VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achterste uitlaatbochten valt heel misschien nog op te lossen door ook de achterbrug van een RC24 dr in te zetten, die wordt nl met 2 korte bouten vastgezet ipv 1 lange.
Maar ik denk dat dat meer gekloot gaat kosten dan de uitlaat aanpassen :PJa en ja, enige 'nadeel' wat ze hebben tov de RC36 blokken is dat het kleppen stellen nog met schroefjes werkt.
En dat moet om de 12000km ipv de 24000 vd RC36 blokken.Zoiets ja, miste een passende wielbus, dus de schijf kwam muurvast in de beugel te zitten als ik de moer aandraaide, dus de schijf maar ff los gehaald :P
Zit nu een passende bus in.

owja, iemand nog carburateurs liggen van een 750F/S/C van 82-83, carbnummer VD50A/VD51A/VD52A ?
Of van een VF500F/C, carbnummer VD56A
Membraantje is echt overleden, dus ik heb weer eens een soort 3-cilinder (hmm, klinkt bekend, die 400 was dat ook nadat dr een klep ontploft was :P).
Ik heb wel carbs liggen, alleen VD62, ik weet niet of dat goed is?
 
Caburateurs, das een goeje.

Aangezien ik dit jaar een aantal malen op het circuit ga rijden met mijn aajsjinkeracer wil ik de motor natuurlijk "perfect" afgesteld hebben.
Dus de carbs afvast weg gebracht omdat daar nog wat werk aan zit inclusief een tweede set, onder het mom "zoek het beste bij elkaar en maak er maar wat van"
Vandaag even gebeld hoe en wat en de carbs waren klaar. Alleen nog de vraag of dat ik eventueel een "jonger" setje aan kon leveren, voor dat de beste man het had gezegd kwam hij hier al op terug "zal wel niet hé". Ik heb beloofd O-) om uit te kijken naar een ander setje dus als iemand nog wat weet of dat misschien carbs van een ander type passen die dan ook nog meer "oempf" leveren dan standaard carbs met een K&N setje dan houd ik mij aanbevolen.
 
VD62 A is '82 Sabre en Magna
VD62 E is '83 Sabre en Magna
VD50 E is '84 Sabre US Magna

Deze hebben allen een andere blokhoek waardoor de sproeierbuis anders is geboord....

VF 750 F:
VD61B 1983 Europa
VD61B (B) 1984 Europa
VD52A of B 1983 voor de US
VD52D 1984 US

Enige verschil is sproeierbezetting en maat gasnaalden. Membraam en gasschuif zijn identiek. Bij '83 carburateurs ontluchten de vlotterkamers naar de luchtfilterbox. Hetgeen nog wel eéns voor verstoring zorgde bij hogere toerentallen. Vanaf '84 ademen de carburateurs met behulp van een""U" vormig slangetje naar de buitenlucht.

Ik heb nog wel een gasschuif met een membraam over van een VD52A set 1983. Ik heb mijn carburateur rek ooit verwisselt voor een VD61B rek. De motor liep toen aanmerkelijk beter (ook na een complete revisie van het 52 rek) en het verbruik ging van 1 op 12 naar 1 op 19.

Edit: Kortom de behuizingen zijn in deze serie gelijk echter de boringen van de hoofdsproeiers en de gasnaalden zijn gewijzigd.


Raymond
 
Laatst bewerkt:
Hmm, een Amerikaanse fiets. Je kunt het exacte bouwjaar uit het VIN nummer halen, dat staat in het frameplaatje in geslagen.

Hier uitleg over het VIN nummer: VINs

Echter is hij in Amerika in 1987 pas op kenteken gekomen, dan zal de RDW dit jaar gebruiken voor het bouwjaar. De eerste toelating, in jou geval 1993, wordt gebruikt voor eerste uitgifte datum van het Nederlandse kenteken waarbij 1987 wordt vermeld als bouwjaar vanuit het Amerikaanse kenteken.

Helaas denk ik dat je nog 4 tot 5 jaar hebt te gaan voor volledig belastingvrij worden van de motor.

Raymond
Dutchy! Vandaag een blauwe enveloppe in de brievenbus gekregen met de mededeling dat met ingang van 12 januari 2008 vrijstelling wordt verleend. Het is gelukt! Ik krijg nog geld terug ook.
 
beer.gif
Bronx..

Ze willen nog wel eens lastig doen bij RDW
baldy.gif


Maar met dat mooie VIN systeem....
bow28.gif




Oh, dat geld dat over is
beer.gif
beer.gif
beer.gif
beer.gif


Zo dat waren genoeg smilies.

rilla.gif
 
Laatst bewerkt:
Achterste uitlaatbochten valt heel misschien nog op te lossen door ook de achterbrug van een RC24 dr in te zetten, die wordt nl met 2 korte bouten vastgezet ipv 1 lange.
Maar ik denk dat dat meer gekloot gaat kosten dan de uitlaat aanpassen :P
Vind de achterbrug van een RC15 mooier, dus dan wordt het de uitlaat aanpassen. :Y


Ja en ja, enige 'nadeel' wat ze hebben tov de RC36 blokken is dat het kleppen stellen nog met schroefjes werkt.
En dat moet om de 12000km ipv de 24000 vd RC36 blokken.

mmm, tjah, het moet dan maar als het RC36 blok niet past. :/

Nog een paar weken en dan moet ik weer rijden. Dingen die nog op de planning staan zijn de volgende in volgorde:

  1. remmen reviseren
  2. stuur aanpassen voor stuurgewichten en handvatten
  3. kappen uitzoeken
  4. kleine radiator repareren
  5. koppelingsdeksel spuiten
  6. achterwiel kopen
  7. cbr wielen passend maken
  8. uitlaat maken
  9. lampen maken 2 losse lampjes boven elkaar
  10. alle lagers vervangen voor RVS 2 zijdig afgedicht (behalve balhoofd)
  11. wheelhugger passend maken
  12. tellerunit maken/kopen
  13. frame gedeeltelijk overschilderen met roller en metaalverf zodat er geen roest meer zichtbaar is
  14. Wilbers verstelbare schokbreker kopen
  15. verzonken tankdop in tank maken
  16. Grote beurt uitvoeren
  17. zijkappen maken voor afdekken driehoek in frame naast balhoofd
  18. kappen spuiten
  19. Nautilus claxon kopen :}

Morgen wil ik nummer 1 - 3 gedaan hebben, moet namelijk ook nieuwe remblokken op het koekblik gooien B|
 
Laatst bewerkt:
VD62 A is '82 Sabre en Magna
VD62 E is '83 Sabre en Magna
VD50 E is '84 Sabre US Magna

Deze hebben allen een andere blokhoek waardoor de sproeierbuis anders is geboord....

VF 750 F:
VD61B 1983 Europa
VD61B (B) 1984 Europa
VD52A of B 1983 voor de US
VD52D 1984 US

Enige verschil is sproeierbezetting en maat gasnaalden. Membraam en gasschuif zijn identiek. Bij '83 carburateurs ontluchten de vlotterkamers naar de luchtfilterbox. Hetgeen nog wel eéns voor verstoring zorgde bij hogere toerentallen. Vanaf '84 ademen de carburateurs met behulp van een""U" vormig slangetje naar de buitenlucht.

Ik heb nog wel een gasschuif met een membraam over van een VD52A set 1983. Ik heb mijn carburateur rek ooit verwisselt voor een VD61B rek. De motor liep toen aanmerkelijk beter (ook na een complete revisie van het 52 rek) en het verbruik ging van 1 op 12 naar 1 op 19.

Edit: Kortom de behuizingen zijn in deze serie gelijk echter de boringen van de hoofdsproeiers en de gasnaalden zijn gewijzigd.


Raymond

hmmm... daar haak ik even op in;
ik heb hier een set VD82A (VF1000F)
en een set VD85F (VF1000F2) liggen,
ik kan zo snel niet zien welke er op mijn '85 VFkF (met sc16 blok) zitten,
ik heb wel carburatie problemen, nl. te rijk op hogere toeren (beleving).

ik heb er een Dynojet kitje in gezet met 150 sproeiers. Dit omdat de carbset die bij het blok zat ook deze sproeierbezetting had. De set wordt geleverd met 122, 136 en 150 sproeiers.
De grote (Amerikaanse-) bijbel roept echter dat er standaard 125 (Canada) of 122 voor en 120 achter (USA) in zou moeten zitten.
en Europees VFkF zegt 150 voor en 145 achter, en tussen haakjes [138] / [135]
aldus redelijk verwarrend zo op een rijtje.

Dynojet roept dat er volgens hun bij de VFkR 4x122 in zou moeten, dan klopt dat gevoel van me dus wel .
Echter, zij roepen ook dat als de sproeierbezetting afwijkt, dat je de dichtstbij liggende maat moet monteren. Dat laatste heb ik dus gedaan.

Ik ben al enige tijd lekker aan het knutselen zo, morgen maar eens een maatje kleiner proberen. (misschien ff naar Noord Scharwoude, Madracing heeft daar in de wintermaanden gratis testruns op de Dynobank op elke 2e zaterdag van de maand)

wat is eigenlijk de boring van een 750F carb? die van de -1000 is 36mm trottle en 34mm luchtinlaat. Misschien eens leuk om zo'n set op een 750 te proberen? (Joep!! *O*)
 
Kopie uit andere door mij geplaatse post over zuiniger maken, hier staat meer info over de carbs:

Verschillen zijn er in carburateurs, het ligt er een beetje aan waar de VF vandaan komt of wanneer er in het verleden al een een andere set carbs op je motor zijn gemonteerd. De code van de carburateurs is aangebracht op het carburateurhuis, boven de vlotterbak aan luchtinlaatzijde.
In mijn geval had ik twee verschillende VF'en en kon verschil opmaken tussen beide.

1983 VF750F (Interceptor) (US Versie)

Carb code VD 52B
Hoofdsproeier Voor en achter: 128
Slowjet 38
Gasschuif lengte: 51.9 mm
Schuif diameter: 29.95mm
Gasnaald: Voor 1HE , Achter 1HB
Gasschuif veer voor: lengte 170 mm, 0.75mm draad dikte
Gasschuif veer achter: lengte 130 mm, 0.7 draad dikte
Stationair sproeier voorinstelling 2.5 slagen uit vanaf aanslagpositie.
Vlotter hoogte 7mm
Carb luchtdoorlaat 32mm

1983/84 VF750F (Interceptor) Frame: RC15 2008957 (European, no VIN)

Carb code VD 61B
Hoofdsproeier voor:112
Hoofdsproeier achter: 110
Slowjet 38
Gasschuif lengte: 52.1 mm
Schuif diameter: 29.95mm
Gasnaald: Voor 0WE , Achter 0WC
Gasschuif veer voor: length 170 mm, 0.75mm draad dikte
Gasschuif veer achter: length 130 mm, 0.7 draad dikte
Stationair sproeier voorinstelling 1.5 slagen uit vanaf aanslagpositie
Vlotter hoogte 7mm
Carb lucht doorlaat 32mm

Een ander markant verschil is dat bij de VD52 modellen de beluchting van de vlotterkamers naar de luchtfilterbox gaat via de koppelbuisjes tussen de carburateurs. In de luchtfilterbox is er dan ook een afdekplaatje gemonteerd in het midden tussen de carburateurs.
De VD61 modellen beluchten gewoon naar de buitenlucht. De koppelbuisjes zijn via een slangetje met elkaar verbonden en op de achterste carburateurs is een U vormig slangetje gemonteerd waardoor de carburateurset wordt belucht naar de gewone atmosfeer.

Waarom de verandering in beluchting ?? De carburateurs hadden veel problemen met negatieve pulsen vanuit de luchtfilterbak naar de carburateurs waardoor overmatig verbruik ontstond.

Mijn VF750 met de VD52 carburateurs heb ik voorzien van andere sproeiers en gasnaalden overéénkomstig met de VD62 set. Ook heb ik de beluchters met elkaar verbonden via een T-stuk met daaraan een slangetje die naar achteren voorbij de accubak is aangebracht.

Een belangrijk punt is ook het O-ringetje om de verstelbare stationair sproeier (Aan de zijkant van de carburateur). Meestal wordt bij deze sproeiernaald gedacht aan een luchtregelschroef, maar is in feite een sproeiernaald bij de VF. Wanneer de afsluitende O-ring hard wordt sluit hij niet meer goed af waardoor ook een hoger verbruik ontstaat. Indraaien van deze schroef zorgt voor een armer mengsel, uitdraaien in een rijker.

Het verbruik ging van 1:12 naar 1:16, na afstellen van de kleppen naar 1:19.

De andere VF verbruikte eerst 1:14, na klepstellen 1:17.

Waarom is klepstellen belangrijk bij de VF ?? De kleppen zullen bij slijtage dieper de kop ingaan waardoor de klepspeling minder wordt. Bij te strakke kleppen neemt door lekkage het benzineverruik toe. Meestal is dat ook merkbaar aan geel/bruine verkleuring van de binnenzijde van de aluminium luchtfilterkast.

Usefull info ??

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een gasschuif met een membraam over van een VD52A set 1983. Ik heb mijn carburateur rek ooit verwisselt voor een VD61B rek. De motor liep toen aanmerkelijk beter (ook na een complete revisie van het 52 rek) en het verbruik ging van 1 op 12 naar 1 op 19.
Kun je eens een mailtje sturen op insanespoor (at) hotmail (punt) com ?
Kan ik iig weer gewoon rijden met het ding en in de tussentijd een wat betere oplossing zoeken (naja, ik ken mezelf, ik rijd dr toch weer mee door tot dr weer iets poef zegt :P).

Heb vanmiddag trouwens een link gekregen naar een site waar ze oa losse membranen verkopen, nl www.keyster.de
De VF500 staat dr weliswaar niet tussen, maar ik ben even met m aan het mailen over de evt maten van de 750 membranen.
En ze zijn niet echt duur.
 
Kun je eens een mailtje sturen op insanespoor (at) hotmail (punt) com ?


De VF500 staat dr weliswaar niet tussen, maar ik ben even met m aan het mailen over de evt maten van de 750 membranen.
En ze zijn niet echt duur.

You have mail.
Controleer nog even:
Gasschuif lengte: 52.1 mm
Schuif diameter: 29.95mm
Membraan diameter: 63mm
 
zo, ff lekker gehobbiet vandaag,
naar Madracing (Noord Scharwoude) alwaar ik de VF op de testbank heb gehad.
eerste run met 150 sproeiers, K&N en Laser K1 systeem gaf idd aan dat hj flink rijk stond in het hoofdgebied, en iets te arm in het stationairgebied.
101bhp en 89,5nm
full

vervolgens ter plekke 142 sproeiers gemonteerd, en de stationairmengselschroeven iets opengedraaid,
met als resultaat een iets betere mengverhouding en 103bhp
dus nog steeds te rijk
niet nog eens kleinere sproeiers gemonteerd, aangezien ik voor de eerste sessie al 3 keer de carbs eraf had (vlotterbakken bleven lekken)
wel gelijk 130 sproeiers erbij gekocht, voor als ik van het voorjaar nog eens een middagje tijd over heb.
 
zo, ff lekker gehobbiet vandaag,
naar Madracing (Noord Scharwoude) alwaar ik de VF op de testbank heb gehad.
eerste run met 150 sproeiers, K&N en Laser K1 systeem gaf idd aan dat hj flink rijk stond in het hoofdgebied, en iets te arm in het stationairgebied.
101bhp en 89,5nm
[afbeelding]
vervolgens ter plekke 142 sproeiers gemonteerd, en de stationairmengselschroeven iets opengedraaid,
met als resultaat een iets betere mengverhouding en 103bhp
dus nog steeds te rijk
niet nog eens kleinere sproeiers gemonteerd, aangezien ik voor de eerste sessie al 3 keer de carbs eraf had (vlotterbakken bleven lekken)
wel gelijk 130 sproeiers erbij gekocht, voor als ik van het voorjaar nog eens een middagje tijd over heb.
Netjes hoor! Niet slecht voor de VF :)
 
En ik heb 2 gasschuiven (met membraantjes dr aan) met dank aan Dutchy :)
En zn kinderen zijn iets dichter bij de nintendo/playmobil, dus die zijn ook weer gelukkig :P

Zul je alleen weer zien dat het vanaf morgen 3 maanden gaat regenen ofzo, dat geluk heb ik meestal....
 
Heren,

Als ik mijn schakelaar die de ventilatoren aanstuurt in een pan kokend water flikker dan zakt de weerstand tot 230 - 250 Ohm. Is dit een correcte waarde? Hij zakt ook vrij langzaam vind ik, had wel iets sneller gemogen. Hoe snel zakt de weestand normaal, bij mij gaat die dus echt gefaseerd en blijft die soms even hangen op een bepaalde weerstand.

De vorige eigenaar heeft al een schakelaar ingebouwd als overbrugging van de sensor, maar dan moet je dus elke keer zelf dat ding aanzetten en daar heb ik geen zin in!
 
En ik heb 2 gasschuiven (met membraantjes dr aan) met dank aan Dutchy :)
En zn kinderen zijn iets dichter bij de nintendo/playmobil, dus die zijn ook weer gelukkig :P

Zul je alleen weer zien dat het vanaf morgen 3 maanden gaat regenen ofzo, dat geluk heb ik meestal....

Hahaaa, die schuifies gaan wel werken.

Die playmobil/nintendo is naar mijn idee een bodemloze put, maar ja wat zullen zij over een VF denken... :)

3 maanden regen ?? Hey, ik moet mijn werkplaats gaan bouwen. Hopenlijk is dezeweek de vergunning rond. Hooguit 3 maanden droog, daarna regen. ! maandje samenstellen van de VF en daarna in Juli :] :] :]

Anders wordt het de CB900 voor dit seizoen. *D

Succes met de VF 4X2..

Dutchy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan