VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon eerst even bij Hyperpro of een andere veringspecialist langsrijden, die vertellen je binnen 2 minuten of je shock aan vervanging toe is. Als je er aan twijfelt is hij vrijwel altijd al slecht.... :+

Het is eigenlijk niet zo dat ik twijfel. Maar ik ben benieuwd als ik de huidige schokbreker op mijn VFR zou vervangen door een nieuwe, of ik verschil merk (of het mij meer rij plezier oplevert). Er even vanuit gaande dat de huidige schokbreker nog goed is (ik merk immers geen slechte rij eigenschappen, ook niet met iemand achterop).

En als je dan langs een specialist in veren gaat, is het dan niet zo dat ze altijd wat willen verkopen en bij voorbaat jouw schokbreker als versleten verklaren ? Of is dat een beetje te ver gezocht?
 
Ik heb jarenlang ok zoiets gedacht:

# natuurlijk voelt men verschil want een nieuwe schokdemper (eventueel van hetzelfde type als Honda vanuit fabriekswege monteert) zal beter werken als een demper die al een tijd heeft moeten werken.

# Ik heb zeer goede ervaringen bij Hyperpro gehad. We waren daar met de VFROC en kregen zeer uitgebreid uitleg hoe alles perfect zou moeten werken. Vervolgens werden alle motoren getest en, voor over mogelijk, de vering afgesteld.

Korte samenvatting: als je je vering een paar keer in hetzelfde ritme indrukt en weer loslaat mag die vering na de laatste keer indrukken omhoog komen en moet hij daarna stilstaan.
Doet hij dat niet, dat kun je proberen de vering beter af te stellen. Je zult dan (vaak) merken dat er helaas geen optimale afstelling mogelijk is.

Ik heb uiteindelijk gekozen om er andere veren onder te laten zetten en heb er geen moment s[ijt van. De motor ligt rijdt lekkerder en stabieler door een bocht en bij verkeersdrempels veert hij minder ver in. Ik heb gekozen voor een "Streetbox" set van Hyperpro.
 
Ik heb op diverse motoren al e.e.a. geklooid met vering. En bij iedere motor was het aanpassen/onderhoud aan de vering alle moeite waard. Met vering (en ook met banden trouwens) kun je een motor maken of breken. En een fijn en vertrouwd sturende motor geeft zo veel meer rijplezier. Het is alleen een beetje afhankelijk van je budget. Je kunt met een paar 100 al heel wat resultaat boeken. Als je helemaal los gaat kun je er ook nog wel een 0 achter plakken. Vooraf moet je de vraag stellen wat je wilt bereiken en wat je er mee gaat doen. Circuit vergt een andere aanpak als een beetje tokkelen om het dorp.
 
Laatst bewerkt:
Ik had op mijn Hornet progressieve veren gestoken van Hyperpro en was een wereld van verschil.
Veeeel beter bochtenwerk, beter in de bocht duiken, houd zijn baan en je blijft aan de baan plakken met vertrouwen zonder gezwalp.
 
Door al die verhalen ben ik nou wel benieuwd hoe mijn VFR stuurt ten opzichte van anderen :o ben geen ander gewend..
 
Vandaag eindelijk even kunnen rijden.

12814514_886039484844708_6168054732039184362_n.jpg

12814817_886039544844702_2935801216019997453_n.jpg

10624682_886040471511276_2243028992674826748_n.jpg


Zoals ik verwacht had moet-ie idd opnieuw gesynchroniseerd worden. Daarnaast blijkt de toerenteller niet helemaal goed meer te werken (als ik bij 5.000rpm overschakel, blijft-ie op 5.000rpm staan..), werkt het lampje voor de richtingaanwijzer rechts in het tellerhuis niet, en zo nog wat kleine dingen. Maar dat komt allemaal wel goed. Nu is eerst de Diversion aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
VFR met dubbele eindpijp, bestaan die?

Stond op de bus te wachten eergisteren en hoorde een heel bekend geluid. Raspende tandwielen en het karakter van een V4. Een "rode" kwam de bocht om. Akoestisch een VFR, maar die uitlaat?
 
Vandaag eindelijk even kunnen rijden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals ik verwacht had moet-ie idd opnieuw gesynchroniseerd worden. Daarnaast blijkt de toerenteller niet helemaal goed meer te werken (als ik bij 5.000rpm overschakel, blijft-ie op 5.000rpm staan..), werkt het lampje voor de richtingaanwijzer rechts in het tellerhuis niet, en zo nog wat kleine dingen. Maar dat komt allemaal wel goed. Nu is eerst de Diversion aan de beurt.
NOG een mooie S N E E U W witte VFR.
Onlangs heeft een motormaatje van mij er ook een gekocht in die kleur.
Hij komt ermee naar de sleuteldag in Delft waar de VFR forumleden en de VFROC clubleden morgen een bijeenkomst hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ze is MOOHOOOI !!

Danku, danku :)

VFR met dubbele eindpijp, bestaan die?

Jazeker, deze had ook een dubbele eindpijp. Maar omdat de gangpoort hier vrij smal is en de VFR met de oude uitlaat/dempers best wel breed werd, heb ik de uitlaat veranderd. Nu kan ik de motor in de schuur zetten zonder de dempers te bekrassen :P

NOG een mooie S N E E U W witte VFR.
Onlangs heeft een motormaatje van mij er ook een gekocht in die kleur.
Hij komt ermee naar de sleuteldag in Delft waar de VFR forumleden en de VFROC clubleden morgen een bijeenkomst hebben.

Danku danku :)

De sleuteldag gaat hem niet worden voor mij, drukdruk en ik denk sowieso niet dat het een heel geslaagd plan is om met een nog niet goed afgesteld blok lange(re) afstanden te gaan rijden, dit kan slechts mijn gevoel zijn. Maar dan zou ik 'm al op een aanhanger mee moeten nemen ofzo.
 
Hij staat idd netjes :)

Iemand trouwens een idee voor spiegel verbreders oid? Zou het toch wel prettig vinden als ik iets in de spiegels kan zien :P
 
Wie heeft ervaring met het aanpassen of vervangen van de clipons van de VFR 1200 F? Ik zou graag een wat rechtere zithouding hebben en dub nog tussen dure Helibars ;( , universele Lucas verhoogde clipons of een LSL superbike-kit, maar voor dat ik iets ga kopen zou ik graag wat ervaringen van anderen ter harte nemen.

En dus niet alleen op de prijs afgaan.... *O*
 
12804608_887776148004375_9097603214042398195_n.jpg


Die heeft wel een synchronisatie nodig zeg maar :+

Maar ik ben er ook achter gekomen dat de benzinekraan niet meer goed afsluit op OFF, dus ik heb eerst de tank maar even leeg gepompt, ga dat nu eerst regelen, dan het synchroniseren afmaken.
 
En *kick*

Wat mijn tank betreft... Is er toevallig iemand uit/dichtbij Zwolle die de tank voor mij kan ontroesten? Ik heb me wat ingelezen en het klinkt als een klusje waar ik absoluut geen geduld voor heb.. :P
 
Sorry, ik niet...

Wel een korte vraag: Hoe warm mag je motorolie worden bij het stilstaan voor een stoplicht. Hele winter hing hij netjes tussen de 75 en 90 graden. Nu bereikt hij redelijk vlug de 103-106.

Tips? Verklaring? Geruststelling?
 
Sorry, ik niet...

Wel een korte vraag: Hoe warm mag je motorolie worden bij het stilstaan voor een stoplicht. Hele winter hing hij netjes tussen de 75 en 90 graden. Nu bereikt hij redelijk vlug de 103-106.

Tips? Verklaring? Geruststelling?
Welk model?
De temperatuurmeter op je dashboard is niet die van de olie maar van de koelwater en bij de VTEC gaat de fan aan bij 105gr en stopt weer bij 97gr.
Een V4 is nogal wispelturig met de koelwatertemperatuur dus niets aan de hand en soms kan hij inderdaad iets doorschieten tot 106 en zelfs wel tot 108 voordat hij weer gaat zakken.
 
800 uit 2001, zonder vtec dus...

Foutje, dacht dat het de olie was. Maar kan dus geen kwaad. Nu net weer 75-85 graden geweest
 
De discussie over de temperatuur van het koelwater komt elke keer terug. Regel bij de generatie 98-2002: Als het te heet wordt gaat de temperatuurmeter knipperen met het getal. Dan moet je stoppen en laten afkoelen. ( keertje gehad in de zomer. Met 30 door de stad optrekken-remmen met max 50. ) Fiets geparkeerd bij een terras en even uurtje laten staan onder het genot van een cola en broodje :D
 
Laatst bewerkt:
De discussie over de temperatuur van het koelwater komt elke keer terug. Regel bij de generatie 98-2002: Als het te heet wordt gaat de temperatuurmeter knipperen met het getal. Dan moet je stoppen en laten afkoelen. ( keertje gehad in de zomer. Met 30 door de stad optrekken-remmen met max 50. ) Fiets geparkeerd bij een terras en even uurtje laten staan onder het genot van een cola en broodje :D

vandaag kwam hij op de snelweg niet eens op de 65 graden :o , maar Blacky kan ook een echte heet hoofd zijn ;)
 
Vraagje voor de bandenspecialisten of personen die hun mening willen geven ;):

Ik ben aan het twijfelen tussen de Michelin pilot road 4 en de Pirelli angel GT A, de verschil zit hem alleen tussen het bochtenwerk (aldus mopedreifen.de) en verder zijn ze vergelijkbaar. Ik rij al jaren met veel plezier op de Michelin PR's en een overstap naar een ander merk doe ik dus niet zo snel, maar ik hoor van andere VFR rijders uit ander delen van de wereld toch heel veel positieve geluiden over de Pirelli's.

Wat is jullie mening/ervaring?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan