VFR-rijders en hun fietsen - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De grap bij het stellen van de VTEC kleppen is dat de VTEC kleppen niet openen en sluiten als je de krukas met de handrondraait (tenzij je dit met een snelheid van 7000 omwentelinge per minuut doet.) Dus kan je ze niet zonder meer stellen. Daarvoor moet de nokken as er uit een paar pinnetjes (om de vtec kleppen te dwingen meer te draaien) er in, nokkenassen er in dan gaan de vtec kleppen wel mee. Dan stellen. dan nokkenassen er weer uit , dan pinnentjes er uit nokkenassen er weer in en verder inelkaar zetten. (info van Zot die het voormij gedaan heeft (snelmotoren in zeist)
Hij (zot) zei ook dat de controle voor de VTEC kleppen eigenlijk wel overgeslagen kan worden. Je laat dus alleen de normale kleppen controleren. hoeven die , de normale kleppe) niet gesteld te worden (wat bij mij bij 24k het geval was) dan hoef je de VTEC kleppen niet te controleren want die draaien minder mee dan de normale kleppen.

Dan zijn de kosten niet hoger eerder wat lager dan een normale VFR. Veel werkplaatsen doen het volgens Zot op deze manier.
Honda schrijft controlle van alle kleppen voor. Wie ben ik om het beter te weten?

Ik vertel klanten wat de mogelijkheden zijn en doe onderhoud aan de motor in overleg met de klant. Aanraden om klepspeling over te slaan doe ik niet, maar ik vertel wat de risico's en de kosten zijn.
 
Als jij je klanten goed voorlicht over de risico's en de kosten om de die risico's te vermijden is de keus aan de klant. M.a.w. ik denk dat je goed bezich bent.
Zelf zou ik alles laten stellen, maar ik ben wel blij dat een Fazer wat eenvoudiger is. O-)
 
Laatst bewerkt:
Honda schrijft controlle van alle kleppen voor. Wie ben ik om het beter te weten?

Ik vertel klanten wat de mogelijkheden zijn en doe onderhoud aan de motor in overleg met de klant. Aanraden om klepspeling over te slaan doe ik niet, maar ik vertel wat de risico's en de kosten zijn.

Het was niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat Zot zonder overleg de klepcontrole van de ( VTEC) kleppen zou overslaan. Hij heeft het mij ook niet aan geraden hij heeft aangegeven wat hij zelf zou doen en waarom.
 
Het was niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat Zot zonder overleg de klepcontrole van de ( VTEC) kleppen zou overslaan. Hij heeft het mij ook niet aan geraden hij heeft aangegeven wat hij zelf zou doen en waarom.
;)

Dingen worden snel verkeerd geinterpreteerd.
 
stryping op de velgen lijken mooi allen de sportuitlaat zie ik niet.
mischien een fototje van de andere kant.
een v 4 geeft een mooi geluid met een open demper. :o :o :o :P

PLaatje van de andere kant :)



full

full
 
hallo daar!

m'n pa heeft deze week een VFR750 '86 gekocht.. nu schiet deze bij dooraccelereren uit de 4e versnelling... bij het gewoon laten rollen in de 4 blijft hij er gewoon in..

iemand een idee? en iemand een idee of de bak van zon vfr moeilijk te fixen is?
 
onze vraag was nu... wat is wijsheid? zelf het blok open halen en kijken wat er aan de hand is? of een nieuw blok eronder.. m'n pa kon hier bij een slopert een blok voor 500 euro halen.. met 22000km's (niet goed geld terug).... lijkt me niet zo'n slechte deal opzich.. zeker niet als je bekijkt wat de fiets heeft gekost :)
 
onze vraag was nu... wat is wijsheid? zelf het blok open halen en kijken wat er aan de hand is? of een nieuw blok eronder.. m'n pa kon hier bij een slopert een blok voor 500 euro halen.. met 22000km's (niet goed geld terug).... lijkt me niet zo'n slechte deal opzich.. zeker niet als je bekijkt wat de fiets heeft gekost :)
Je kan het natuurlijk allebei doen....altijd handig om een extra blok erbij te hebben, hoewel ze in principe niet stuk gaan....vandaar die prijs.
 
Ik heb hetzelfde meegemaakt en kon voor dezelfde prijs een donorblok kopen.
Alleen bij inleveren van het oude blok kreeg ik daar nog een paar honderd(!) € voor teug.
 
de RC36II kan ook 1:10 rijden, maar normaal ook 1:18-1:20

ligt ook een beetje aan je rijstijl.

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=7146&hl=verbruik

Oke, 1:18 klinkt een stuk beter dan wat ik hoorde ( ik hoorde 1:13-1:15 ( als je zuinig doet ) ).

Ik heb deze zaterdag gereden op een VFR 800 uit 2002 met een laser xtreme systeem eronder en wat een geluid.... :9~
Dat was echt wel kicken :)
Hij stuurde ook lekkerder de bochten in dan mijn CBR 600F :)

Helaas zit ik nu nog wel te twijvelen of ik een nieuwe CBR 600F zal nemen of een 2e handse VFR :)
Nieuw tegen 2e hands... het heeft allebei voor en nadelen ( zelfde als 600F tegen VFR ;) ).

( VFR heeft ook meer onderhoud nodig dan een 600F ? )
 
Laatst bewerkt:
Ik zou denk ik gaan voor de motor die het lekkerst rijdt . . .
Tweedehands heeft aardig wat voordelen wat betreft de aanschaf en afschrijving van je motor. Qua onderhoud denk ik dat een vfr meer (iets) meer kost . . . En daarnaast vraag ik mij af wanneer honda met een opvolger zal komen voor de huidige vfr . . . 2009? Hij gaat alweer een tijdje mee natuurlijk. . .

Succes ermee :)
 
FF vraagje gasten

mijn motor start sinds gister niet meer ( vfr400r nc24 )
toen ik hem wegzette hoorde ik een sissend geluid, alsof hij ergens lucht wegdrukte of hapte.
vanavond ff nagekeken, waarschijnlijk dat probleem opgelost ( er miste een boutje uit 1 van de kelken van carb naar cil )
Vanavond ff een boutje erin gedraait
ik denk eindelijk hij start weer, maar niks is minder waard

Iemand een idee?

nu wou ik ff bij de carbs kijken, maar hoe krijg je die eraf?
 
mijn motor start sinds gister niet meer ( vfr400r nc24 )
toen ik hem wegzette hoorde ik een sissend geluid, alsof hij ergens lucht wegdrukte of hapte.
Zal toch niet je accu zijn geweest die droog stond te koken? Beschrijf "start niet" anders eens: draait de startmotor wel rond en wil de motor niet aanslaan, of doet de startmotor het ook niet?
 
onze vraag was nu... wat is wijsheid? zelf het blok open halen en kijken wat er aan de hand is? of een nieuw blok eronder.. m'n pa kon hier bij een slopert een blok voor 500 euro halen.. met 22000km's (niet goed geld terug).... lijkt me niet zo'n slechte deal opzich.. zeker niet als je bekijkt wat de fiets heeft gekost :)

Blok overzetten is aardig wat werk. 46000km is niets kan gerust klokkie rond of ist ie dat al?
Eerst kijken wat je kan ontdekken zonder het blok uit het frame te halen. Is het onderdeel redelijk goedkoop en eenvoudig te vervangen dan zou ik daarvoor kiezen.
IS het onderdeel duur dan ander blok kopen en het onderdeel er uithalen. (is het wel hetzelfde blok? Dus een 700 blok en geen 750 blok?
 
Zal toch niet je accu zijn geweest die droog stond te koken? Beschrijf "start niet" anders eens: draait de startmotor wel rond en wil de motor niet aanslaan, of doet de startmotor het ook niet?
was ook mijn eerste gedachte, accu op knappen!

weer die spanningsregelaar?
 
Blok overzetten is aardig wat werk. 46000km is niets kan gerust klokkie rond of ist ie dat al?
Eerst kijken wat je kan ontdekken zonder het blok uit het frame te halen. Is het onderdeel redelijk goedkoop en eenvoudig te vervangen dan zou ik daarvoor kiezen.
IS het onderdeel duur dan ander blok kopen en het onderdeel er uithalen. (is het wel hetzelfde blok? Dus een 700 blok en geen 750 blok?

m'n pa gaat eerst morgen een ander blok halen dat eronder hangen , dan kunnen we het andere blok wel weer verpatsen (evt. gefixt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan