Ja, is een leuk eindje ja, maar af en toe heb ik daar even zin in, met mijn cb1000r heb ik als max 1100 km op een dag , en met mijn mt01 zou ik de 1500 wel over kunnen in een dag, die zit super fijn, maar heb ik nog maar 700 mee (heb hem nog maar 3 weken)Totaal offtopic maar respect! In 1 keer naar Venetië....dat is best een eindje rijden in 1 dag.
De dynamo in je motor maakt wisselspanning. Dat moet gelijkstroom worden. Daarom zit een gelijkrichter in je motor, samen met een spanningsregelaar.
Een dynamo wekt op aan de hand van omwentelingen, toeren. Bij stationair wat minder, bij vol gas veel, en alles daar tussen. pakembeet tussen 20 en 80 volt.
Daarom zit er een spanningsregelaar in je motor. Die vlakt de opbrengst van de dynamo af, naar acceptabele waardes.
De gelijkrichter en spanningsregelaar zijn vandaag de dag 1 kastje. de SR genoemd.
Die maakt dus van 20 tot 80 volt wisselstroom, een nette 13,5 tot 15 volt gelijkstroom. Ongeveer, om en de nabij.
Is idd een punt, op mijn vfr hou ik het slechts een paar uur uit zonder wielrenbroek. Echter in de praktijk vind ik de hoogste tijd om te pauzeren, motorrijden is voor mij geen wedstrijd...je bent in ieder geval niet bang uitgevallen 4000 km op een motor waarvan je niets weet van onderhoud. blijft bij mij de vraag .was dat met wielrenbroekje of zonder ?
Nee hoor, gewoon in het textiel gestoken. Maar ben 23 dus ja, had nog helemaal niet nagedacht over wel of geen onderhoudje bent in ieder geval niet bang uitgevallen 4000 km op een motor waarvan je niets weet van onderhoud. blijft bij mij de vraag .was dat met wielrenbroekje of zonder ?
Bovendien is het een honda, dat hoort toch gewoon te blijven lopen
Ik heb ook zo'n vfr800 , 2001,
In 2 dagen naar Istanboel en in 2 dagen terug. Je zit er zalig op en zuinig in verbruik.
Oke, zal dit even nakijken ja, beetje zonde als je nog zo'n geintje hebt, als je dat nu nog kan voorkomen.Weet niet of een standaard regelaar of een mosfet regelaar is gemonteerd, maar een mosfet is schijnbaar een stuk meer betrouwbaar. En omdat je soms vele km's maakt in het buitenland zou ik uitzoeken ofdat er een betrouwbare mosfet spanningsregelaar is gemonteerd of niet.
Ik ben ook echt onder de indruk! Venetie in een rit, waw. Ik ben in juni op mijn VFR 1200 naar la Rochelle gereden en ik was kapot. Kon bijna niet meer staan. Chapeau!!Totaal offtopic maar respect! In 1 keer naar Venetië....dat is best een eindje rijden in 1 dag.
Zit te twijfelen om hem volgend jaar om te wisselen voor een echte toerbuffel maar denk ook dat ik daar spijt van krijg.
Over 2 weken met mijn vfr naar Zwitserland, Oostenrijk en Italië met mijn broer, die voor de gelegenheid een kawasaki gtr 1400 heeft gekocht. Kan ik daar mooi even kijken of dat wat is. Op de snelweg vind ik het in elk geval flink valsspelen met zo'n ding.Ik heb mijn CBR ingeruild voor een 1300 Pan.
Eerste 2 weken miste ik het sportievere rijden wel en twijfels of ik er goed aan heb gedaan.
Nu helemaal om, wat een geweldige machine is die 1300.
Ik ga gewoon net zo plat door de bochten als op de CBR, vorige week de verlichting laten ombouwen naar led en die monteur had gelijk even de motor langs gelopen en verbaasde zich over de strepen op de achterband. Zo zag hij ze niet vaak
Had geen centje pijn eigenlijk toen ik aankwam.Ik ben ook echt onder de indruk! Venetie in een rit, waw. Ik ben in juni op mijn VFR 1200 naar la Rochelle gereden en ik was kapot. Kon bijna niet meer staan. Chapeau!!