VFR-rijders en hun fietsen - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik alweer een paar jaar zadeltassen van oxford. En ik heb geen last van afbrekende delen ed. Ik heb ook geen last van beschadigingen op het kuipwerk.
De tassen bevallen prima, waterdicht en ook op hoge snelheden (200+) blijven ze lekker stabiel zitten.
 
[standaard reactie bij vraag naar VFR-onderdelen]

Heb je vfroem al geprobeerd?

[/standaard reactie bij vraag naar VFR-onderdelen]

:Y Maar die had ze nieuw begreep ik :+

Ik zoek dus een financieel een aantrekkelijkere optie omdat ik mijn geld in een andere motor wil steken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan miss aan een Remus Grand Prix (high) of een Laser (high) komen, beide carbon.
Heeft iemand ervaring met deze dempers. En vooral of ze een beetje klinken.

BVD
 
Good evening luitjes.. :+

ik ben er ook weer :Y en heb het ongelooflijk naar me zin gehad in zwitserland!
Wel moet ik bekennen, ondanks dat het niet kon (vanwege de spullen en me kleine nichtje) het me spijt dat ik met de auto ben gegaan,of anders gezegd, me ViFFeR niet heb mee genomen '( want wat een wegen heb je daar zeg :9~ laat staan de motoren die ik heb gezien!
Ik weet wel dat ik zeker weten zo gauw mogelijk weer terug wil en dan met twee wielen.. :+
Ik weet niet of er hier mensen zijn die al eens getoert hebben in Zwitserland, maar hier een paar piccies.

Uit Hollandia..
full


Aus Germany..
full


De Bikers trail op de Grimsom pass (2400m Hoog)..

full



Yep, en wat kom je tegen op een bikers trail??

Nog meer bikes.. :+

full



De wegen naar boven.. slinger de slang..

full


en tot slot.. Me and Mary Jane :Y

full


Meer piccies van Swiss volgens zodra ik alles binnen heb en een album heb aan gemaakt.

Iemand een tippie waar ik dat kan doen op het Inet?

Gr Ruud
 
Good evening luitjes.. :+

ik ben er ook weer :Y en heb het ongelooflijk naar me zin gehad in zwitserland!
Wel moet ik bekennen, ondanks dat het niet kon (vanwege de spullen en me kleine nichtje) het me spijt dat ik met de auto ben gegaan,of anders gezegd, me ViFFeR niet heb mee genomen '( want wat een wegen heb je daar zeg :9~ laat staan de motoren die ik heb gezien!
Ik weet wel dat ik zeker weten zo gauw mogelijk weer terug wil en dan met twee wielen.. :+
Ik weet niet of er hier mensen zijn die al eens getoert hebben in Zwitserland, maar hier een paar piccies.

Told you so. ;)

Done! :YGeen dank, ze staat er weer lekker bij MeNTaL :9~~

Dank en dank! :}

Gisteren trouwens ff n bagster tankhoes besteld, want ik ben dat geklooi met dat schijfremslot nu al meer dan zat. Plus mn Smurviffa ziet er zoveel strakker uit met duocover dr op.. :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren toen ik thuis kwam lag er een pakketje voor me klaar met daarin de kapjes van grroxx. *O*
Ik heb ze gelijk bekeken en ze zagen er zeker geslaagd uit,alleen heb er nog wel het 1 en ander aan gedaan zoals de scherpe randen weggeveild, de gaten waar de schroeven in komen wat dieper verzinkt zo dat de kop er mooi invalt, was niet helemaal naar mijn zin, en daarna even flink geschuurd om het vervolgens te polijsten.

Zie hier het resultaat waar ik erg blij mee ben!! :Y

En uiterraard mijn dank aan grroxx voor het leveren van deze plaatjes!

full


full


full


Ook ben ik twee weken geleden voor dat ik op vakantie ging in hardewijk geweest, :] pilsje gedronken en natuurlijk piccies van de ViFFeR met de highmount.

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar uit daar in Zwitserland, een vriend van mij heeft zijn vakantie maar vroegtijdig afgebroken ivm een "kleine" boete. :X €625,- voor niet zo heel veel te snel :N Zijn daar echt van de zotte op dat gebied :Y
 
Grappig dat je er over begint (helaas niet voor die vriend),maar daar waarschuwde ze me dus juist voor, en de eerste dagen deed ik ook rustig aan, op wegen waar je 60 of 80 mocht precies op de teller aanhouden :} , nou, ze komen je echt aan alle kanten voor bij :Y ...en polizei?? ik heb er in die twee weken zeggen en schrijven 2 wagens gezien.
Daarna had ik zoiets van het zal wel,maar waarschijnlijk (heb ik ook achteraf gehoord) ligt het aan de streken waar je zit.
De gedeelte waar ik zat ( in de bergen) schijnt het vrij rustig tezijn wat betrefd politie en kan je wat steviger doorrijden,maar zit je meer in de grote steden heb je er wel gauw 1 aan je broek hangen.



Ruud die op zn klokje kijkten ziet dat het allang bedtijd is geweest... :Z


:W :W
 
Daarna had ik zoiets van het zal wel,maar waarschijnlijk (heb ik ook achteraf gehoord) ligt het aan de streken waar je zit.
Niet alleen daaraan. Ze zijn ook fan van deze dingen:
20061007morges_speed_camera.jpg

0197.jpg

2800.jpg

RadarH18TunnelReinach2.jpg


In álle mogelijke vormen en maten :(

En natuurlijk zijn ook Zwitserse coppers grote fans van deze jongens:
Radar.jpg


Acceptgiro krijg je netjes thuis. Hóef je niet te betalen (Zwitserland doet nu eenmaal niet mee met de EU en de bijbehorende "uitwisselingsverdragen"), maar als ze je de eerstvolgende keer dat je er bent pakken, mag je contant afrekenen -O-
 
Acceptgiro krijg je netjes thuis. Hóef je niet te betalen (Zwitserland doet nu eenmaal niet mee met de EU en de bijbehorende "uitwisselingsverdragen"), maar als ze je de eerstvolgende keer dat je er bent pakken, mag je contant afrekenen -O-
Ben zelf een keertje met de auto geflitst in een Zwitserse tunnel. Lease-auto, dus ze konden me de bekeuring niet rechtstreeks toesturen. Kreeg de leasemaatschappij een brief van de Zwitsers met het verzoek om de identiteit van de bestuurder bekend te maken. Die brief stuurden ze weer aan mij door. Nou voel ik me niet zo geroepen om aan mijn eigen vervolging mee te werken, dus die brief legde ik lekker naast me neer. Over een periode van ongeveer een jaar kreeg ik nog twee van zulke brieven, de laatste keer zelfs met de foto's erbij. Ik was van voren geflitst, dus dat was wel even lachen :P In die brief werd ook aangegeven dat, indien ik nog steeds niet reageerde, een gerechtelijk onderzoek gestart zou worden. Ik dacht: "Doe je best", en deed opnieuw net alsof ik gek was.

Anyway, daarna bleef het een poosje stil en ik ging er eigenlijk van uit dat ze het opgegeven hadden. Totdat ik op een goeie (of slechte) dag werd gebeld door de Nederlandse politie. Ze hadden een verzoek tot rechtshulp uit Zwitserland gekregen om te assisteren bij het vaststellen van mijn identiteit :o Of ik degene was die op die-en-die datum in die-en-die auto met kenteken zus-en-zo die snelheidsovertreding had begaan? Nou ja, ik wil me best van de domme houden, maar ik ga er ook niet om liegen, en die agent liet ook wel doorschemeren dat hij de vraag eigenlijk alleen voor de vorm stelde en dat ontkennen weinig zin had. Ik heb dus maar bekend, kreeg een paar weken later de bekeuring in de bus en heb die, twee jaar nadat ik geflitst was, netjes betaald. En dat allemaal voor een boete van omgerekend ongeveer 50 Euro! Moraal van het verhaal: die Zwitsers zijn net zo precies met hun bekeuringen als met hun klokken :/
 
Ben zelf een keertje met de auto geflitst in een Zwitserse tunnel. Lease-auto, dus ze konden me de bekeuring niet rechtstreeks toesturen. Kreeg de leasemaatschappij een brief van de Zwitsers met het verzoek om de identiteit van de bestuurder bekend te maken. Die brief stuurden ze weer aan mij door. Nou voel ik me niet zo geroepen om aan mijn eigen vervolging mee te werken, dus die brief legde ik lekker naast me neer. Over een periode van ongeveer een jaar kreeg ik nog twee van zulke brieven, de laatste keer zelfs met de foto's erbij. Ik was van voren geflitst, dus dat was wel even lachen :P In die brief werd ook aangegeven dat, indien ik nog steeds niet reageerde, een gerechtelijk onderzoek gestart zou worden. Ik dacht: "Doe je best", en deed opnieuw net alsof ik gek was.

Anyway, daarna bleef het een poosje stil en ik ging er eigenlijk van uit dat ze het opgegeven hadden. Totdat ik op een goeie (of slechte) dag werd gebeld door de Nederlandse politie. Ze hadden een verzoek tot rechtshulp uit Zwitserland gekregen om te assisteren bij het vaststellen van mijn identiteit :o Of ik degene was die op die-en-die datum in die-en-die auto met kenteken zus-en-zo die snelheidsovertreding had begaan? Nou ja, ik wil me best van de domme houden, maar ik ga er ook niet om liegen, en die agent liet ook wel doorschemeren dat hij de vraag eigenlijk alleen voor de vorm stelde en dat ontkennen weinig zin had. Ik heb dus maar bekend, kreeg een paar weken later de bekeuring in de bus en heb die, twee jaar nadat ik geflitst was, netjes betaald. En dat allemaal voor een boete van omgerekend ongeveer 50 Euro! Moraal van het verhaal: die Zwitsers zijn net zo precies met hun bekeuringen als met hun klokken :/
Jouw verhaal komt me wel bekend voor, maar ik ken meerdere mensen die ermee te maken gehad hebben. De één krijgt na 2 jaar pas z'n eerste "aanmaning" en hoort daarna niks en de ander wordt -net als jij- gestalkt totdat hij betaalt.
 
Ben zelf een keertje met de auto geflitst in een Zwitserse tunnel.

...

Moraal van het verhaal: die Zwitsers zijn net zo precies met hun bekeuringen als met hun klokken :/


Het was beter geweest om wel de eerste keer een reactie terug te sturen. Onder het mom van, ik heb geen flauw benul van wat u schrijft, en zou daarom het nog graag een keer in het nederlands ontvangen, met de daarin vermelde rechten en plichten. Ik weet niet zo veel van zwitserse bekeuringen, maar wel dat er een Europees verdrag is dat iedere Europese Burger recht heeft om in zijn eigen europese taal te worden aangeschreven (dus zonder NL'se tekst ditzelfde blijven antwoorden).

En vervolgens ben je zo achterlijk als mogelijk, dat je echt niet weet wie er reed. Ja, het is jouw auto, maar je houdt geen dagboek bij wie er mee rijdt (tip voor de toekomst: Rijdt altijd met zonnebril en zonnekleppen naar beneden). En die foto is veel te onscherp, gelieve eerst een duidelijkere te sturen.

Niets antwoorden is standard procedure, maar het blijven ambtenaren, dus als je het ze lastig gaat maken, dan weet ik niet of het nog wel van die klokjes zijn.

Daarbij komt dat je NOOIT verplicht bent te antwoorden als de prinsemarij belt. Je hoeft niet te liegen, maar je hoeft ook niet aan je eigen veroordeling mee te werken, dus je moet alleen vragen: Ben ik tot antwoorden verplicht. Nee, dus Goeiedag... Wordt pas een ander verhaal als je als bestuurder zelf de deur open doet en er lampen staan.

En trouwens als het hier Duitsland betrof, dan weet ik zeker dat je hiermee onder de bekeuring uit kunt komen, want bij de duitsers geldt dat ze binnen een tijdsperiode van maximaal 3 maanden (vanaf pleegdatum) de bestuurder getraceerd moeten hebben. Kortom dus altijd op het einde van het termijn keurig antwoorden dat je geen duits spreekt, dan zijn die drie maanden vrijwel niet haalbaar. Er zijn wel een paar grensprovincies die er gelijk een NL vertaling bij doen, maar ook dan geldt dat ze nog de bestuurder moeten achter halen. Probeer het ze hiermee zo moeilijk mogelijk te maken.
 
Laatst bewerkt:
@t Tommieh.. Thanks, ben er ook trots op :9~

Ach hoe dan ook, ik zie het wel als er wat gebeurd,maar ik heb in iedergeval niets zien staan en op de heenweg evenals de terugweg langs de grote steden heb ik me aan de snelheid gehouden..
Alleen denk ik niet dat als ik met de ViFFeR zou gaan dat altijd het geval zal zijn :+
 
Het was beter geweest om wel de eerste keer een reactie terug te sturen. Onder het mom van, ik heb geen flauw benul van wat u schrijft, en zou daarom het nog graag een keer in het nederlands ontvangen, met de daarin vermelde rechten en plichten. Ik weet niet zo veel van zwitserse bekeuringen, maar wel dat er een Europees verdrag is dat iedere Europese Burger recht heeft om in zijn eigen europese taal te worden aangeschreven (dus zonder NL'se tekst ditzelfde blijven antwoorden).

En vervolgens ben je zo achterlijk als mogelijk, dat je echt niet weet wie er reed. Ja, het is jouw auto, maar je houdt geen dagboek bij wie er mee rijdt (tip voor de toekomst: Rijdt altijd met zonnebril en zonnekleppen naar beneden). En die foto is veel te onscherp, gelieve eerst een duidelijkere te sturen.

Niets antwoorden is standard procedure, maar het blijven ambtenaren, dus als je het ze lastig gaat maken, dan weet ik niet of het nog wel van die klokjes zijn.

Daarbij komt dat je NOOIT verplicht bent te antwoorden als de prinsemarij belt. Je hoeft niet te liegen, maar je hoeft ook niet aan je eigen veroordeling mee te werken, dus je moet alleen vragen: Ben ik tot antwoorden verplicht. Nee, dus Goeiedag... Wordt pas een ander verhaal als je als bestuurder zelf de deur open doet en er lampen staan.

En trouwens als het hier Duitsland betrof, dan weet ik zeker dat je hiermee onder de bekeuring uit kunt komen, want bij de duitsers geldt dat ze binnen een tijdsperiode van maximaal 3 maanden (vanaf pleegdatum) de bestuurder getraceerd moeten hebben. Kortom dus altijd op het einde van het termijn keurig antwoorden dat je geen duits spreekt, dan zijn die drie maanden vrijwel niet haalbaar. Er zijn wel een paar grensprovincies die er gelijk een NL vertaling bij doen, maar ook dan geldt dat ze nog de bestuurder moeten achter halen. Probeer het ze hiermee zo moeilijk mogelijk te maken.

Pfffff.....allemaal veel te vermoeiend, ik betaal gewoon de boete ben ik er mooi vanaf. Slaap ik ook wat rustiger :z :z
 
Het was beter geweest om wel de eerste keer een reactie terug te sturen. Onder het mom van, ik heb geen flauw benul van wat u schrijft, en zou daarom het nog graag een keer in het nederlands ontvangen, met de daarin vermelde rechten en plichten. Ik weet niet zo veel van zwitserse bekeuringen, maar wel dat er een Europees verdrag is dat iedere Europese Burger recht heeft om in zijn eigen europese taal te worden aangeschreven (dus zonder NL'se tekst ditzelfde blijven antwoorden).
Mja, misschien... Je hebt best kans dat de Zwitsers niet meedoen met dat verdrag; tenslotte trekken die op bijna elk gebied hun eigen plan.
En vervolgens ben je zo achterlijk als mogelijk, dat je echt niet weet wie er reed. Ja, het is jouw auto, maar je houdt geen dagboek bij wie er mee rijdt (tip voor de toekomst: Rijdt altijd met zonnebril en zonnekleppen naar beneden). En die foto is veel te onscherp, gelieve eerst een duidelijkere te sturen.
Helaas, die foto was rete-scherp! Zowel mijn vriendin als ikzelf waren duidelijk te herkennen. We hebben er flink om gelachen; normaal gesproken zie je jezelf niet op die manier op de foto _O-
Daarbij komt dat je NOOIT verplicht bent te antwoorden als de prinsemarij belt. Je hoeft niet te liegen, maar je hoeft ook niet aan je eigen veroordeling mee te werken, dus je moet alleen vragen: Ben ik tot antwoorden verplicht. Nee, dus Goeiedag... Wordt pas een ander verhaal als je als bestuurder zelf de deur open doet en er lampen staan.
Weet ik allemaal, maar ik had geen zin om het zo ingewikkeld te maken... De kans was aanwezig geweest dat ze dan een keer aan de deur hadden gestaan, met de foto, om zelf te kijken of ik dat was... Ik vond het sop de kool niet waard; voelde me al bezwaard dat ik de Nederlandse politie zoveel werk had bezorgd. Die gasten hebben wel wat beters te doen dan mij achter de broek zitten over een bekeuring van een paar tientjes.
 
1) Mja, misschien... Je hebt best kans dat de Zwitsers niet meedoen met dat verdrag; tenslotte trekken die op bijna elk gebied hun eigen plan.

2) Voelde me al bezwaard dat ik de Nederlandse politie zoveel werk had bezorgd. Die gasten hebben wel wat beters te doen dan mij achter de broek zitten over een bekeuring van een paar tientjes.

1) Eeeuh nee, ook die Zwitsers hebben zich hier aan te houden.

2) Daar verschillen jij en ik dus duidelijk van mening. Juist, omdat ze wel wat beters te doen hebben dan uit "verzoek tot assistentie" hier hun tijd voor een paar tientjes wat ze dan ook nog eens niet zelf krijgen, aan te spenderen. Belachelijk !!
 
2) Daar verschillen jij en ik dus duidelijk van mening. Juist, omdat ze wel wat beters te doen hebben dan uit "verzoek tot assistentie" hier hun tijd voor een paar tientjes wat ze dan ook nog eens niet zelf krijgen, aan te spenderen. Belachelijk !!
Ik denk dat we het hier juist aardig over eens zijn, alleen jij trekt er andere consequenties uit dan ik. Jíj vindt het belachelijk dat ze hier tijd voor uittrekken en gaat als reactie zoveel mogelijk dwarsliggen. Het gevolg is echter dat hier dan nóg meer tijd aan besteed moet worden. Ík vind het eveneens belachelijk dat ze hier tijd voor uittrekken en werk dus zoveel mogelijk mee, zodat die verspilde tijd tot een minimum wordt beperkt en ze zich zo snel mogelijk weer met belangrijker zaken bezig kunnen houden.

En zeg nu niet dat ze hier helemáál geen tijd aan zouden moeten besteden, want dat zijn ze door de wetgever verplicht. De Nederlandse politie kan niet zelf bepalen wat ze wel doen en wat niet, en maar goed ook. Als je het niet eens bent met de prioriteiten: prima, dat ben ik ook niet altijd; maar geef de politie daar niet de schuld van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan