VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
@M Neuman (en anderen die blauw erg mooi vinden ;))
Thanks! Ik ben er 2 jaar en 40d km verder nogsteeds errrruug blij mee :D.

@Tayta
Ik heb er een ovalen BOS SuperBike Carbon highmount op zitten, geen asociaal geluid maar wel een leuke brom onder je kont :P.

@CassiusZ

Heb je helemaal gelijk ik, maar ik heb hem nog niet op de foto gezet in het zonnetje met de laatste updates :X :$ .
(ongepoetst en in de garage)
post-1789-1202427357.jpg

post-1789-1202427392.jpg


rutgertjuh
AKA rutger29 neem ik aan ;), maar naast het VFROC heb je me toch nog niet gespot :P?


Oja pssst, extra blauw op straat :9~ :
post-1789-1202427398.jpg
 
Ben afgelopen zondag tijdens ritje mijn seatcover verloren... Geen idee waar of hoe, maar weg is ie. -O-

Iemand nog één liggen voor een zilvergrijze vtec uit 2003? :?

Bedankt! :}
 
Overigens, als je op zoek bent naar de zogenaamde Y2K-spiegels: daar wordt momenteel op het VFROC-forum een group buy voor georganiseerd. Als je snel bent kun je daar eventueel nog aan meedoen: »klik«.
Board Message
Sorry, er zijn geen zoekresultaten gevonden. Je kunt je zoekcriteria uitbreiden en het opnieuw proberen. Als je naar Nieuwe Berichten zocht is het mogelijk dat er op het moment geen nieuwe berichten zijn om te tonen.

De foutmelding was:
Sorry, de link die je hierheen bracht lijkt achterhaald te zijn of gebroken.


Je bent niet ingelogd, je kunt hieronder inloggen
Je account gebruikersnaam

Je account wachtwoord




:? :? :? :?
 
Ik reed vanmiddag op de A50 (tussen Apeldoorn en Zwolle) in het grijze koekblik van mijn ouders, toen een rode VFR (RC36-II) me achterop kwam. Ik stak m'n duim op en kreeg een reactie; iemand van hier?
 
Oeps :$ Dat forum is inderdaad niet toegankelijk voor gasten. @boucd: maakt niet uit, als je mee wilt doen met de groepsinkoop moet je je even als forumlid registreren. Is zó gebeurd en kost niks :)
Inderdaad.
Als het goed is moet je wel kunnen "kijken".

Als je ergens binnenkomt stel je je even voor: zo ook op de VFROC ruimte. Vervolgens krijg je heel snel toegang zodat je ook kunt posten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb sinds gisteren bij een hevige rem actie (werd zwaar gesneden) problemen. Ik denk dat de rem actie de laatste druppel was want een heftige hobbel of een optrekken beinvloed het probleem in de zin dat het kort is op gelost of weer ontstaat.

Het begon met het uitvallen van de KM/uur aanduiding. Niet dat het display uit viel maar dat de teller op nul bleef staan. Even later ging ook het Fuel Injectie lampje branden terwijl er niets te merken wat kwa motor loop dat er iets mis was.

Vragen:
Is dit een bekend probleem?
Als de storing in de snelheidsopnemer( kabel )zit verklaard dit dan ook dat het motormanagement systeem denkt dat er iets mis is met de injectie?
Waar zit de opnemer voor de snelheid? Ik zie wel wat bij het voortandwiel maar dat is denk ik voor de ABS.

Bedankt,

Hans
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb sinds gisteren bij een hevige rem actie (werd zwaar gesneden) problemen. Ik denk dat de rem actie de laatste druppel was want een heftige hobbel of een optrekken beinvloed het probleem in de zin dat het kort is op gelost of weer ontstaat.

Het begon met het uitvallen van de KM/uur aanduiding. Niet dat het display uit viel maar dat de teller op nul bleef staan. Even later ging ook het Fuel Injectie lampje branden terwijl er niets te merken wat kwa motor loop dat er iets mis was.

Vragen:
Is dit een bekend probleem?
Als de storing in de snelheidsopnemer( kabel )zit verklaard dit dan ook dat het motormanagement systeem denkt dat er iets mis is met de injectie?
Waar zit de opnemer voor de snelheid? Ik zie wel wat bij het voortandwiel maar dat is denk ik voor de ABS.

Bedankt,

Hans

De VFR >93 heeft geen mechanische opnemer meer, de elektronische opnemer zit op de uitgaande as van je bak, dus dat is weldelijk dat ding bij je voorste tandwiel.

De opnemer voor ABS zit namelijk op/naast je schijf: de sensor schijnt door die sleufjes aan de binnenkant van de schijf en bepaald zo of de band slipt ja danwel nee.

Als ik me niet vergis kun je ook de computer uitlezen die aan de hand van een bepaalde manier van knipperen van het FI lampje aangeeft waar de fout zit. FI Heeft eigenlijk niet direct iets (waarschijnlijk helemaal niets zelfs) met het injectiesysteem te maken, het is meer een algemeen alarm lampje.


Dus het lijkt mij eerder dat de opnemer een vals signaal af geeft, is er laatst iets aan je motor gedaan? Nieuwe ketting/tandwielen of misschien xenon of een pro-oiler erop? Dat eerste kan betekenen dat het kunststof meenemertje voor de snelheidssensor defect is geraakt. De tweede en derde zouden elektrische storingen kunnen veroorzaken in de draden van de voeler en zo een foute waarde doorgeven.

Correct me if I'm wrong.

[edit]Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat door het snelle vertragen van de motor de ketting wat klappen heeft opgevangen (met misschien wel grote schokken) dat daardoor het kunststof hulsje van de opnemer helemaal is gesneuveld[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De VFR >93 heeft geen mechanische opnemer meer, de elektronische opnemer zit op de uitgaande as van je bak, dus dat is weldelijk dat ding bij je voorste tandwiel.

De opnemer voor ABS zit namelijk op/naast je schijf: de sensor schijnt door die sleufjes aan de binnenkant van de schijf en bepaald zo of de band slipt ja danwel nee.

Als ik me niet vergis kun je ook de computer uitlezen die aan de hand van een bepaalde manier van knipperen van het FI lampje aangeeft waar de fout zit. FI Heeft eigenlijk niet direct iets (waarschijnlijk helemaal niets zelfs) met het injectiesysteem te maken, het is meer een algemeen alarm lampje.


Dus het lijkt mij eerder dat de opnemer een vals signaal af geeft, is er laatst iets aan je motor gedaan? Nieuwe ketting/tandwielen of misschien xenon of een pro-oiler erop? Dat eerste kan betekenen dat het kunststof meenemertje voor de snelheidssensor defect is geraakt. De tweede en derde zouden elektrische storingen kunnen veroorzaken in de draden van de voeler en zo een foute waarde doorgeven.

Correct me if I'm wrong.

[edit]Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat door het snelle vertragen van de motor de ketting wat klappen heeft opgevangen (met misschien wel grote schokken) dat daardoor het kunststof hulsje van de opnemer helemaal is gesneuveld[/edit]

Lampje brandde constant.
Nee er is niet saan mijn motor gedaan het laatste half jaar. Sinds dien heb ik ca 5.000 kms gereden. Het laatse wat ik gedaan heb ik inderdaad ketting plus tandwielen vervangen.

Bij valse waarden zou ik verwachten dat deze valse waarden op m'n snelheidsmeter zou zien.

Maar goed opnemer zit dus bij het voortandwiel ik zal eens kijken. In de techniek sectie heeft iemand mijn vermoeden bevestigd dat het motormanagement wel degelijk kijkt naar de snelheid.
 
Lampje brandde constant.
Nee er is niet saan mijn motor gedaan het laatste half jaar. Sinds dien heb ik ca 5.000 kms gereden. Het laatse wat ik gedaan heb ik inderdaad ketting plus tandwielen vervangen.

Bij valse waarden zou ik verwachten dat deze valse waarden op m'n snelheidsmeter zou zien.

Maar goed opnemer zit dus bij het voortandwiel ik zal eens kijken. In de techniek sectie heeft iemand mijn vermoeden bevestigd dat het motormanagement wel degelijk kijkt naar de snelheid.

Dat hij constant brand betekend dat hij ergens iets fouts ziet, je kan het PGM-FI systeem bij een 98-01'er in ieder geval heel makkelijk uitlezen (5-6 en 5-10, 5-11 in de service manual).

Volgens mij is er op het VFROC een keer een discussie geweest of dit bij een VTEC ook kon. De uitkomst was dat niemand wist of het met het kortsluiten van 2 draden op je ECU zou gaan (zoals bij de 98-01'ers), maar dat een dealer zowiezo de computer uit kan lezen met een speciale tool. Misschien het makkelijkste om even langs de dealer te rijden en vragen of ze tegen kleine vergoeding even de computer uit willen lezen, bij Motoport kostte zoiets soortgelijks me de laatste keer 10-15 euro ofzo.
 
Terug van lang weggeweest en inmiddels eigenaar van een VFR 800 VTEC 2003.

Vind de achterkant te zwaar en daarom gaat die op dieet.
-uitlaten leovinci
-verwijderen taartschep

Dit laatste zorgt voor problemen :
-ik vind geen kleine kentekenplaathouder. Kent iemand een goed systeem, merk vooraleer ik zelf aan de slag ga.
-met welke hugger zijn hier de beste ervaringen?
-ik vind geen undertray (moest ik dit effectief doen -wil eerst zien hoe het eruit zou zien-)

Van mijn vorige VFR 750 laatste model heb ik nog liggen:
-Givi wingrack, eventueel met koffers daar ben ik nog niet uit
-Bagster tankovertrek (grijs)
-DAM uitlaat (Niet LUID wel lekkere DIEPE grom)

Laat maar weten of en wat het jullie waard is.;)
 
Dan post ik hier ook maar s wat... mag eigelijk niet (VFR-rijders en hun fietsen....) ten eerste rijdt de motor (VFR400 NC24 uit 1988) nog niet.... en ten tweede... mag ik nog niet rijden (wél 18, nog géén pasje...) komt van de zomer, tegen die tijd is de motor ook al wel klaar.... ik zal eerdaags eens een foto posten...

wat ik me trouwens ook afvroeg: waar zou ik een projectpagina op het forum kunnen zetten... wil van mijn fietsje namelijk een project maken... (is het al maarja...) voor hulp en om te showen, natuurlijk :9
 
Dan post ik hier ook maar s wat... mag eigelijk niet (VFR-rijders en hun fietsen....) ten eerste rijdt de motor (VFR400 NC24 uit 1988) nog niet.... en ten tweede... mag ik nog niet rijden (wél 18, nog géén pasje...) komt van de zomer, tegen die tijd is de motor ook al wel klaar.... ik zal eerdaags eens een foto posten...

wat ik me trouwens ook afvroeg: waar zou ik een projectpagina op het forum kunnen zetten... wil van mijn fietsje namelijk een project maken... (is het al maarja...) voor hulp en om te showen, natuurlijk :9

Dan kun je zeker in het 400cc topic terecht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan