#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

:-)


IMG_20200809_160111.jpg
 
Iemand ervaring met monteren van een middenbok op de vfr1200f?


Ansich niet duur, maar kan niet vinden of eerst halve motor uit elkaar moet.
 
Iemand ervaring met monteren van een middenbok op de vfr1200f?


Ansich niet duur, maar kan niet vinden of eerst halve motor uit elkaar moet.

Volgens mij staat onderaan de pagina een handleiding hoe te monteren
 
Hoe zit het dan met de grondspeling?

Geen idee tbh, maar volgens mij bestaat de middenbok ook als Honda accessoire, ik verwacht geen problemen.

Ben dr ook nog niet over uit of ik uberhaupt ding wel ga kopen/installeren. Zou handig zijn voor klein onderhoud / poetsen maar daar is et dan ook wel mee gezegd.
 
Thuis zet; ik mijn VFR altijd op de middenbok. Lekker stevig en ik ga er vanuit dat rechtop wegzetten beter is.


Op zich is een paddock stand ook super.

Onderweg gebruik ik eigenlijk altijd de zijstandaard. Maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
 
Een vfr vind ik wel een zware motor, maar met een paar stevige schoenen en nu met de juiste slag met het optrekken kan ik hem vlotjes op de middenbok zetten. En onderweg altijd met de jiffy....ben lui.
 
Een vfr vind ik wel een zware motor, maar met een paar stevige schoenen en nu met de juiste slag met het optrekken kan ik hem vlotjes op de middenbok zetten. En onderweg altijd met de jiffy....ben lui.
Zware motor_O-ding is een licht bromfietsje vergeleken met m,n Wing en die zet ik met gemak op z,n middenbok.})
 
Zware motor_O-ding is een licht bromfietsje vergeleken met m,n Wing en die zet ik met gemak op z,n middenbok.})
Ik ben zelf een lichtgewicht dus heb ik ook een motor waar ik denk de baas over te zijn... :+

En gisteren op de duc gereden en die is echt een stuk lichter...
 
Even een klein vraagje over de koelwatertemperaturen van een 2001 VFR800FI.. Vandaag liepen de temperaturen tijdens het sukkelen in stadsverkeer aardig hoog op.. Klopt het dat bij ongeveer 105 graden de Koelventilator in komt en dat deze tussen 95 en 100 graden weer uitvalt???

Ik ben niet zo van die lcd weergaves.. Ik heb liever een naaldje welke aangeeft wanneer die te warm wordt en wanneer het rode gebied wordt bereikt.. Vraag 2, waar zit het rode gebied??? 120 graden??
 
Dat klinkt herkenbaar met mijn 03 VTEC.
Het mikpunt van de thermostaat is 80 graden.
Zelf heb ik een drukknopje geinstalleerd die handmatig de ventilator aanschakelt.
Als ik niks doe gaat hij gewoon nog uit zichzelf aan wanneer nodig, maar als het warm is en ik een bups stoplichten ga tegenkomen kan ik hem zelf aanzetten.
Ideaal :)
 
Even een klein vraagje over de koelwatertemperaturen van een 2001 VFR800FI.. Vandaag liepen de temperaturen tijdens het sukkelen in stadsverkeer aardig hoog op.. Klopt het dat bij ongeveer 105 graden de Koelventilator in komt en dat deze tussen 95 en 100 graden weer uitvalt???

Ik ben niet zo van die lcd weergaves.. Ik heb liever een naaldje welke aangeeft wanneer die te warm wordt en wanneer het rode gebied wordt bereikt.. Vraag 2, waar zit het rode gebied??? 120 graden??

Zo hoort het:t
 
Ik was ook niet in de veronderstelling dat er iets grandioos mis was.. Echter bevestiging dat de situatie ‘normaal’ is is een hele geruststelling ...

Bedankt voor de reacties.. Ik ga toch overwegen een manual fanswitch te installeren zoals die ook op mijn oude VF’en zit.. (zoals voorgesteld door MTFDark Eagle) Had deze nooit op de RC36 maar wellicht dat deze toch een stukje ‘piece of mind’ geeft bij warme perioden...
 
Even een klein vraagje over de koelwatertemperaturen van een 2001 VFR800FI.. Vandaag liepen de temperaturen tijdens het sukkelen in stadsverkeer aardig hoog op.. Klopt het dat bij ongeveer 105 graden de Koelventilator in komt en dat deze tussen 95 en 100 graden weer uitvalt???

Ik ben niet zo van die lcd weergaves.. Ik heb liever een naaldje welke aangeeft wanneer die te warm wordt en wanneer het rode gebied wordt bereikt.. Vraag 2, waar zit het rode gebied??? 120 graden??
Bij mij de ventilator aan bij 106 en uit bij 98...vtec’05

En 122 motor uitzetten

167B3B1C-E04C-4E8A-9915-A7FE67FD1FB3.jpeg
 
Ik was ook niet in de veronderstelling dat er iets grandioos mis was.. Echter bevestiging dat de situatie ‘normaal’ is is een hele geruststelling ...

Bedankt voor de reacties.. Ik ga toch overwegen een manual fanswitch te installeren zoals die ook op mijn oude VF’en zit.. (zoals voorgesteld door MTFDark Eagle) Had deze nooit op de RC36 maar wellicht dat deze toch een stukje ‘piece of mind’ geeft bij warme perioden...

Wrom dan?
Als alles functioneert, de ventilator slaat aan wanneer het moet en valt uit wanneer het moet.....dan is het toch goed?
Je geeft al aan op de RC36 geen noodzaak te zien een schakelaar in te bouwen, waarom op zijn opvolgers dan wèl?
 
Op zich heb je gelijk.
Als de ventilator 't spul op temperatuur kan houden is er geen technische reden om een schakelaartje in te bouwen.
Voor den mensch is het wel fijn. Als het al warm is en je kan de motor een klein beetje koeler houden, is dat wel prettig.
Is mijn ervaring voor wat het waard is...
 
Wat me opvalt is dat motor fabrikanten verschillend denken over de ventilator schakeling bij +105

Bij de honda contact uit en ventilator is ook uit.

Bij mijn duc contact uit ventilator draait nog vrolijk door.

Ik heb nl gezien dat bij mijn motor na het uitzetten dat de temperatuur nog een paar graden oploopt, kennelijk zit nog warmte in de cilinders.... Je zou verwachten dat men kiest voor extra koeling, dus laat de ventilator doordraaien bij contact uit.

Van de andere kant, nog nooit zelf meegemaakt dat de motor geploft is na forse gebruik.

Wel gezien dat een sukkel die een burnout maakte en hierdoor zijn motor opblies....geploft dus.
 
Mijn inziens heeft het niet bar veel zin om de fan nog te laten draaien als de motor uit is, aangezien de waterpomp stil staat en dus de gekoelde vloeistof toch niet meer in het blok komt...
 
Na 7 jaar trouwe dienst gaat mijn VFR RC36-2 de verkoop in...
Lang getwijfeld maar na een proefrit op een Z1000 ben ik overstag!

Als er vanuit hier interesse is in de VFR hoor ik het graag ;-)
VFR.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mijn inziens heeft het niet bar veel zin om de fan nog te laten draaien als de motor uit is, aangezien de waterpomp stil staat en dus de gekoelde vloeistof toch niet meer in het blok komt...
Toch wel; warm water heeft een lagere dichtheid als het heet wordt, dus wil omhoog.
Koud(er) water zakt in de leiding, zo krijg je dus óndanks geen mechanische rond pomping toch iets doorspoeling..
Dit heet thermosifon..
 
Toch wel; warm water heeft een lagere dichtheid als het heet wordt, dus wil omhoog.
Koud(er) water zakt in de leiding, zo krijg je dus óndanks geen mechanische rond pomping toch iets doorspoeling..
Dit heet thermosifon..
Daar zit wel iets in inderdaad. Ik weet niet hoeveel verschil het kan maken, en of de vloeistof door de waterpomp heen kan stromen.
 
Maakt mij ook verder niets uit, dingen van mij rijden ondanks de hitte goed. En als het te heet is zoals een week geleden dan rij ik zeker niet.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan