VFR Topic 8 nothing beats a V4

Status
Niet open voor verdere reacties.
7
full
 
Echt geweldig Piloot, maar als dat eigenbouw is, waarom dan niet de demper aan de andere kant voor die lelijke tandwiel zooi langs? De open kant van het wiel zonder demper er langs?
Verder niets dan lof. Erg erg mooi.
 
Echt geweldig Piloot, maar als dat eigenbouw is, waarom dan niet de demper aan de andere kant voor die lelijke tandwiel zooi langs? De open kant van het wiel zonder demper er langs?
Verder niets dan lof. Erg erg mooi.

ik vind dit zelf mooier :Y vooral vanwege het feit dat de bocht strakker langs de motor kan lopen aan de rechterkant, door de enkelzijdige brug.

dit is de mijne:
full


en dit is een uitvoering aan de linkerkant.
de rechterkant is idd prachtig vrij.
Michaels_vfr2.jpg


linkerkant vind ik rommelig ogen, omdat de uitlaatbocht minder ruimte heeft, en veel naar buiten steekt
gallery_554_345_101146.jpg
 
Snap je redenatie, maar dan juist een uitdaging om dat goed te krijgen. Kan je er niet tussenuit komen? Tussen kont kap en kettinkast uit?
 
Linkerkant vind ik sowieso al wat rommelig. Ik vind die onderste foto's een mooiere oplossing, maar het is jou motor ;)
 
mooi pijpje pretpiloot!!

VFR-ers ff een vraagje, ik moet een nieuwe achterband hebben voor Blacky, er ligt nu een MPR2 op.
Ik zit nu alleen te twijfelen tussen een MPR2 of een MPR3, voor ligt ook MPR2 op.

What to do? What to do?
 
Woutje, als je tevreden bent met de MPR2 waarom dan naar MPR3 overstappen.
Ik heb zelf MPR2 en zolang als ik ze kan kopen gaan ze eronder, omdat ik ze in alle opzichten prettig vind rijden.
Mijn advies een MPR2 onder je blacky laten monteren.
Greetz Storkie...
 
Door je binnenveren te (laten) vervangen voor hyperpro o.i.d. zal je van je problemen af zijn.
Maar misschien zijn ook je glijbussen e.d. aan vervanging toe hoor. Zo'n RC36I gaat al even mee natuurlijk.

Koffer rek weet ik niet, maar weet wel dat het geen porum is. Ik maak dat soort dingen zelf, maar kan er in komen dat jij dat niet kunt. Misschien kan ik wel wat voor je in elkaar zetten.

Moeten dat beslist koffers zijn? Of mogen het ook tassendragers zijn zoals dit?


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Excuses voor slechte foto's..

Ook even weer met het rekje bezig geweest. Er moesten schoortjes in komen voor de stevigheid van het dragertje, en was na rond en recht toch op hol uitgekomen. Verreweg het mooiste

DSC_0701.jpg


Update volgt wel weer ;)
 
Goedemiddag mede Honda rijders,

Ik ben nu het bezit van een vtr sp1, maar door rugklachten hou ik het niet lang vol op de motor.
Nu ben ik aan het kijken naar een vfr, bouwjaar 02 tot 05.
Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten buiten de onderhouds historie om.
De vtr is een vrij probleemloze en betrouwbare motor is dat met de vfr ook zo?

V.g. Henk
 
Checklist Motor kopen

1. Motorblok (het best te contoleren na een proefrit):
- Zijn de kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen vrij van olielekkage?
- Is er sprake van een waterlekkage bij het koelsysteem?
- Zijn de koelslangen bros?
- Zijn de (rubberen) inlaatspruitstukken bros?
2. Uitlaat:
- Bij een niet originele demper: voorzien van een keurmerk
- Wanneer er met de hand tegen de demper geslagen wordt, rammelt er dan wat? Zo ja, zitten er schotten los!
- Zit er roest op het systeem?
- Zijn er sporen van een ongeval?
3. Armaturen(EG-ABE):
- Laat de dagteller zich "resetten"?
- Functioneren de kop-, achter-, en remlampen? En de toeter?
- Zijn er sporen van een ongeval op de knipperlichten?
4. Sleutels:
- Zijn alle sleutels voorhanden?
- Functioneert het stuurslot?
- Functioneertest van alle sloten.
5. Hydraulische leidingen:
- Verouderd (ouder dan 4 jaar)?
- Bros? Week? Zacht?
6. Hendels:
- Lopen soepel? Afstelmogelijkheid op de maximale stand?
7. Buddyovertrek:
- Scheuren? Uitgescheurd? Bedekt onder een sticker? Is het een originele overtrek? Wanneer dit niet het geval is, is het geheel correct gemonteerd?
8. Tank:
- Met een zaklamp de binnenkant bekijken, roestvorming?
9. Stuuruitslag:
- Onbeschadigd? Wanneer beschadigingen te zien zijn, kan het duiden op eenongeval.
10. Balhoofdlagers:
- Motor opbokken. Voorwiel vrij maken,stuur van links naar rechts draaien. Dit moet soepel en zonder tegenstribbelen gaan.
- Motor met het voorwiel tegen een muur zetten. Nu meerdere malen krachtig het stuur richting de muur drukken. Dit mag niet gepaard gaan met speling en kraken.
11. Binnenpoten v/d voorvork:
- Met een vinger langs de binnenpotenbewegen. Wanneer deze droog zijn, kan het duiden op kapotte keerringen.
12. Voorwiel:
- Heeft het voorwiel speling? Het voorwiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen. Dit moet zonder speling geschieden. Geven alle spaken dezelfde toon?
- Een ComStar-wiel van Honda. Alle klinknagels dienen vast te zitten.
13. Voorband:
- Profieldikte van minimaal 1.0 mm. Zitten er scheurtjes in de band? Niet goed!
14. Voorrem:
- Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels! Schijf dunner dan toegestaan? Meten met een schroefmaat.
15. Remvloeistof:
- Remvloeistof verouderd? Bruingekleurd?
- Remblokjes versleten? Let op wearlimit!
16. Bok-standaard:
- In opgebokte toestand, moet ��n wiel vrij van de grond staan. Zo niet is of de standaard verbogen of de aanslag op het frame.
17. Zij-standaard:
- Moet automatisch inklappen, of een kortsluitschakelaar moeten het starten verhinderen. Dubbele veren moeten gemonteerd zijn.
18. Ketting en tandwielen:
- Laat de ketting zich makkelijk van het achtertandwiel naar achteren lichten? Vernieuwen!
- De doorhang van de ketting controleren wanneer het achterwiel steeds een stukje doorgedraaid wordt. Verschillende spanningen? Gevaar voor breken! Vernieuwen!
19. Cardan:
- Hoe is de staat van de keerringen in het systeem?
20. Achterbrug:
- Bij een opgebokte motor flink aan de brug schudden. Dit moet zonder speling kunnen.
21. Achtervering:
- Lekkage? Functioneren? Roest op de demperstangen?
22. Monoshock:
- Bij een opgebokte motor, de achterbrug vastpakken en krachtig omhoog en omlaag bewegen. Wanneer hier speling inzit, zijn de lagers van het veersysteem versleten.
- Zit er roest aan de buitenkant van het hefboomsysteem? Wanneer er vet op het systeem zit, kan het zijn dat de lagers droog gelopen zijn.
- Gebruik een zaklamp om te kijken of er scheurtjes zitten in afdichtingmaterialen.
23. Achterwiel:
- Heeft het voorwiel speling? Het voorwiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen. Dit moet zonder speling geschieden. Geven alle spaken dezelfde toon?
- Een ComStar- wiel van Honda. Alle klinknagels dienen vast te zitten.
24. Achterrem:
- Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels! Schijf dunner dan toegestaan? Meten met een schroefmaat.
- Een trommelrem. Kijk of de remhevel al op de limiet zit. Zo ja, dan zijn de remblokjes aan vervanging toe.
25. Achterband:
- Profieldikte van minimaal 1.6 mm.
- Zitten er scheurtjes in de band? Niet goed!
- Is de band versleten?
26. De stand van de wielen:
- De motor opbokken, stuur recht zetten, diep door de hurken en kijken of de wielen in ��n lijn staan. Wanneer dit niet het geval is, kan de motor verkeerd in elkaar gezet zijn, of een deel van de frameconstructie is krom.
27. Onder de buddyzit:
- Hoe is de toestand van de accu (polen, stand van het accuzuur, de kast van de accu)?
- Zit er een slang aan de accu? Is er schade door accuzuur?
- Hoe is de staat van de stekkerverbinding?
 
Goedemiddag mede Honda rijders,

Ik ben nu het bezit van een vtr sp1, maar door rugklachten hou ik het niet lang vol op de motor.
Nu ben ik aan het kijken naar een vfr, bouwjaar 02 tot 05.
Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten buiten de onderhouds historie om.
De vtr is een vrij probleemloze en betrouwbare motor is dat met de vfr ook zo?

V.g. Henk

Niet bang zijn ;) VFR is de beste honda ;)
 
De '02 - '05 serie heeft een mindere stator en NAKS.
Ook kan bij de originele koelvloeistof problemen met de thermostaat een defect ontstaan.
Beste is de koelvloeistof z.s.m. te vervangen voor G12+ omdat de standaard vloeistof kan zorgen dat de thermostaat vast gaat zitten en dan pen blijft staan.
NAKS heeft een levensduur tussen de 30 en 100k maar de kans is groot dat de kracht van de veer rond de 40k wel verloren is gegaan, hier is een nieuwe versie voor gemaakt en voor een eerste eigenaar is hier een coulanceregeling die niet overdraagbaar is.
Probleem bij de stator is dat de draden te dun zijn waardoor deze snel kan verbranden en een goede aftermarket (bij Cardo uit Helmond) kost een kleine €130,-.
Houd er ook rekening mee dat kleppenstellen als je het zelf niet kan een dure aangelegenheid is maar verder is hij het waard om de minpunten voor lief te nemen 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan