#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Al geprobeerd om de remblokjes er eens uit te halen, schoon te maken en de achterkant en zijkantjes met keramisch vet in te smeren?
 
Ik heb nog niet zo lang een vfr ,maar liggen die remblokken er "droog"in ? Zit er niet een beetje koper vet tussen ,remcup en/ of trilplaatje en achterkant remblok ?
 
Bij de garage waar de vfr vandaan komt zaten ze er droog in, bij m'n huidige worden ze ingevet op de plekken waar dat moet. Scheelt aanzienlijk, maar helemaal weg was het niet.

Binnenkort maar eens testen of et met andere blokken beter gaat.
 
Vraagje, die rubberen ketting geleider is bij mij door gesleten denk ik kan je ook zoder die geleider ik begrijp uit het WPBoek dat als je die wil vervangen je achterbrug er uit moet.
Of evt aan de achterbrug lijmen ?
20200115_145106.jpg
20200115_145121.jpg
 
Dat wel, maar die geleider ? 92000 km en nauwelijks slijt sporen, maar wel kapot.
Dan denk ik kan het ook zonder?
Die geleider zit er niet voor niets grote kans dat je ketting dan in de achterbrug loopt.
Maar hij is niet meer leverbaar,dus zal je een gebruikte moeten zien te vinden.
Nou is de bovenkant het belangrijkst dus als je alleen dat onderstuk kan weghalen zal het geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bij de garage waar de vfr vandaan komt zaten ze er droog in, bij m'n huidige worden ze ingevet op de plekken waar dat moet. Scheelt aanzienlijk, maar helemaal weg was het niet.

Binnenkort maar eens testen of et met andere blokken beter gaat.
Zitten de originele trilplaten nog wel op de remblokken,die voorkomen juist dat de boel herrie maakt.
 
Die geleider zit er niet voor niets grote kans dat je ketting dan in de achterbrug loopt.
Maar hij is niet meer leverbaar,dus zal je een gebruikte moeten zien te vinden.
Nou is de bovenkant het belangrijkst dus als je alleen dat onderstuk kan weghalen zal het geen probleem zijn.
Ik denk dat de polymeer kitspuit er aan te pas gaat komen 😊
 
Vraagje, ik heb van 34 jaar kettingvet en vuil verwijderd, en dacht ff dat tandwiel vervangen, maar die bout wil niet los, al een zeskantig dopsleutel er op kapot (gescheurd )gemaakt,nu ga ik van de week met een luchtsleutel er op ,maar het is toch normale draad ? Rechtsom vast ,linksom los , voordat ik de boel kapot maak
 
Beste vfr rijders, ik lees al een tijdje mee, maar nooit mijzelf hier voorgesteld. Maikel School 36 jaar oud en rij al 5 jaar een vfr 750 rc 36 2 uit 94 !

Nu heb ik vorig jaar een superbike stuur gemonteerd en bij het monteren van de voorvorkpoten ben ik vergeten om de hoogte te meten. Nu heb ik een zweverig gevoel tijdens het rijden. Ik denk dat mijn voorvork poten niet ver genoeg doorsteken.

Zou iemand van jullie mij willen helpen door even de afstand te meten van de kroonplaat naar de bovenkant voorpoot.zodat ik er kan herstellen naar de orginele hoogte. En graag een foto hiervan willen maken

Alvast bedankt

Groet Maikel
 

Bijlagen

  • 3CFECE36-71B7-416B-9C6A-29E43D3332A9.jpeg
    3CFECE36-71B7-416B-9C6A-29E43D3332A9.jpeg
    334,9 KB · Weergaven: 14
Ik heb geen clipons meer maar een extra kroonplaat maar ik zou dus graag een foto zien met de originele afstand incl clipons
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 11
Ik heb geen clipons meer maar een extra kroonplaat maar ik zou dus graag een foto zien met de originele afstand incl clipons
Je zou ze helemaal terug kunnen zetten tot aan de aanslag en kijken hoe het dan rijd,verder moeten natuurlijk je bandenspanning en balhoofd goed zijn,
anders denk je dat het aan het doorsteken van de poten ligt terwijl wat anders de oorzaak is,want als ik het zo zie scheelt het niet veel met de
originele doorsteek van de poten.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ze helemaal terug kunnen zetten tot aan de aanslag en kijken hoe het dan rijd,verder moeten natuurlijk je bandenspanning en balhoofd goed zijn,
anders denk je dat het aan het doorsteken van de poten ligt terwijl wat anders de oorzaak is,want als ik het zo zie scheelt het niet veel met de
originele doorsteek van de poten.

Oké, Er liggen net nieuwe banden onder met 2.5 voor en 2.9 achter en de balhoofdlager is ook vervangen.Ik ben bij het opbokken van de voorvork erachter gekomen dat mijn voorvork te lang is omdat nu mijn achterwiel de grond raakt en dat deed ie voorheen niet. Dus mijn voorkant moet zakken. Merkte ook dat tijdens het rijden mijn motor zwabberde. Ik zit nu rechter op ivm superbike kit en door het afgezaagd ruitje vang ik meer wind. Ik wil weten hoever ik moet zakken om het geheel weer goed sturend te krijgen
 
Op
BC0897B2-DF1E-48FF-ABF3-C9C2A951C84D.png
op Vfroc site zeggen ze dit ... maar ik weet niet zeker of ik het goed meet ( ik.heb 31 mm ) dus 1 cm meer zakken maakt het verschil .Vandaar de vraag of iemand een foto wilt maken van zijn / haar kroonplaat met meetlat ernaast 😉 dan zie ik het verschil
 
Ik ben bang dat het zwabberen alleen maar erger word,des te meer je de poten laat doorsteken des te instabieler de fiets word.
Is je balhoofd wel goed afgesteld?
 
Heeft Er misschien niet veel mee te maken, maar de lucht ondersteuning in de voorvork ,kan dat niet van invloed zijn.
En dan nog een vraagje , hoe krijg je zo weinig lucht in die vorkpoten, met de compressor gaat dat veels te snel
 
Ik ben bang dat het zwabberen alleen maar erger word,des te meer je de poten laat doorsteken des te instabieler de fiets word.
Is je balhoofd wel goed afgesteld?

Ik ga ervanuit dat de balhoofd wel goed afgesteld is... maar ga hier ook naar kijken.
Ik wil mijn voorvork ook niet meer dan orgineel door laten steken. Vandaar de vraag aan iemand met dezelfde vfr met originele clipons even de foto met meetlatje ernaast . Dan kan ik controleren of ik wel moet doorzakken en zoja hoeveel. Dus van bovenste kroonplaat tot bovenkant voorvork .
En vanuit daar kan ik verder kijken.. ik denk dat mijn voorpoot nu niet ver genoeg doorsteekt...
 
Heeft Er misschien niet veel mee te maken, maar de lucht ondersteuning in de voorvork ,kan dat niet van invloed zijn.
En dan nog een vraagje , hoe krijg je zo weinig lucht in die vorkpoten, met de compressor gaat dat veels te snel
:? Ik snap je vraag niet helemaal ...ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot de luchtkamer is...
 
Heeft Er misschien niet veel mee te maken, maar de lucht ondersteuning in de voorvork ,kan dat niet van invloed zijn.
En dan nog een vraagje , hoe krijg je zo weinig lucht in die vorkpoten, met de compressor gaat dat veels te snel
Daar heb je speciale handpompjes voor,maar als de houder van de pomp bij een benzinestation er op past en de schaalverdeling gaat laag genoeg kan je het daar ook doen.Deze is voor motoren,maar je kan ook pompjes met analoge meters kopen die zijn een stuk goedkoper,die worden ook gebruikt om
voorvorken van ATB fietsen op druk te zetten,een paar voorbeelden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan