Vliegende stukken Belgisch plastic B|

Het Peerke

Rookie
2 mei 2005
23
0
's-Hertogenbosch
Even een advies uit Brabant:

Zorg dat, wanneer je een Belg ziet rijden met een aanhanger bedekt met landbouwplastic, je er snel en met een grote boog langsheen rijdt; gisteren een stuk landbouwplastic zo groot als een Greenpeace spandoek op het nippertje kunnen ontwijken... Ik wil liever geen zeilboot van mn Hondaatje maken :]

Wat heeft u wel eens ontweken op snelweg?

REAGEER!
 
Paar weken terug een kruiwagen op de A2 richting Eindhoven die van ene aanhangwagen afstuiterde..
 
Afgelopen zaterdag op een doorgaande weg bij Reusel,kwam een vrachtwagen met container me tegemoet. De bovenkant was open en niet met een net afgedekt helaas. Verloor flinke stukken piepschuim en grote lappen plastic.Verder rijdend bleek hij al heel wat meer verloren te zijn.Door de langs rijdende auto's vloog het alle kanten op.Je rijd dan toch zo,n 80 km.Gelukkig zelf alleen maar over een stuk plastic heen gereden, ik ben niet zo'n held, en die schoot onder me door.Maar het voelt even niet prettig.
 
Niet met de motor ,

Een fiets die van een auto af was gevallen lag voor de helft op de rechtse rijbaan en 5 km verderop stond de auto !!!

Stukkie lopen dusss...
 
Dfgelopen vrijdag reed ik op een tweebaansweg met een verhoging ertussen van zo'n 40 cm breed en 15 cm hoog... en voor mij reed een bmw 3serie met wat sjonnies erin..

De bestuurder was constant aan het slingeren en op rem aan het trappen en zn passagiers hingen half uit het raam.. gaat de idioot over de verhoging heen naar de linkerbaan... tja en dat wil niet zo met je verlaagde sjonnie 4wieler...

Met als gevolg dat complete voorbumper/ onderplaat onder de auto vandaan kwam :+ en ik moest slalommen tussen de stukken plastic door... B|
 
rofl @ nilis :}


[me]Roadk!ll heeft nog geen projectielen hoeven te ontwijken.. wel puin op de grond.. een dikke kei ( 30kg?) was voor de grap midden op de rijbaan gelegd.. nou ik kan je vertellen als je in het donker rijd en je ziet ineens een steen liggen die groote dan zit je hart in 1sec tot hoog in je keel. kon hem nog net ontwijken, ben eff gestopt en heb die steen in de berm gegooit. moet niet gekkah worden.. 8-) [/me]
 
Even een advies uit Brabant:

Zorg dat, wanneer je een Belg ziet rijden met een aanhanger bedekt met landbouwplastic, je er snel en met een grote boog langsheen rijdt; gisteren een stuk landbouwplastic zo groot als een Greenpeace spandoek op het nippertje kunnen ontwijken... Ik wil liever geen zeilboot van mn Hondaatje maken :]

Wat heeft u wel eens ontweken op snelweg?

REAGEER!

Precies hetzelfde gezien vorig keer met rijden. Hweel stuk plastic dat vervolgens lekker bleef hangen op een busje dat erachter reed :+ Zou leuk zijn als dat op je voorruit bleef plakken. :9

Of hele platen die plat op een busje lagen die opeens gingen vliegen :X
 
Eind vorige week hebben een paar grapjassen wat spulletjes op de Holterweg (80 km provinciale weg)gelegd:

Spoorbiels
Verkeersbord
en meer van dat soort fraais.

Gelukkig las ik dat in de krant ipv het zelf tegen te komen.
Het lijkt een nieuwe rage nu 'spullen van een viaduct afgooien' niet meer origineel is...
 
een pallet stoeptegels?

was van t weekend aan het rijden met een vriend, begon al wat te schemeren...
we reden allebei met 2 personen, alleen die bij hem achterop zat ging voor de eerste keer mee dus hij heel rustig gereden.
De vriend die bij mij achterop zat kan al wel wat hebben.

Ik was aant 'stoeien' met een busa over een gewone 70km/h weg,
ik reed beetje rechts achter hem.
Waren ze blijkbaar ergens aan de stoep aan het werken, geeft de busa opeens paar keer links aan en kijkt achterom.
Ligt er rechts op de baan een omgevallen en aangereden pallet met stoeptegels :X
Ik kon er omheen, en hoopte maar dat die maten van me ver genoeg vooruit zouden kijken... en op de normale plaats op de rijbaan waren.
Zaten zon 10 autos tussen, dus kon hem niet zien en/of waarschuwen.
Alles ging goed btw

edit: ook trouwens nog een 'pan' van de trommelrem van een auto.
Lag op 2/3e van de 3e rijbaan op een snelweg, waar een motor zich dus bevindt.
Kan nog altijd niet verklaren hoe 'ie daar gekomen is B|
 
Laatst bewerkt:
Denk eerder dat die pallet wat te ver op de rand van de stoep stond, en daardoor omgevallen of aangereden is door een auto.
Was iig wel een halve hartverlamming :(
 
Ik reed pas dooor een klein plaatsje ergens in Brabant waar mijn aandacht werd getrokken door 2 in bikinibroekje gekleedde dames van rond de 18, huppelend achter elkaar... :9 kostte me bijna me leven *D
 
Met de auto op de snelweg ben ik op midenste rijvak ééns een ijskast tegengekomen, kon er juist langs.
Een tijdje terug op de snelweg in de regen tegen 100 een olievatje frontaal geschept.
Door het remmen komt de wagen in de linkse graskant terecht en gaat volledig rond om vervolgens achterstevoren terug de 2 baanvakken over te steken en met zijn achterbumper tegen de vangrail terecht te komen
Schade; bodem en koelingsgeleiderplaat om zeep en op mijn achterbumper een krasje.
Heb toen verdomd veel geluk gehad dat ik geen andere voertuigen heb geraakt.
Dat de wagen rondging was eigenlijk mijn eigen fout, ging samen met de ABS pompend remmen en nog ééns stevig tegensturen.
Was in ieder geval weer een ervaring rijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan