Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

vfr750F to R

maxisport

Die hard MF'er
7 nov 2005
803
22
ben sinds kort eigenaar van een vfr750f
echt een super fijne fiets met veel koppel en een vet geluid.
hiervoor had ik een gsxr750 en die heb ik lkkr weggedaan omdat honda toch beter is

de vfr stuurt ook beter, maaaar nog niet goed genoeg.
het is al een oud beestje en het is allemaal een beetje achterhaald.
ik had op mn brommer nog bredere banden erop liggen
dus daar ga ik verandering in brengen.

ik heb geen foto hoe de complete motor eruit ziet, maar dat willen jullie ook niet zien
tword een wolfje in schaapskleren. een vfr750 RR



het achterwiel al vervangen door een 5,5inch exemplaar uit een blade.
mpp erom gedraaid voor het plakwerk.
zoals je ziet scheelt het wel wat in de breedte



van rechts


nu heb ik alleen voor nog een 16inch wiel, die moet er ook uit.
want heb vandaag proefgereden en hij stuurt lekker snel in maar is nerveus geworden.
alsof de voorpoten een heel eind doorgestoken staan.
voorwiel is ook een paar keer gaan zoeken in de bochten, lang leve michelin macadams

wat dus de opties voor de voorkant zijn:
vfr vork van een later model met 17"wiel rc36 vork met wiel dus
blade vork met 17"wiel
cbr vork met 17"wiel
 
Laatst bewerkt:
Zet je de balhoofdpen van je oude vork dan over naar de nieuwe vork of hoe doe je dat??
Als het kan zou ik een Blade vork nemen. Heb je gelijk een up side down
 
Laatst bewerkt:
een oud type cbr wiel past bijna zo over en behoeft nouwelijks aanpassingen. Vroembert kan je vertellen welk type je moet hebben
 
  • Onderwerp starter
  • #4
ik wil geen pc19 voorwiel omdat die geen 6spaaks is,
het moet natuurlijk wel een beetje ogen.
 
ik wil geen pc19 voorwiel omdat die geen 6spaaks is,
het moet natuurlijk wel een beetje ogen.

Dan zet je in het achterwiel ook een pc19.
Twee dezelfde wielen en ook nog eens alle soorten banden die erop kunnen.
Daarbij is het weggedrag een stuk beter als met de orginele wielen.
 
  • Onderwerp starter
  • #6
lezen is een kunst
ik heb al een ander achterwiel en wil dus een matchend voorwiel
en geen stink pc19 wielen
 

Ga je uit eindelijk verder naar een 836kit?
 
  • Onderwerp starter
  • #9
neej hij gaat hard zat zo

zal de draad weer eens oppakken met het projectje

nu inmiddels het complete vooreind van een rc36
dit kan ik namelijk ineen keer in de 24 zetten zonder gekkigheid.


wiel wit gespoten


vorkje, alleen nog ff keerringen vervangen
 
SP1 voorwiel zou misschien ook kunnen. Is iig zes spaaks.



edit: zie dat je al een voorwiel hebt ...
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien een piccie hoe het eruit moet komen te zien als dit megaproject klaar is?
Desalwelteplus: respect voor zulk sleutelwerk!!
 
hmm nu toch even wat tegenslag

het balhoofd van een rc24 is langer
en dat van een rc36 is korter

nu moet ik dus even zien hoe ik de pen over ga zetten
de ene kroonplaat is van aluminium en de andere is gietijzer

 
Laatst bewerkt:
zo, eentje heb ik al losgemaakt.
morgen de andere eruit persen, want die moet immers heel blijven.

het scheelt 30mm in lengte, de pennen zijn precies hetzelfde.

 
zo vandaag even de laatste hand gelegd aan de kroonplaat.
dat ik eerder heb gezegd dat de complete voorvork zo verwisselbaar zou zijn neem ik dan maar terug

de onderkant van de balhoofd pen was 0.30mm dikker als de originele pen.
die heb ik dus af moeten draaien.
toen alles in elkaar geperst en als laatste afgelast.

nu is het alleen nog zaak om de voorvork erin te hangen



 

Je bent nog wel even bezig als je hem net zo goed sturend krijgt als deze(foto)ik zet mijn geld dan liever op mijn gixxers

succes


 
Laatst bewerkt:
vandaag een beetje rondgereden
zoals je kunt zien is het een SF geworden
hij is nog lang niet klaar, maar ik ben al een heel eind.

moet nog fatsoenlijke remblokken voor hebben
mini onderkuip maken
ander voorkapje
andere kleuren van de kappen eventueel




 
je hebt ook je kleppendeksel rood geverfd zie ik, schitterend

ja had makkelijker geweest met de voorvork van de sc28 of 33 pen moest ook overgezet worden, maar moest niks afgedraait worden (maar het is toch aardig gelukt, dus who cares )

wat ik je nou even wou vragen, wat heb je voor de remschijf achter gedaan, heb je die remklauwhouder van de cbr overgenomen? waar heb jij die gevonden?

groeten, en succes nog!
 

hehe ja ik had de kleppen gesteld en dacht; jah dikke tuning

remklauwbracket van een cbr600f1
wiel komt uit een fireblade.
en jah stad en land afzoeken voor zo'n ding.

oliekoeler zit er trouwens niet eens op
 
geen oliekoeler? zou je dat wel doen?
ik heb de mijne net onder de waterradiator hangen, nog steeds plaats genoeg.

dan zal ik nog even verder zoeken achter die bracket, niet dat ik mijn achterrem gebruik, maar toch :D