VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je dit al eens aan Boos B gevraagd? Die heeft volgens mij dezelfde afweging gemaakt...
Boob B rijdt dus nu triumph sprint st, heb ook al wat info van andere triumph rijders, maar wil het uiteraard ook van de andere kant horen ;)

Diegenen die nu sprint st rijden, gaan natuurlijk niet zeggen dat ze eigenlijk beter een vfr hadden kunnen kopen ;)
 
Hey VFR-ers,

Heb een serieuze vraag aan jullie : Wie heeft er bij recente aankoop van zijn nieuwe VFR ook de triumph sprint st overwogen en voor de VFR gekozen ? en waarom ?

Heb "zometeen" een proefrit op een VFR en komende woensdag op een sprint ST, "papieren" voorkeur gaat nu nog naar de sprint :$ , maar dat kan uiteraard na de proefritten en de mogelijke "eye-openers" van jullie hier veranderen *D

Ik heb de Spint ST overwogen en proef gereden (recent model) Ik ben voor de VFR alleen vanwege de zithouding en de benen ruimte.
 
kom net terug van proefrijden, echter wel onder mindere omstandigheden ;) zodra ik wegreed begon het te sputteren B| (dat ik pas vandaag weer voor het eerst dit jaar op de motor zit helpt ook niet mee :P ) dus lekker rustig de bochtjes door.

Vtec merk je wel, maar had me er wat meer bij voorgesteld -O- had echt een lekkere kick in de rug verwacht :P geluidje is wel mooi, maar mijn proefexemplaar had dan ook al 18k op de teller en andere uitlaten ;)

Maar al met al wel "anders" dan een cb600s (hornet met topkuip) :/ moet daar nog wel aan wennen, als de keus op de vfr valt :P

de 2008 demo VFR was nog niet binnen (en die moet ook gereserveerd worden bij honda nl) , dus heb op een 2004 model gereden, want qua zithouding en motorkarakter zou er weinig veranderd zijn (vtec was paar touren verschoven).

levertijd zou zo'n 3 a 4 weken zijn, dus ook dat is geen probleem.

Maar goed, heb een leuke offerte mee gekregen incl. inruil van mijn motor, nu andere proefrit(ten) afwachten .....
 
Laatst bewerkt:
Hé Ted, leuk je ook hier te ontmoeten. De discussie hebben we irl al gevoerd. Die laat ik nu graag aan anderen over.

Over Vtec:
# het in- en uitschakelmoment ligt bij de huidige generatie op 2 verschillende toerentallen.
# de juiste synchronisatie van de gaskleppen is vangroot belang: dan voel je het schakelmoment niet (meer).
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb vandaag tweedehands ene topkoffer (givi) met givi montage beugel gekocht. Er zat echter geen handleiding bij en ik had begrepen dat hij gewoon vast gaat via de bouten van de handvaten. Ik snap alleen niet zo hoe hij vast moet. Heeft er iemand een handleiding van een Givi plaat.
Probleem is dat op het frame van de VFR een ´lage´ en een ´hoge´ aansluiting zit. Dit komt ook terug bij de handvaten.
Bij de Givi beugel is de bevestigings plaat alleen vlak... dat gaat natuurlijk niet passen. Mis ik nu een onderdeeltje of zo ?? ...
 
Hey Sander,

Je verhaal is hier en daar wat vaag. Post eens foto's van de onderdelen die je hebt, dan zien wij wel wat je mist.

Wim
 
Hey Sander,

Je verhaal is hier en daar wat vaag. Post eens foto's van de onderdelen die je hebt, dan zien wij wel wat je mist.

Wim


Die foto's zal ik dan morgen nemen. Vervelend is dat je bij Givi nergens montage handleidingen kan vinden.
Het lijkt er eigenlijk op dat ik een soort 'spacer' mis, die de bevestiging van Givi rack aan het frame op de juiste hoogte zet..
Ik weet wel dat de originele handvaten eraf moeten als het rack wordt bevestigd. Nu zitten de handvaten er weer even op en kan daarom niet even snel foto's maken.

Sander
 
gaat even om de onderdelen die je van het rek hebt, niet de vfr, die ken ik wel ;)
Ik heb zelf een monorack gehad en heb nu een wingrack.
2 verschillende bevestigingsmethoden.
 
gaat even om de onderdelen die je van het rek hebt, niet de vfr, die ken ik wel ;)
Ik heb zelf een monorack gehad en heb nu een wingrack.
2 verschillende bevestigingsmethoden.

Hier 2 plaatjes....meer dan dit heb ik niet gekregen...dus geen bouten of afstandsbusjes ed...
full

en closeup
full
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet een rekje voor een ouder type VFR? Correct me if i'm wrong!

Mijn Givi topkofferrek zit ook nog bij de bagagehaakjes/boutjes (waarmee het duokapjevast zit) vast.
 
Is dat niet een rekje voor een ouder type VFR? Correct me if i'm wrong!

Mijn Givi topkofferrek zit ook nog bij de bagagehaakjes/boutjes (waarmee het duokapjevast zit) vast.
Het is zo te zien iig niet voor een 800Fi 98-02
en er ontbreken dus ook de bevestigingsbouten :/
 
Ojeetje, zit hier ook een verzameling VFR rijders in een topic zeg :P.

Nou dan moet ik het hier ook maar gaan volgen denk ik _O-.

Plaotje:
8a954899aa82e5c700229bf8ee423cbf
 
Hoi, ik heb soortgelijk topkoffer-rack op mijn VFR.
Past weldegelijk. Je hebt wel 2 van die afstandbusjes nodig om bij de 2 achterste bouten te monteren.
Staat wel nog mooi op een VFR, de koffer steekt niet te ver naar achter. :]

Kijk maar...

vfr1rl8.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Kimjansen,

Vree skoon masjientje 8-)
Kheb de mijnen ook nog maar 4 weken en kmoe zeggen...zalig om mee te bollen :P

Ik zie dat je der een andere uitlaat op hebt zitten??
Een Laser ofwa? Mooi geluidje zekers :Y

Proficiat é :]
 
Hoi, ik heb soortgelijk topkoffer-rack op mijn VFR.
Past weldegelijk. Je hebt wel 2 van die afstandbusjes nodig om bij de 2 achterste bouten te monteren.
Staat wel nog mooi op een VFR, de koffer steekt niet te ver naar achter. :]

Kijk maar...

[afbeelding]

Kijk.... dat is het antwoord waar ik op wachtte...
Bedankt allemaal voor de snelle reactie en het helpen.
Ik heb ondertussen van de verkoper ook echt bevestiging gehad dat de beugel zeker op een 98-01'er zat.. De afstandsbusjes gaat hij nog opzoeken/regelen. Het komt allemaal op z'n pootjes terecht.
 
Kijk.... dat is het antwoord waar ik op wachtte...
Bedankt allemaal voor de snelle reactie en het helpen.
Ik heb ondertussen van de verkoper ook echt bevestiging gehad dat de beugel zeker op een 98-01'er zat.. De afstandsbusjes gaat hij nog opzoeken/regelen. Het komt allemaal op z'n pootjes terecht.

Ik ben ook in het bezit van een volledige Tour-Outfit. Zijnde, een verstelbare Tankzak, Givi-Topkoffer en van Oxford, de uitritsbare zadeltassen ( 16 tot 21L)

phpThumb.php


Deze monteer je gewoon onder je zadel en je Duo kan nog steeds mee :]
 
Ik ben ook in het bezit van een volledige Tour-Outfit. Zijnde, een verstelbare Tankzak, Givi-Topkoffer en van Oxford, de uitritsbare zadeltassen ( 16 tot 21L)

[afbeelding]

Deze monteer je gewoon onder je zadel en je Duo kan nog steeds mee :]

Dat ziet er inderdaad ook mooi uit...
Topkoffer heb ik voornamelijk nodig omdat ik straks meer woon-werk ga rijden met de motor. Die tassen zijn wel erg mooi voor als je weekendjes weg gaat..
 
Hey Kim,
Dat is nog een oude foto toch? Je had die oranje aquaria toch vervangen door witte/heldere??

Greetz,
CassiusZ

~[EDIT] Die blauwe blijft inderdaad een heeeele mooie kleur!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan