Dat is niet het toerental waarmee ik de weg op ga, dan staat ie een fractie onder de 1000.
Als je hem zo laag afstelt draait ie slecht als ie koud is en bij ontkoppelen valt het toerental dan snel terug en kan ie wel afslaan. Dus onder de zeg maar 700 a 800 toeren is voor het rijden niet lekker. Ik doe het dus gewoon als controle na het synchen, dan draai ik het toerental terug tot ie afslaat en dat is meestal rond de 350 toeren.
Ook heb ik de minerale olie binnen voor beide VF's het is de Bel Ray EXL 10W40 mineral geworden. Hiermee moeten de nokkenassen voldoende beschermd zijn.
Overigens gister een paar uurtjes voor de 500, eerst het zijspanframe helemaal naar mijn zin gemaakt zodat die volgende week maandag gepoederd kan worden en daarna eens het achterste klepdeksel verwijderd voor klepstellen.
Ik had een 10mm ringsleutel en een schroevendraaier al klaarliggen toen ik er achter kwam dat bij een 500 alles wat kleiner is
Dus maar op zoek naar een korte 8mm ringsleutel en een punttangetje erbij omdat deze boutjes geen schroefgleuf hebben maar een 2,5mm vierkantje er op.
Dat is dus klooien want dan kun je hem niet heel goed vasthouden bij het aandraaien.
Een korte koffiepauze en een idee begon al vorm aan te nemen......
Gewoon een 8mm imbusbitje gepakt en daar een 2,5mm sleuf in gefreesd met de slijptol en voila daarmee heb ik perfecte grip tijdens het aandraaien.
Honda zal ongetwijfeld daarvoor een tooltje hebben maar die was op tweede paasdag niet leverbaar.
Maar hiermee werkte het ook. De voorste bank ging niet meer lukken want het werd te laat maar van de achterste bank stonden 5 kleppen een fractie te strak en drie prima op de juiste speling. Ook de nokken zagen er puik uit dus daar werd ik blij van.
Vanavond denk ik geen tijd maar hopelijk woensdag verder afstellen en misschien al gelijk de carbs synchroniseren.
Iemand tips hoe ik de vacuummeters aansluit en tegelijkertijd zorg dat de vacuum benzinekraan blijft lopen? (heeft een T-stukje er tussen invloed op de uitslag van de meter?)
Of moet ik gaan klooien met een los flesje benzine?
En dan hopelijk zondag een eerste toerritje met een groepje vrienden. Is ie niet op tijd klaar dan wordt dat ritje met de 1000 gedaan.
Ik zat hier nog eens over na te denken maar afstellen tot onder de 400 toeren. Zou je dan nog wel genoeg oliedruk hebben voor de nokkenassen?