VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sipes zijn juist onderdeel van de ontwikkeling naar betere prestaties in kou en op nat wegdek. Wat is hier op tegen?
Dit.

5794397648_2e568e6844_z.jpg


En vertrouwen in banden is een gevoel wat je niet kunt beredeneren, dus ik wacht even tot sipes uit de experimentele fase zijn, ookal wordt bij hoog en bij laag beweerd dat MPR4 loopvlakken wel blijven zitten. Of dat bovenstaande exemplarisch was.
 
De T30 (al dan niet EVO) is zeker niet beter dan de AngelGT, eigenlijk op geen enkel punt. Als je perse voor 1 van die 2 wil kiezen, dan adviseer ik je de Pirelli.
Veeg je wel en geen EVO niet te makkelijk op 1 hoop nu? Dat verschil is volgens sommige reviewers erg groot.
Ik lees over de Angel dat-ie wat onzeker aanvoelt in de kou; de T30 dat-ie eigenlijk altijd lekker rijdt. Dat maakt het niet zo eenvoudig.

Welke de allerbeste is op een droog circuit interesseert me trouwens weinig; regen en kou is belangrijker. Dus aan de reviews van legioenen mooiweerrijders heb ik niet zoveel.

Maar kijk ook eens naar de nieuwe Dunlop Roadsmart III. De eerste tests en ervaringen wijzen er op dat dit mogelijk/waarschijnlijk de nieuwe topper in dit segment wordt, nog voor de nieuwe Metzeler Roadtec 01 (opvolger van de Z8, en die was het broertje van de AngelGT).
Wat je in feite zegt is dat de Angel GT alweer behoorlijk achterhaald is. De tragiek van een band die zich al wél een beetje bewezen heeft in de dagelijkse praktijk...

Maar elk advies is afhankelijk van heel veel factoren, zoals bijvoorbeeld welke voorband je er nog op hebt.
Ik zou eerst eens wat advies van een andere motorbandenspecialist vragen als je mij niet wil geloven. Ik ben namelijk pas 10 jaar motorbandenspecialist...... :+
Hoe lang je al specialist bent interesseert me niet zo veel; dat levert je vooral veel niet-meer-actuele kennis op ;) Verder zie je mensen die te lang hetzelfde doen vaak blijven hangen in oude merkvoorkeuren, gebaseerd op prestaties uit lang vervlogen tijden. Nee, een frisse blik is soms zo gek nog niet. Ervaringen van rijders die kunnen vergelijken, bij je terugkomen en echt vertellen hoe zo'n band het doet... daar heb je wat aan. En dan voel ik me met zo'n Roadsmart III wel een beetje een proefkonijn... er is gewoon nog maar heel weinig bekend over die band behalve de gebruikelijke hoera-verhalen van journalisten (die je bij de T30, Angel GT enz ook leest). Maar het ziet er goed uit, dat wel...

En bij de T30 (non-EVO) heb ik m'n neus dus al (vrij letterlijk) gestoten als proefkonijn met een toen behoorlijk nieuwe band...

Ik heb nu een MPR2 als voorband trouwens, maar die is ook bijna op (2mm) dus het zal wel uitdraaien op een volledig nieuw setje. Niet echt rekening houden met een voorband dus.
 
Laatst bewerkt:
Dit.

[afbeelding]

En vertrouwen in banden is een gevoel wat je niet kunt beredeneren, dus ik wacht even tot sipes uit de experimentele fase zijn, ookal wordt bij hoog en bij laag beweerd dat MPR4 loopvlakken wel blijven zitten. Of dat bovenstaande exemplarisch was.

Dat heb ik nog nooit gezien zo.
Heb je dit zelf meegemaakt? Van horen en zeggen of is dit een algemeen bekend verschijnsel? Ik ben wel benieuwd naar de omstandigheden zoals bandenspanning etc. Op het plaatje ziet het er niet uit alsof de band héél zwaar belast (warm) is geweest.
 
Iemand hier die wat verstand heeft van verlichting? Eén van de lampen in de unit voorop is kapot en dus is het tijd om ze te vervangen. Ik zou zelf wel graag wit licht willen hebben, iets met xenon(-achtige) look. Heb zelf ook al wel gezocht, maar weet niet wat het beste is.
 
Veeg je wel en geen EVO niet te makkelijk op 1 hoop nu? Dat verschil is volgens sommige reviewers erg groot.
Ik lees over de Angel dat-ie wat onzeker aanvoelt in de kou; de T30 dat-ie eigenlijk altijd lekker rijdt. Dat maakt het niet zo eenvoudig.

Welke de allerbeste is op een droog circuit interesseert me trouwens weinig; regen en kou is belangrijker. Dus aan de reviews van legioenen mooiweerrijders heb ik niet zoveel.Wat je in feite zegt is dat de Angel GT alweer behoorlijk achterhaald is. De tragiek van een band die zich al wél een beetje bewezen heeft in de dagelijkse praktijk...Hoe lang je al specialist bent interesseert me niet zo veel; dat levert je vooral veel niet-meer-actuele kennis op ;) Verder zie je mensen die te lang hetzelfde doen vaak blijven hangen in oude merkvoorkeuren, gebaseerd op prestaties uit lang vervlogen tijden. Nee, een frisse blik is soms zo gek nog niet. Ervaringen van rijders die kunnen vergelijken, bij je terugkomen en echt vertellen hoe zo'n band het doet... daar heb je wat aan. En dan voel ik me met zo'n Roadsmart III wel een beetje een proefkonijn... er is gewoon nog maar heel weinig bekend over die band behalve de gebruikelijke hoera-verhalen van journalisten (die je bij de T30, Angel GT enz ook leest). Maar het ziet er goed uit, dat wel...

En bij de T30 (non-EVO) heb ik m'n neus dus al (vrij letterlijk) gestoten als proefkonijn met een toen behoorlijk nieuwe band...

Ik heb nu een MPR2 als voorband trouwens, maar die is ook bijna op (2mm) dus het zal wel uitdraaien op een volledig nieuw setje. Niet echt rekening houden met een voorband dus.
De MPR3 heb ik overgeslagen omdat de sipes te kort op elkaar zaten en dat ging smeren maar de MPR4 is een super band.
Bij mij komt er in ieder geval nooit een Bridgestone meer op, die hebben teveel types gehad die niet presteren en helemaal niet in de regen.
Zelf ga ik voor de volgende set wel de Dunlop Roadsmart 3 in overweging nemen maar als ik je reacties zo lees heb je teveel een eigen mening en zal je op een forum geen bevredigend antwoord winden.
Banden hebben toch al een hoge persoonsgebonden factor maar banden waar veel mensen erg over te spreken zijn zoals de MPR4 zullen toch vast wel goed zijn.
Waarom ik dan toch de Roadsmart 3 in overweging ga nemen? Als je nooit iets anders probeert zal je ook nooit iets beters ontdekken 8-)
 
Iemand hier die wat verstand heeft van verlichting? Eén van de lampen in de unit voorop is kapot en dus is het tijd om ze te vervangen. Ik zou zelf wel graag wit licht willen hebben, iets met xenon(-achtige) look. Heb zelf ook al wel gezocht, maar weet niet wat het beste is.
Ik zou voor de Philips motovision gaan, die hebben mooi wit licht en je raad noot waardoor. Ze zijn namelijk gevuld met xenongas.
Het zijn gewone "halogeen"lampen dus geen gedoe met afstellen (mits de unit nu goed is afgesteld), strooilicht of verblinding dus.
 
De lokale motorzaak raadde - zoals verwacht - het proppenschieten of parapluutjes af, nog voordat hij gezien had dat het gat groter is dan de profieldiepte, dus daarmee is het lot van de band definitief bezegeld. Hij had een MPR4 liggen, maar een setje voor+achter gemonteerd voor 450 euro, oef... da's pittig hoor.

En Ray, ik heb inderdaad een eigen mening en dat is soms best lastig ;) Maar ben nu toch een band aan het overwegen die ik anders nooit overwogen had: de Dunlop Roadsmart 3 dus.

De Roadsmarts 1 en de 2 komen bij de grootste review-site aan 3,5 resp 4 sterren nat, net als Metzeler Z6 resp Z8.
De (nu kapotte) D208 die achterop lag (tja, ik heb de motor zo gekocht...) is een 3,5 ster band en scoort op droog ook lager dan alle andere banden die ik noem.

De MPR2 die ik nu voorop heb liggen is een 4 sterren band en ik moet zeggen - die bevalt echt goed voor een vrij oude band. Ook in koud baggerweer geen ABS nodig gehad, en hij krijgt het heus in spitsverkeer wel eens voor z'n kiezen. De MPR3 en 4 zitten zelfs op 4,5 ster, net als de T30 Evo en de Angel GT.

Veel gezien minnetje van de MPR4 in de reviews is cuppen van de voorband.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een set MPR4 incl montage (geen losse wielen) voor €310.
De meeste onderdelen koop ik gewoon bij de dealer want geloof het of niet maar het verschil t.o.v. het web is miniem en soms zelfs goedkoper als je geen grote aankopen hebt omdat je geen verzendkosten hebt.
Banden daarentegen heb ik al jaaaaaren niet meer bij een dealer gekocht omdat die prijzen ronduit belachelijk zijn.
Al een aantal keren banden gekocht bij AFS en als hij dichterbij zat (of ik niet 20km verderop een goed(koop) adres had) dan kocht ik ze nog steeds bij hem.
Via internet kan het nog een paar tientjes goedkoper maar dan zit je wel te leuren om ze gemonteerd te krijgen waar je dan ook vaak de hoofdprijs betaald.
 
Nuja, en je moet een 'echte' winkel ook wat gunnen natuurlijk. Schrapen hoeft niet, maar bijna 150 euro teveel betalen is ook niet de bedoeling. Rare handel hoor, die banden. Je zou zeggen dat dealers ze ook gewoon op internet moeten bestellen, misschien nog een paar procent korting krijgen, paar tientjes marge erop en klaar... maar zo schijnt het niet te werken...
 
Ik zou voor de Philips motovision gaan, die hebben mooi wit licht en je raad noot waardoor. Ze zijn namelijk gevuld met xenongas.
Het zijn gewone "halogeen"lampen dus geen gedoe met afstellen (mits de unit nu goed is afgesteld), strooilicht of verblinding dus.

Bedankt! Ga ik even opzoeken!
 
Netjes hoor :9~

Ik moet een nieuwe accu kopen voor mijn viffer kunnen jullie mij nog wat aanraden of maakt het geen zak uit wat ik koop?

Alvast bedankt voor de reactie
 
VFR vriendjes, wie kan mij aan een adresje helpen voor een spanningsregelaar van een 86'er veefer.

Het is voor een vriend die geen Nederlands spreekt '(

Heb al wat meel dr uit gedaan en gezocht hier en daar, zie ook niets in de OP staan helaasch
 
Laatst bewerkt:
Jemig wat een prijsverschil zeg. Ik heb ook al aanbiedingen op zak voor dik boven de €100 :/

Thnx guys.

@Dubb-b, maakt niet zo veel uit volgens mij. Succes met je zoektocht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan