VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van plan om de volgende banden aan te schaffen:

Bridgestone BT021 160/70ZR17 (73W)
Bridgestone BT021 120/70ZR17 (58W)

Zal de voorband gaan houden ivm gewicht van de VF? Standaard zit volgens mij het Load Index op 60. De achterband gaat het wel houden, maar de voorkant ben ik dus niet zeker van. Kan iemand uitsluitsel geven?
 
Ehm... jij hebt toch een VF750? Dan neem ik aan dat je daar geen standaard wielen in hebt zitten :?
 
Ehm... jij hebt toch een VF750? Dan neem ik aan dat je daar geen standaard wielen in hebt zitten :?

:^

idd, die banden zullen op je standaard (16") voorwiel niet blijven zitten, en op je standaard (18") achterwiel niet passen ;)

Maar goed, ik heb CBR600 F2 wielen in mijn VF1000, en deze komen uit een Duitse VFkF, welke door de TUV was goedgekeurd met deze wielen, dus ik maak me over de capaciteiten van de wielen / banden niet zo'n zorgen
 
Laatst bewerkt:
Dat het op de standaard velgen niet gaat passen dat snap ik ook :P

Ik heb dan ook een mooi setje CBR wielen liggen die in de VF750F gaan. Het gaat mij eigenlijk om het draagvermogen van de band.

Heb het ondertussen al opgelost. Een VFR750 die 10 kilo lichter is kan ook op deze banden rijden. Zal dus wel goed komen *O*

Straks nog ff de nieuwe schokbreker bestellen en progressieve voorveren en dan moet het helemaal goed gaan komen!
 
Is er op de foto's te zien wat ik denk dat er te zien is? *O*

[IMG=300]http://i14.photobucket.com/albums/a340/jorisvb/motor/09042008764.jpg[/IMG]

[IMG=300]http://i14.photobucket.com/albums/a340/jorisvb/motor/09042008765.jpg[/IMG]

[IMG=300]http://i14.photobucket.com/albums/a340/jorisvb/motor/09042008766.jpg[/IMG]

[IMG=300]http://i14.photobucket.com/albums/a340/jorisvb/motor/09042008767.jpg[/IMG]
 
Dat is de std olieleiding hoor :P

-O- :$

muhaha...dacht dat ik misschien geluk had...maar niet dus B|

dan heb ik denk ik nog meer geluk dat het inwendige in goede staat verkeerd. Ik dacht ff geluk te hebben met een extra olietoevoer '(

Waarom hebben ze dat ze omslachtig buitenom gelegd dan :? lijkt me makkelijker en minder kwetsbaar omdat in het blok te maken.
 
Laatst bewerkt:
En dat ziet er dan binnenkort zo uit:


cilindertop5.jpg



:9~


Zie je de olieleiding 8-)
 
Jammer van die olieleiding, maar je kan natuurlijk altijd zelf leidingen leggen, kosten vanaf ik dacht zo'n 80 euro. Dat is de versie waar je wel vanaf onderen in je hoofdoliekanaal moet boren. De versie met de adapterplaat achter je oliefilter is dacht ik meer als 200 euro.

Verder weer enige aandacht voor het grote spektakel wat dit jaar enig uitstel heeft gehad ivm het slechte weer:

Het 5e MF Paasontbijt 2e paasdag 2008

Stemt En Komt Allen!
(maar vooral komen!) :Y
 
Gisteravond nog gauw even aan t prutsen geweest.
Toch best fijn als je V65 in plaats van de droge "klik" ineens weer KGGG KGGGGGGGGG doet.
T is nog geen vroem maar zeker weer een stapje vooruit.
 
Gisteravond nog gauw even aan t prutsen geweest.
Toch best fijn als je V65 in plaats van de droge "klik" ineens weer KGGG KGGGGGGGGG doet.
T is nog geen vroem maar zeker weer een stapje vooruit.

Leuk! een raadspelletje! :Y

KGGG KGGGGGGGGG :

Euh, aanlopen van je rem geluiden :?
Ach nee, startmotorgeluiden! :Y

:+ :+

Mooi dat je weer een stapje verder bent..
 
Wie o wie weet wat er allemaal aan deze ophangpunten hangt (VF750F). Volgens mij alleen maar het kuipframe en de topkuip zelf. Heb ik dit goed of mis ik iets. Er zitten 3 boutgaten in, maar 1 daarvan krijg je niets ingedraaid, vandaar dat ik vermoed dat daar al niets in gezeten heeft.

Of hangt de grote radiator ook hieraan? Kan het namelijk niet vinden, niet in de microfiches en niet op foto's

Toch gevonden dat de onderste steun voor de radiator is. De andere is alleen voor de topkuip...die heb ik er dus afgeslepen *O*

07042008762.jpg
 
Laatst bewerkt:
Grrrr, rijd je dik een een heen en terug om te ontdekken dat de flapdrol een sabre collector aanbiedt ipv een interceptor :(
 
Ja, d'r zijn helaas hele volksstammen aan verkopers die het verschil tussen de diverse VF-modellen niet snappen (en denken dat de VF750S de interceptor is door de S van Sports :? )
 
Vandaag nog wat verder lopen stoeien met mijn givi wingrack, nog wat extra boutjes en moeren scoren dan komt dat wel goed.

Ik dacht ook gelijk even de olie te verversen en het filter te vervangen. Maar een VF750F is dus duidelijk niet bedoeld om aan de klussen :( Ookal had ik de onderste kap en radiator losgehaald, nog kreeg ik met geen mogelijkheid mijn oliefiltersleutel ertussen. Hoe krijg je dat ding los zonder heel je motor de demonteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan