VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan er zelf ook alleen maar om lachen. ik weet niet of het aan broze botten komt, in het ziekenhuis gooiden ze het, na een blik op mij, op lomp gedrag. ik denk dat dit best eens kan kloppen.:P

LOL @ Rutger,

Ik lees het net. En stiekum moest ik toch wel lachen!!!

Anyway sterkte met het herstel Rutger, en voortaan mer iets minder geweld je buddy openen!!

Greetz,
CassiusZ
 
LOL @ Rutger,

Ik lees het net. En stiekum moest ik toch wel lachen!!!

Anyway sterkte met het herstel Rutger, en voortaan mer iets minder geweld je buddy openen!!

Greetz,
CassiusZ


thanks! gelukkig heb ik wat leesvoer gekregen en kan ik met een ouderwetse pen aantekeningen maken, dus ik kom de tijd wel door. en lachen moet ik ook hoor,en iedereen die me een beetje kent ook trouwens.
 
ik zal van de week eens een recente foto nemen van mij en m'n fiets


Rijden jullie trouwens vaak met iemand achterop en geeft het veel verschil dan zonder?


Ben niet zeer ervaren, maar met m'n VFRoxy Lady achterop gaat het allemaal wat langzamer. Dat wil zij, dat wil ik, dat wil de remweg, dat wil mijn bochtengevoel, etc.

Verder VFRoemt het natuurlijk nog steeds als een VFR.


Wat wilde je precies te weten komen met je vraag?
 
Ik ben het eens met Koffieleut. Zodra mijn VFRouwtje achterop springt gaat het tempo naar beneden. Te meer omdat de balans in de machine heel anders is met zijn tweeën op de brommer dan alleen. Tweede reden is, ze is niet gewend om achterop een motor te zitten (heeft het van huis uit niet meegekregen) dus ze was in het begin redelijk huiverig. Al zei ze gisteren dat het steeds minder wordt. (en ik heb op de terugweg toch niet zo heel erg rustig aangedaan :X O-) )

Greetz,
CassiusZ
 
ik heb eigenlijk nooit iemand acheterop, ingrid rijdt zelf, maar als ik iemand acheterop heb merk ik dat de remweg zeker twee keer zo lang word. voor de rest rijdt ik altijd als anders.
 
Mijn vriendin zat regelmatig achterop, maar helemaal geen last van gehad, kon gewoon iedereen bijhouden.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijn vriendin helemaal niet bang is achterop, ze heeft het volste vertrouwen in me en ze zit super achterop.(ze kan ook zelf motorrijden)
 
Goeiemorgen allen,

Ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van een VFR800FI '99.
Ik zoek al sindsdien naar een tof VFR-forum en hoop nu dat ik het gevonden heb *D

Mag ik dan ook vragen of het mogelijkis om een picture van mijn volbloed hier te posten?
of in de beginpost?

Tot voorkort reed ik met een Deauville. Was mijn leerfiets en heeft me met de motormicrobe opgezadeld.

Dit is mijn 2é motor en wat voor één 8-)
Ben smoorverliefd op deze masjiene.

Liftenroute1.jpg
 
@ estherVFR: Welkom, en idd ff een mooi piccie posten :)

@ Tayta: Ook welkom, en je pic wordt in de openingspost neergezet. Ook hier is t gezellig hoor (al kan t bij tijd en wijle wat rustiger zijn) ;)
 
Hier ben ik al terug :]

Heb volgende vraag....(heb de zoekfunctie reeds gebruikt en nix gevonden) ivm brandstofverbruik.

Wat is de gemiddelde afstand dat jullie rijden met 1 volle brandstoftank??

Ik rij dus met een VFR800FI van '99.

Tot op heden mijn bevinding....na 3 weken rijden....

Regular modus (alleen ) max speed 140Km/u >> 6.0L/100Km
Tour modus ( met duo ) max speed 130Km/u >> 6.5L/100Km
Sport modus ( alleen ) max speed 160Km/u >> 7.0L/100Km

Komt dit overeen met jullie bevindingen 8-)
 
ik ben nog steeds op zoek naar een RC24 blok....... mijn huidige blok heeft een gare 4e versnelling..
 
1) Heb de zoekfunctie reeds gebruikt en nix gevonden

2) Wat is de gemiddelde afstand dat jullie rijden met 1 volle brandstoftank??

3) Ik rij dus met een VFR800FI van '99.

4) Regular modus (alleen ) max speed 140Km/u >> 6.0L/100Km
Tour modus ( met duo ) max speed 130Km/u >> 6.5L/100Km
Sport modus ( alleen ) max speed 160Km/u >> 7.0L/100Km

Komt dit overeen met jullie bevindingen 8-)

1) Al op VFROC gezocht?
2) (Volle tank is officieel 21 ltr, maar bij tanken is dat praktisch 18 ltr) 300 km
3) Is het een NL of duitse fiets? NL's '99 heeft geen kat en ander injectiesysteem. DU'er (98-01) en NL's 00-01 is iets zuiniger.
4) Mijn 2000'er, met iets andere rijstijl:

Regular modus (alleen ) max speed 160Km/u >> 6.0L/100Km
Tour modus ( met duo ) max speed 130Km/u >> 6.0L/100Km
Sport modus ( alleen ) max speed 210Km/u >> 7.0L/100Km
 
Laatst bewerkt:
@Koffieleut,

Met '99 bedoel ik gebouwd in '99 , is dus type/model '98.

Nuja, mijn rijstijl is nog niet optimaal. Mijn snelheden liggen nog aan de lagere kant.
Rij er nog maar 2 tal weken mee. Voordien een Deauville.
Dus weldra zal mijn snelheid wel wat hoger komen te liggen, niewaar.

Toch kan ik al spreken van een prachtmotor, die VFR 8-)
 
Hier ben ik al terug :]

Heb volgende vraag....(heb de zoekfunctie reeds gebruikt en nix gevonden) ivm brandstofverbruik.

Wat is de gemiddelde afstand dat jullie rijden met 1 volle brandstoftank??

Ik rij dus met een VFR800FI van '99.

Tot op heden mijn bevinding....na 3 weken rijden....

Regular modus (alleen ) max speed 140Km/u >> 6.0L/100Km
Tour modus ( met duo ) max speed 130Km/u >> 6.5L/100Km
Sport modus ( alleen ) max speed 160Km/u >> 7.0L/100Km

Komt dit overeen met jullie bevindingen 8-)

Ik zit altijd tuusen de 7 en de 8 liter (ook met een '99).
Alleen bij autostradekilometers is dit iets minder maar 6 liter ...is bij mij ni bekend :?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit altijd tussen de 7 en de 8 liter (ook met een '99).

Jij hebt een VFR waarmee je tussen de 7 en 8 ltr verbruikt, en je verbaast over verbruik van 6 ltr / 100 km ??


Trouwens Tayta, van type RC46 heb je in N.L. (en dacht ook Belgie) een type wijziging doorgemaakt na 1999. Verschil in spiegels, Hiss, klokken, en dus inj.sys. en kat . Dit laatste geldt niet voor DU, die hadden dit nw systeem al vanaf 1998. Er is dus geen verschil met 98/99 maar wel met 00/01.

Terugkomend op verbruik: Kijk op VFROC, deze als voorbeeld daar staan meer meningen, en zo ver ik ben bij gelezen, fluctueert alles tussen de 7 ltr en 5 ltr.

Rustige '00/01 rijders halen op een toertocht 360 km uit hun 18 ltr.

Er zijn wat verbruiken van 1 op 7 à 8, maar veel zijn er dat niet. Slechter dan dit betekent bijvoorbeeld met dit weer dat je thermostaat misschien kapot is.

forre, misschien syncen/kleppenstellen eens proberen? Als jij nooit 6 ltr haalt, lijkt mij dat verdacht.
 
Laatst bewerkt:
Op het VFROC kennen ze (we) verschillende niveau's:

GAST: kan aleen maar kijken (dus niet posten)
FORUM LID: nadat je je hebt voorgesteld (dat kan uiteraard altijd) word je forumlid en kun je ook posten en topics openen.
VFROC LID: als je lid bent van de VFROC (VFR Owners Club) heb je de meeste rechten en heb je ook toegang tot het VFROC ledendeel. (Foto's, alle toerritten, digitale versie van clubblad en dergelijke).

Veel plezier hier en daar.

Fred
 
Laatst bewerkt:
forre, misschien syncen/kleppenstellen eens proberen? Als jij nooit 6 ltr haalt, lijkt mij dat verdacht.

Alles is bij mij perfect in orde , twee weken geleden nog groot onderhoud laten doen waarbij kleppen stellen en en syncroniseren bij was , heb deze viffer al 4 jaar en heb nooit geen 6 liter meegemaakt , tzal dan wel aan de rijstijl liggen zeker :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een VFR uit '98 en mijn reserve lampje/ledje begint al te knipperen nadat ik zo'n 220 km heb gereden...Meestal tank ik dan gelijk. Weet eingelijk niet hoeveel liter ik er dan meestal ingooi. Volgens mij ongeveer 15 liter...zit dan op 6,8l/100km.
MAar zou dus betekenen dat ik nog makkelijk (bij knipperen reserve ledje) nog een flink stuk kan doorrijden ?
Tank ziet er bij het gaan tanken altijd erg leeg uit :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, hebben van het weekend een vfr 800 vtec voor mijn zwager gekocht en aangezien ik het onderhoud moet gaan doen ben ik opzoek naar het wph pdf van de vfr vtec 2002. Zijn er mensen hier die mij het pdf willen mailen? Mail staat in mijn profiel. Alvast super bedankt.
 
Ik rij een RC36type1 met een Lazer K1 pijpje d'r onder (moet stukje terug nog ergens staan in dit topic) en ik heb een vraagje. :)
Ik vind het geluid van die uitlaat niet echt prettig en ben aan het rondneuzen naar wat anders, het is alleen lastig om een uitlaat te vinden voor een de RC36, en al helemaal in NLD tegen een redelijk bedrag.
Op MP vind ik alleen orginele pijpjes of uitlaten voor de 800.
Weet iemand mischien een andere demper die past op mijn VFR die een lekker roffeltje produceert?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan