VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 2

Wat wordt de nieuwe topic-titel?

  • Het Groote Topic Des Honda VFs Vers III

    Stemmen: 4 33,3%
  • VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

    Stemmen: 7 58,3%
  • VF-topic (3)

    Stemmen: 1 8,3%
  • Iets anders....

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
een goede morgen :Z

Ik heb zelf een celulose lak gebruikt omdat deze lak
wat elastisch is ivm uitzetten.
Het is niet helemaal nogig maar ik wou het voor zeker
gaan, wel even een 2k blanke lak gebruiken als deklaag.
Daarmee blijft het mooi glimmen en is ook nog eens super
benzine bestendig.

succes Zeldzame
 
Gegroet mannen van het schone Honda leven.... Mijn VF rijdt op dit moment niet meer... Ten eerste omdat we hem doorgebrand hebben met een poging hem aan de praat te krijgen afgelopen weekend.... (moet ff een onderdeeltje scoren)
Què :?
Wat heppie gedaan dan...?
maar temeer omdat we hem maar meteen uitelkaar hebben gehaald zodat hij eindelijk gespoten kan gaan worden!! ZOdra het process van start gaat zal ik wel even wat fotootjes posten...
Dat klinkt beter!
Iedereen haalt die dingen maar uit elkaar hiero.... :P

Hoi VF-Bikers en vrienden :} :} ,

Ja, nog een paar weekjes :Y :Y geduld en dan gaat het project van het ombouwen van mijn nieuwe VF1100 S naar een *O* *O* VF 1100 SPB *O* *O* van start. Eerste werkzaamheden zijn al geweest aan de motor. Deze heb ik samen met de VF1000f-rider gedaan in zijn schitterende werkplaats :+ . Iedergeval 11 dec zal het topic worden geopend.

nu nog effe een paar vraagjes:

kan iemand me uitleggen hoe ik meerdere foto's in een reactie kan plaatsen.

Zeldzame: zou jij me info kunnen geven over de verf die je voor je motorblok heb gebruikt.

groeten, william :+ :W
Hier nog zo-eentje; nog effe en dan liggen d'r meer uit elkaar dan dat er rijden... :9
Hmmm.... nu ik nog 8-)

Overigens kun je als je geen webspace hebt de foto's ook posten (uploaden) in het Test-Topic en dan met [img]http://www.motor-forum.nl/forum/misc/blablabla[/img] in het topic zetten.

Bijvoorbeeld:
Ik zie zojuist dat er in Post van DaaN_R1 in topic 'Het test-topic (3) Om plaatjes te oefenen etc' een foto staat met deze locatie: www.motor-forum.nl/forum/misc/279216 en dat geeft dan:
full

Het is wel hééél toevallig dat er nét zo'n mooi piccie in het Test-topic stond zeg.... :9~

Overigens moet je ook als je in dat topic post puur om een foto te uploaden tóch iets van text (al is het maar ".") invullen, anders kun je nl. niet posten....
 
Laatst bewerkt:
Beun beun beun
2x50W als mistlicht (al zie ik er eerder minder mee denk ik, maar goed, kan ik altijd nog tegenliggers gaan irriteren :P )

full
 

Project in afbouw :P
Is mn NX, frame moet weg, blok ga ik in een skeltertje bakken (wat nu 3PK grasmaaier blok, gewoon 25PK dr op :P ).
En dan moeten er nog wat onderdelen verkocht worden.

Dat maakt een boel verschil zeg!

Beetje met de instellingen vd camera rommelen net zolang totdat het er heel indrukwekkend uit ziet ;) .
Komt wel veel licht af trouwens (nogal wiedes met 2x50W), maar of ik er veel aan heb betwijfel ik.
Maar ik heb mezelf iig weer 2 avondjes bezig gehouden.
 
Eeh, ik rij een vf700s , ik heb het ding net.

Ik heb een probleem , vooral 's morgens.

Als ik met choke start, dan start hij zonder problemen, echter na een tijdje pruttelen valt hij langzaam uit, en dan is hij niet meer aan te krijgen.
Is hij dan verzopen of wat ?
Ik kan hem wel tijdens dit verhaal langzaam van de choke afhalen, maar dan valt hij ook uit.
Wegrijden kan ook niet, want bij gas geven valt hij ook uit.

Het lijkt erop dat hij geen benzine genoeg krijgt, soms moet ik de kraan op reserve zetten terwijl er nog genoeg benzine in zit en dan lijkt hij na 100x starten op te pakken. Als hij uiteindelijk toch goed gaat lopen, dan is er niets aan het handje en kan ik de benzinekraan ook gewoon op 'on' terugzetten.

Als ik dan 's avonds terugrij dan heeft ie daar geen last van.

Enig idee ? Ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met een choke :?
 
Laatst bewerkt:
Eeh, ik rij een vf700s , ik heb het ding net.

Ik heb een probleem , vooral 's morgens.

Als ik met choke start, dan start hij zonder problemen, echter na een tijdje pruttelen valt hij langzaam uit, en dan is hij niet meer aan te krijgen.
Is hij dan verzopen of wat ?
Ik kan hem wel tijdens dit verhaal langzaam van de choke afhalen, maar dan valt hij ook uit.
Wegrijden kan ook niet, want bij gas geven valt hij ook uit.

Het lijkt erop dat hij geen benzine genoeg krijgt, soms moet ik de kraan op reserve zetten terwijl er nog genoeg benzine in zit en dan lijkt hij na 100x starten op te pakken. Als hij uiteindelijk toch goed gaat lopen, dan is er niets aan het handje en kan ik de benzinekraan ook gewoon op 'on' terugzetten.

Als ik dan 's avonds terugrij dan heeft ie daar geen last van.

Enig idee ? Ik heb nog nooit zo'n moeite gehad met een choke :?
Da's een raar probleem, het klinkt inderdaad als een brandstofprobleem. Ik heb ooit eens iets gehad wat hierop lijkt, met een VFR700. Startte prima, na 15 min. rijden was het net of de benzine op was en stond ik stil op de vluchtstrook. Paar keer starten en hij deed het weer prima. Bleek het benzinepomprelais te zijn, deze stuurt de pomp aan en dit relais ging een eigen leven leiden. Relais overbrugd en niets meer aan de hand. Ik weet niet of jouw VF750S een benzinepomp heeft maar denk het wel, de meeste VF's hebben een benzinepomp. Misschien een idee om eens te controleren? Kijk ook eens naar je benzinefilter. Succes !! :]
 
Project in afbouw :P
Is mn NX, frame moet weg, blok ga ik in een skeltertje bakken (wat nu 3PK grasmaaier blok, gewoon 25PK dr op :P ).
En dan moeten er nog wat onderdelen verkocht worden.Beetje met de instellingen vd camera rommelen net zolang totdat het er heel indrukwekkend uit ziet ;) .
Komt wel veel licht af trouwens (nogal wiedes met 2x50W), maar of ik er veel aan heb betwijfel ik.
Maar ik heb mezelf iig weer 2 avondjes bezig gehouden.
Hallo 4x2 "bt45 zuigt"; dat laatste, "bt45 zuigt", betekent dat dat je slechte ervaringen hebt met de Bridgestone BT45 banden? Of slaat dat ergens anders op? Ik vind het nl ronduit slechte banden! Erg slehte ervaringen mee! Misschien eindelijk een lotgenoot?? 8-)
 
EINDELIJK *D *D

Ja, ik heb er ook een erg slechte ervaring mee op mn NX.
In de stromende zeikregen onderuit geklapt omdat dat voorwiel grip verloor in een flauwe bocht (en de vrij kale metzeler ME550 achterband hield zn grip gewoon)...
Om maar niet te spreken van het aantal BT45 voorbanden wat ik zie die compleet de vernieling in gecupt zijn...

Met de Metzeler ME33 voorband die ik had nooit gezeik gehad, enige keer dat ik die over de zeik heb gekregen was met -5 na een idiote noodstop.
En dan ook pas de laatste 2 meter dat ie doorschoot.

Heb op mn VF dan ook Metzeler Lasertecs zitten (ME33/55) en die bevallen prima.
 
IT'S ALIVE !! :} :} :}

Vorige week even de benzine slang in een jerrycan
benzine gehangen en na een poos starten plofte hij
een keer, na nog een poging kwamen er weer vrolijke
noten uit de turnout's *O* *O*

Zo is hij op dit moment, nu nog de overige delen
spuiten en verder afbouwen.
Het eind is in zicht :Y

gegroet Zeldzame
full
 
IT'S ALIVE !! :} :} :}

Vorige week even de benzine slang in een jerrycan
benzine gehangen en na een poos starten plofte hij
een keer, na nog een poging kwamen er weer vrolijke
noten uit de turnout's *O* *O*

Zo is hij op dit moment, nu nog de overige delen
spuiten en verder afbouwen.
Het eind is in zicht :Y

gegroet Zeldzame
(Afbeelding)
Ik vind deze ZELDZAAM mooi.... 8-)
 
Da's een raar probleem, het klinkt inderdaad als een brandstofprobleem. Ik heb ooit eens iets gehad wat hierop lijkt, met een VFR700. Startte prima, na 15 min. rijden was het net of de benzine op was en stond ik stil op de vluchtstrook. Paar keer starten en hij deed het weer prima. Bleek het benzinepomprelais te zijn, deze stuurt de pomp aan en dit relais ging een eigen leven leiden. Relais overbrugd en niets meer aan de hand. Ik weet niet of jouw VF750S een benzinepomp heeft maar denk het wel, de meeste VF's hebben een benzinepomp. Misschien een idee om eens te controleren? Kijk ook eens naar je benzinefilter. Succes !! :]

Bedankt ! ;)

Ik had al eens gekeken, maar ik heb alleen een part list van dat ding, daar vond ik geen fuelpump tussen. Ik zal de tank maar eens loshalen en wat gaan rondneuzen. De benzine filter ga ik zowiezo vervangen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als hij eenmaal warm is en geen choke meer nodig is, dan rijdt ie prima.
 
Bedankt ! ;)

Ik had al eens gekeken, maar ik heb alleen een part list van dat ding, daar vond ik geen fuelpump tussen. Ik zal de tank maar eens loshalen en wat gaan rondneuzen. De benzine filter ga ik zowiezo vervangen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als hij eenmaal warm is en geen choke meer nodig is, dan rijdt ie prima.

He Karz :} :} ,

Als je het brandstofsysteem gaat schoonmaken / controleren dan moet je vooral niet vergeten het zeefje dat in de tank zit schoon te maken en ook gelijk je tank te spoelen door effe wat benzine erin te doen en wat boutjes en moertjes en flink te schudden. Door het vuil in de tank kan het zeefje dicht gaan zitten en krijg je geen brandstof. Wat ook aan te raden is is het vacuumslangetje van de brandstofkraan te controleren cq te vervangen.

zo nu effe wat anders:
Als je het leuk vindt kan je me in je msn lijst toevoegen: william1976_2@hotm.com

groeten, william :+ :W
 
Als hij eenmaal warm is en geen choke meer nodig is, dan rijdt ie prima.
[/quote]

Hoi Karz,

Eh, ik heb ook zoiets gehad, was in mijn geval heel simpel: motor trok valse lucht. Luchtfilterhuis pakking was slecht
Kijk daar eerst ff naar, als dat al niet gedaan had...

Laurens
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ! ;)

Ik had al eens gekeken, maar ik heb alleen een part list van dat ding, daar vond ik geen fuelpump tussen. Ik zal de tank maar eens loshalen en wat gaan rondneuzen. De benzine filter ga ik zowiezo vervangen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als hij eenmaal warm is en geen choke meer nodig is, dan rijdt ie prima.
Wat misschien ook wel slim is om te doen: koop bij de lokale benzinepomp een flesje met carburateur- of injectiereiniger en gooi een paar keer een scheutje ervan in je tank. Vooral met oudere motorfietsen wil dit wel eens helpen. :Y
 
EINDELIJK *D *D

Ja, ik heb er ook een erg slechte ervaring mee op mn NX.
In de stromende zeikregen onderuit geklapt omdat dat voorwiel grip verloor in een flauwe bocht (en de vrij kale metzeler ME550 achterband hield zn grip gewoon)...
Om maar niet te spreken van het aantal BT45 voorbanden wat ik zie die compleet de vernieling in gecupt zijn...

Met de Metzeler ME33 voorband die ik had nooit gezeik gehad, enige keer dat ik die over de zeik heb gekregen was met -5 na een idiote noodstop.
En dan ook pas de laatste 2 meter dat ie doorschoot.

Heb op mn VF dan ook Metzeler Lasertecs zitten (ME33/55) en die bevallen prima.
Ik heb met de BT45 geen problemen gehad met de grip maar met de rechtuitstabiliteit. Na montage van de BT45 voorband leek mijn (VFR700 Interceptor) frame soms wel van elastiek, het werd soms zo gortig dat ik het eng vond om de snelweg op te gaan. Balhoofdlagers vervangen, wiel- en achterbruglagers nagekeken, niets hielp. Nieuwe voorband erop: probleem weg! Nooit meer de BT45's voor mijn VF. _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan