VMAXlijst van het MF deel 5

Aan de hand van wat jij nu verteld, zou ik er wel vanuit gaan dat je een full power model hebt. '88 Amerikaans. Kan haast niet missen. Maar wat je wel in de gaten kunt houden...

Is ie goed afgesteld. Heb je valse lucht.... enz enz. Er kunnen tig redenen zijn waarom die van jou "slomer" is.

Maar er kunnen ook tig redenen zijn waarom die ander feller is. Zoals het uitlaatsysteem. De afstelling enz enz
 
Volgens de berichten op Facebook is Kees Zuidweg aka @Hamkaas helaas overleden.

Sterkte aan familie en vrienden.


Ik ken ken nog van de tijd dat ik bij de vmax club Holland zat. Mooie, vriendelijke kerel. Hij is ook nog een aantal maal aan de viskraam bij mij geweest. R.i.p. Kees
 
Kan iemand mij bevestigen of ik een 145pk versie heb. Vandaag op een andere Vmax gereden en die trok gevoelsmatig een stuk beter, motor voelde ook veel losser/directer. Ik heb sowieso de Vboost er op zitten en voel hem ook in werking treden bij 6000 toeren, maar vermogen lijkt wat gesmoord. Iemand een idee waar ik het kan zoeken / bekend euvel? Chasis nummer 2WE(E) uit '88. Amerikaans model als ik het goed heb en zou wel vol vermogen horen te zijn. Alvast bedankt voor het meedenken.
Je hebt de 145 pk fullpower en de europese 100 pk versie.
Verschillen:
De 145pk versie heeft:
Een mijlenteller, rondere spiegels, geen aan/uit knop verlichting en bij op contact zetten hoor je de servo van de V-boost zoemen!
De 100pk versie heeft:
Kilometer teller, vierkante spiegels, wel knop voor licht aan/uit en bij op contact zetten hoor je alleen de benzinepomp zoemen!
 
Volgens de berichten op Facebook is Kees Zuidweg aka @Hamkaas helaas overleden.

Sterkte aan familie en vrienden.


Ik ken ken nog van de tijd dat ik bij de vmax club Holland zat. Mooie, vriendelijke kerel. Hij is ook nog een aantal maal aan de viskraam bij mij geweest. R.i.p. Kees
Man, gewoon kippenvel nu ik dit bericht lees.....😥
 
De uitlaat van de 100 PK versie heeft pijpjes (rond 32 mm) in de demper zitten, deze zit alleen aan achterzijde gelast…. kun je er uit dremelen en dan eruit halen.
 

Bijlagen

  • 1BE72D23-07D6-4CD5-A6A6-9DE73EA7E22D.jpeg
    1BE72D23-07D6-4CD5-A6A6-9DE73EA7E22D.jpeg
    176 KB · Weergaven: 8
  • 3F09E6AD-16AB-4798-BE9D-25F1C95E5E70.jpeg
    3F09E6AD-16AB-4798-BE9D-25F1C95E5E70.jpeg
    192,6 KB · Weergaven: 9
  • 53E69DE9-1097-40D7-86F4-583287639005.jpeg
    53E69DE9-1097-40D7-86F4-583287639005.jpeg
    294,9 KB · Weergaven: 12
Is ie goed afgesteld. Heb je valse lucht.... enz enz. Er kunnen tig redenen zijn waarom die van jou "slomer" is.

Yup. :Y

Bij mij bleken destijds 3 van de 4 vacuüm membranen van de carburateurs te lekken.

En voor de duidelijkheid... Het plaatsen van een slip-on demper doet bijna niets qua vermogen. Ja, de beleving misschien. Meer geluid en daardoor denken dat je harder gaat.
 
Goedemorgen beste mensen,
even voorstellen : Thundertinus -nu niet meer zo-(*) trotse eigenaar van een vmax uit 1998!
vmax 1998.jpg


* Precies 50 km heb ik kunnen genieten van de vmax en nu mis ik de versnellingen 1 , 2 , en drie.....
20km naar huis gereden in z'n 4 en 5, stoplichtjes overgeslagen om maar 'aan de rol' te blijven...
de koppeling werkt gelukkig wel.

Wat is er aan de hand? Tips, trucs, info en oplossingen welkom, hoor ze graag!

bvd TT
 
Goedemorgen beste mensen,
even voorstellen : Thundertinus -nu niet meer zo-(*) trotse eigenaar van een vmax uit 1998!Bekijk bijlage 1795700

* Precies 50 km heb ik kunnen genieten van de vmax en nu mis ik de versnellingen 1 , 2 , en drie.....
20km naar huis gereden in z'n 4 en 5, stoplichtjes overgeslagen om maar 'aan de rol' te blijven...
de koppeling werkt gelukkig wel.

Wat is er aan de hand? Tips, trucs, info en oplossingen welkom, hoor ze graag!

bvd TT
Heel snel terug brengen naar de vorige eigenaar.
Bak naar de kloten.
Hoop werk veel geld.

Mooier kan ik het niet voor je maken.
Sorry.
 
Dit is behoorlijk kloten,man.
Tuurlijk de vraag of de vorige eigenaar de motor terug wil?
Particulier gekocht heb je geen juridische bodem of zie ik dat verkeerd?
 
Dit is behoorlijk kloten,man.
Tuurlijk de vraag of de vorige eigenaar de motor terug wil?
Particulier gekocht heb je geen juridische bodem of zie ik dat verkeerd?
Ben ook bang dat het niet gaat lukken.
Maar je kan het proberen.
Hij /zij zou het waarschijnlijk al geweten hebben dat het er aan zat te komen.
Gebeurt vaker.
 
ik heb het probleem inderdaad bij de vorige eigenaar voorgelegd. Echt kak
Heb nog wel een behoorlijke proefrit en onderhoudscheck gedaan, niks uit op te maken. Reed ook prima en alle versnellingen door ook prima.
 
Tja het kan natuurlijk ook echte pech zijn. Net zoals wij van onze bike weten dat ie goed is. Tot er iets knapt..... wat kun je weten? Desalniettemin wel zuur voor jou
 
Heb nog wel een 1310cc blok liggen voor de verkoop. 5000km gelopen na revisie alleen hier is de 1e versnelling ok van kaduuk
 
Zo erg is het denk ik helemaal niet:
1661367409073.png


Dit zijn de tandwielen, de 1,2 en 3 delen geen vorken. Ik wil er geld op zetten dat het shift segment het busje voor 3 mist. Die zit onder de koppeling en draait de schakelwals:

1661367545187.png


Zoiets dus:

1661367926055.png

Dan zit je dus met alleen 1-2 of zoals jij met alleen 4-5. Het plaatje hierboven heeft een oud segment met gebogen nokjes.

Als je handig bent kan je dat zelf fixen, anders moet een dealer het ook kunnen zonder dat het de hoofdprijs moet kosten.

PDF met how-to kan je vinden als bijlage.
 

Bijlagen

  • How To Update the shift Segment.pdf
    957,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Zo erg is het denk ik helemaal niet:
Bekijk bijlage 1796894

Dit zijn de tandwielen, de 1,2 en 3 delen geen vorken. Ik wil er geld op zetten dat het shift segment het busje voor 3 mist. Die zit onder de koppeling en draait de schakelwals:

Bekijk bijlage 1796896

Zoiets dus:

Bekijk bijlage 1796898
Dan zit je dus met alleen 1-2 of zoals jij met alleen 4-5. Het plaatje hierboven heeft een oud segment met gebogen nokjes.

Als je handig bent kan je dat zelf fixen, anders moet een dealer het ook kunnen zonder dat het de hoofdprijs moet kosten.

PDF met how-to kan je vinden als bijlage.
Inderdaad ` of de veer van de schakelhaak of het positie rondsel is misschien gebroken .. bak gaat niet ineens zonder vooraankondiging naar de gallemiezen .
 
Ik schrok even van melding overlijden Kees` ala Hamkaas ..

Was Hamkaas ziek of ineens plotseling gestorven .

Familie en vrienden ... nog sterkte gewenst .
 
Kees voelde zich een aantal weken geleden echt niet wel en is daarop naar de huisarts gegaan.
Huisarts heeft Kees door verwezen naar ziekenhuis voor foto's c.q scans.

Tot ons verdriet bleek hij diverse soorten kanker onder de leden te hebben.

De rest is het bekende verhaal van heel snel erger ziek worden tot naar een hospice bardo aan toe alwaar Kees binnen twee dagen is overleden.

Aankomend weekend is er een Vmax toer en zal ik de zoon van Kees op sleeptouw meenemen opdat jullie de gif groene Vmax weer kunnen aanschouwen.

Allen veel sterke met het verlies van Kees.

Kees groet van je jeugdvriend Arthur

en p.s. top dat er gisteren veel van jullie waren om een ere haag te vormen met jullie Vmaxen
 

Bijlagen

  • Rouwkaart Kees Zuidweg.pdf
    615,1 KB · Weergaven: 13
  • VID-20220824-WA0004.mp4
    14,5 MB
Terug
Bovenaan Onderaan