VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch heel simpel mensen :+

Het maakt niet uit in welke versnelling je zit..........je trekt gewoon het gas open, en als dan je toeren omhoog schieten en jij niet (of nauwelijks) vooruit gaat/schiet, dan slipt ie ;)
(wel zorgen dat ie gewoon warm is he :+ )

Zo heb ik t tenminste gemerkt bij de motor van mn pa :) de boel vervangen
en hij trok weer als een tiet :Y
 
Hmmm en ik zit al op de129.000 km en heb nog nooit de koppelings platen vervangen en slippen doet ie niet.

Die van mij heeft ook helemaal nix :)
rijden wij nou als watjes of zijn we gewoon goed :+

(sorry.....is vrijdag.....morgen naar TT :9~ )
 
Tijd voor foto's!!

Ik heb sinds een week ook een VFR: bouwjaar '98 en slechts 15.000 km op de teller. Vandaag na het wassen maar eens foto's gemaakt vanuit alle hoeken:

HondaVFR01.jpg

HondaVFR02.jpg

HondaVFR03.jpg

HondaVFR04.jpg

HondaVFR05.jpg

HondaVFR06.jpg

HondaVFR07.jpg

HondaVFR08.jpg

HondaVFR09.jpg

HondaVFR10.jpg

HondaVFR11.jpg

HondaVFR12.jpg


nog ff een foto van het kontje:
HondaVFR13.jpg


en een foto van zijn verblijfplaats:
HondaVFR14.jpg


Filmpje van de uitlaat:

(voor de mensen die mijn naam herkennen: ik lees en post ook wel eens bij de VFROC)
 
Daar sta je dan met je goeie gedrag, heerlijk avondje, mooie gelegenheid om even een lekker stukje te rijden...

full

Kerel van de ANWB bezig met een tijdelijke oplossing.

De spannings regelaar was er uit gebrand, de relay voor de brandstofpomp en de brandstof pomp zelf.
 
M'n buurman kwam vanavond met z'n Fireblade van de TT terug en had een soortgelijke stekker aan z'n SR zitten!

Is echt SR-weer!
 
@Slow...als ik jou was zou ik de de hele klauw even reviseren want afgaande op je eerste foto lijkt de voering scheef afgesleten dus zal 1 vd zuigers wel meer blijven hangen dan de andere....


Ik heb de klauw toch maar geheel gereviseerd toen ik alles eraf had gehaald..zo vaak zal ik dat toch niet doen dacht ik.
Alles zit weer op z'n plek met loc. waar nodig en flink aangehaald, ontlucht en remt weer als een dolle..bedankt voor de goede tips iedereen! :)
 
Vandaag mn Viffertje maar eens een poetsbeurtje gegeven. Het schaarse aantal ritjes wat ik er tot nu toe op heb kunnen maken bleven helaas geen van allen droog. Wel net op tijd die poetsbeurt want ik stond op het punt een inbusbout van mn voorspatbord te verliezen zag ik! Verder toch maar weer mn duokap er op gezet want zo ziet ze er toch wat strakker uit om op de foto te gaan. :9

Nu ik er dus meerdere foto's van heb in dr eigen habitat bij deze dus aan FastLane het vriendelijke verzoek mijn OP foto te wijzigen in onderstaand exemplaar:

full


Waarvoor alvast dank. :)

Ik merkte vandaag trouwens wel goed dat mn ContiForce bandjes duidelijk meer toer- als sportgericht zijn. Echt snel en plat moet je met die dingen niet gaan, zo laten ze duidelijk merken. Ach misschien maar goed ook; eerst maar es rustig aan 'al die PK's' zien te wennen, haha. :]
 
Goedemiddag allemaal,

Even een vraagje tussendoor. Mijn VFRiendin heeft afgelopen zaterdag een eigen motor gekocht (klikkerdeklik), dus kunnen we over een paar weken lekker op twee wielen p.p. op vakantie ;)

Als arme student zoek ik dan natuurlijk een niet al te dure bagage-oplossing. Ik zag bij Louis/Motozoom een set die ik ook al veel vaker ben tegengekomen hier op MF. Bovendien past'ie op een VFR:
10025335_2.jpg


Maar ik zag, voor een tientje extra, ook deze set:
10025362-3_720_ANW3_FR_07.JPG


Kan volgens de specificaties íets meer in, maar vooral die bagagerol (die bij de tweede meer een tas lijkt) is wat groter. Die lijkt me ook wat steviger, trouwens. Iemand hier ervaring met één van beiden? Vooral die onderste ben ik op MF verder nog niet tegengekomen :?
 
Ik heb zelf oxford zijtassen, zijn van mooie kwaliteit en staan goed bij de VFR.
Maar door dat de zijtassen tegen de zijkant van het kontje aandrukte is de ophanging
van het kuipwerk gedeeltelijk afgebroken, met name op het punt waar het vast zit bij de
duo handvaten. Dit is een beetje zonde. En gebruik ze daarom ook niet meer, bij mijn volgende motor
hoop ik dan iets van beugels te kunnen fabriceren om dat te voorkomen.
Maar daarnaast is het een ideaal systeem.
 
Dat is mooi naadje die schade, daarom heb ik van die 'rekken' erop gemaakt.
Die zitten aan een bestaand rekje bovenop en aan de voetsteunen en spinhaken.

VFR_rekje.jpg


Reed met zijtassen (merk onbekend) en een tas van lois bovenop en een tanktas

VFR_rekje2.jpg


Later toen ze zelf reed mocht ze natuurlijk zelf d'r zooi meenemen.
Reden we beide met een tas van lois (zijn waterdicht) en een tanktas.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi naadje die schade, daarom heb ik van die 'rekken' erop gemaakt.
Die zitten aan een bestaand rekje bovenop en aan de voetsteunen en spinhaken.

[afbeelding]

Reed met zijtassen (merk onbekend) en een tas van lois bovenop en een tanktas

[afbeelding]

Later toen ze zelf reed mocht ze natuurlijk zelf d'r zooi meenemen.
Reden we beide met een tas van lois (zijn waterdicht) en een tanktas.

Waar had je dat rekje vandaan dan?
 
Zo te zien is dat een zelf geknutseld rekje (blank metaal) aan een prefab toprekje (zwart metaal) van Five Stars of iets dergelijks bevestigd... Onze Speedy is nogal handig met dat soort dingen ;)
 
Goedemiddag allemaal,

Even een vraagje tussendoor. Mijn VFRiendin heeft afgelopen zaterdag een eigen motor gekocht (klikkerdeklik), dus kunnen we over een paar weken lekker op twee wielen p.p. op vakantie ;)

Als arme student zoek ik dan natuurlijk een niet al te dure bagage-oplossing. Ik zag bij Louis/Motozoom een set die ik ook al veel vaker ben tegengekomen hier op MF. Bovendien past'ie op een VFR:
[afbeelding]

Maar ik zag, voor een tientje extra, ook deze set:
[afbeelding]

Kan volgens de specificaties íets meer in, maar vooral die bagagerol (die bij de tweede meer een tas lijkt) is wat groter. Die lijkt me ook wat steviger, trouwens. Iemand hier ervaring met één van beiden? Vooral die onderste ben ik op MF verder nog niet tegengekomen :?
Ja, heb ervaring met die Louis set (goedkoopste)

IMG_1326.JPG

IMG_1324.JPG


Werkt prima, is ook waterdicht met de hoezen. Kan veel in en is erg compleet geleverd (met schouderbanden e.d.)

Nadeel is dat je toch wel even bezig bent met opknopen, ik vertrouwde niet op de klikschakelingen alleen en er moesten dus minimaal 3 spanbanden omheen :P

Ben zeer blij dat we nu koffers hebben, klik er aan en klaar *D

Voor weinig geld is dit wel een goede koop. Koop ze vooral bij Louis.de, zijn ze zéér regelmatig in de aanbieding voor soms meer dan € 20 goedkoper dan bij motozoom
 
Nadeel is dat je toch wel even bezig bent met opknopen, ik vertrouwde niet op de klikschakelingen alleen en er moesten dus minimaal 3 spanbanden omheen :P
Ja, spanbandjes neem ik sowieso ook wel mee ;)

Voor weinig geld is dit wel een goede koop. Koop ze vooral bij Louis.de, zijn ze zéér regelmatig in de aanbieding voor soms meer dan € 20 goedkoper dan bij motozoom
Dat sowieso, ik heb nog meer dingetjes nodig en scheelt me in totaal dik €50,-
 
Iemand nog in het bezit van een 2de hands brandstof pomp met relay voor een VFR750F uit '90?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan