MTFDarkEagle
MF veteraan
Al geprobeerd om de remblokjes er eens uit te halen, schoon te maken en de achterkant en zijkantjes met keramisch vet in te smeren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat wel, maar die geleider ? 92000 km en nauwelijks slijt sporen, maar wel kapot.Geen bout aan de anderkant van je achterbrug?
Die geleider zit er niet voor niets grote kans dat je ketting dan in de achterbrug loopt.Dat wel, maar die geleider ? 92000 km en nauwelijks slijt sporen, maar wel kapot.
Dan denk ik kan het ook zonder?
Zitten de originele trilplaten nog wel op de remblokken,die voorkomen juist dat de boel herrie maakt.Bij de garage waar de vfr vandaan komt zaten ze er droog in, bij m'n huidige worden ze ingevet op de plekken waar dat moet. Scheelt aanzienlijk, maar helemaal weg was het niet.
Binnenkort maar eens testen of et met andere blokken beter gaat.
Ik denk dat de polymeer kitspuit er aan te pas gaat komenDie geleider zit er niet voor niets grote kans dat je ketting dan in de achterbrug loopt.
Maar hij is niet meer leverbaar,dus zal je een gebruikte moeten zien te vinden.
Nou is de bovenkant het belangrijkst dus als je alleen dat onderstuk kan weghalen zal het geen probleem zijn.
Heb de oude remblokken met metalen achterkantjes ( trilplaten ?) meegekregen omdat ze ansich nog goed zijn. Mocht het niet goed zijn kunnen die over neem ik aan ?Zitten de originele trilplaten nog wel op de remblokken,die voorkomen juist dat de boel herrie maakt.
Bout is los hoor
Je zou ze helemaal terug kunnen zetten tot aan de aanslag en kijken hoe het dan rijd,verder moeten natuurlijk je bandenspanning en balhoofd goed zijn,Ik heb geen clipons meer maar een extra kroonplaat maar ik zou dus graag een foto zien met de originele afstand incl clipons
Je zou ze helemaal terug kunnen zetten tot aan de aanslag en kijken hoe het dan rijd,verder moeten natuurlijk je bandenspanning en balhoofd goed zijn,
anders denk je dat het aan het doorsteken van de poten ligt terwijl wat anders de oorzaak is,want als ik het zo zie scheelt het niet veel met de
originele doorsteek van de poten.
Ik ben bang dat het zwabberen alleen maar erger word,des te meer je de poten laat doorsteken des te instabieler de fiets word.
Is je balhoofd wel goed afgesteld?
Ik snap je vraag niet helemaal ...ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot de luchtkamer is...Heeft Er misschien niet veel mee te maken, maar de lucht ondersteuning in de voorvork ,kan dat niet van invloed zijn.
En dan nog een vraagje , hoe krijg je zo weinig lucht in die vorkpoten, met de compressor gaat dat veels te snel
Schavemaker haalt 2 modellen door elkaar,een 94 heeft geen luchtondersteuning die je kan oppompen.Ik snap je vraag niet helemaal ...ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot de luchtkamer is...
Daar heb je speciale handpompjes voor,maar als de houder van de pomp bij een benzinestation er op past en de schaalverdeling gaat laag genoeg kan je het daar ook doen.Deze is voor motoren,maar je kan ook pompjes met analoge meters kopen die zijn een stuk goedkoper,die worden ook gebruikt omHeeft Er misschien niet veel mee te maken, maar de lucht ondersteuning in de voorvork ,kan dat niet van invloed zijn.
En dan nog een vraagje , hoe krijg je zo weinig lucht in die vorkpoten, met de compressor gaat dat veels te snel