er een Rothmans van had kunnen maken??
 
Over de 1000R. Aan het frame te zien is het er eentje met de brede koppen. Dus 1985/86 klopt.
Vanwege het zwarte zadel ging ik er stiekum vanuit dat het in oorsprong een Rothmans is geweest. Echter niet dus.. In de Spencer kleuren had alleen 1984 een zwart zadel, vanaf 1985 in rood, vanaf 1986 in blauw..

Vanuit het kenteken MG-88-PS gaat het om VF1000RE uit 1985. Eerste afgifte kenteken 02-07-1985 en eerste toelating 25-03-1986.. Dus wellicht import..
Dan de handlebars.. 1985 Spencer is gouden kroonplaat met zwarte clipons.. 1984 waren grijs en.. ja ook de 1986 rothmans waren grijs..
Kuipwerk met de ventilatieopening is tot 1985 bij de 1986 US versie waren er 2 kleine vent openingen..
Spiegels zijn echt van 1986...
Eindconclusie: Het is een mengelmoes van onderdelen, maar hij is van 1985..

Vraagstuk aan mijn kant is: Waarom steek je veel geld in decals en spuitwerk als je er een Rothmans van had kunnen maken??
Volgens de RDW is het een 85er en in 86 geïmporteerd in NL.
 
Ook weer zoiets... Aantal eigenaren: 1
Van 1985 geïmporteerd in 1986. Had hij in 1985 op kenteken geen eigenaar? (Hoe kan het kenteken dan overgezet zijn?)
RDW toont alleen NL eigenaren,en alleen van de afgelopen 9 jaar,wat dus eigenlijk duidelijk is dat er
misschien wel meer eigenaren waren maar ieder geval langer dan 9 jaar geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan