Vocht uit garage krijgen?

Probleem met alle ontvochtigingsmethoden is dat ze minder werken naarmate het kouder wordt.
Dit geldt zeker voor vochtvreters; daar daalt de capaciteit tot bijna 0als het iets van 5-10 graden is in je garage.
Heb wel eens een auto in een onverwarmde ruimte gestald met zo´n vochtvreter in de auto. Regelmatig de vochtvreter bijgevuld, en dan dan nog slaat het leer wittig uit na 1 winter. ;(
Een vochtvreter kan misschien een inbouwkast binnenshuis droog houden; veel meer verwacht ik er niet van.
 
"Roosters vindt mijn moeder niet mooi" is echt het meest grappige vrouw-typerende kul-argument dat ik ooit gehoord heb. Of het nu mooi is, of niet, doet er niet zoveel toe: ze horen er nu eenmaal in. Je kunt bijvoorbeeld ook wel roepen dat een kraan op het aanrecht niet mooi is (verstoort het strakke karakter van de keuken), maar je hebt 'm nu eenmaal nodig....

Zelfde geldt voor roosters in een garage-muur...
Zijn jullie ze vergeten, toen jullie de schuur uit te grond trokken?! :)
Hebben jullie de regenpijpen ook maar weggelaten omdat dat mooier is? _O-
 
Laatst bewerkt:
niet dat ik volledig voor esthetiek ben (wel graag esthetisch verantwoord, maar moet wel praktisch blijven) maar je kunt een heleboel doen om het op een andere (beter ogende) manier te doen.

Nadeel is dat dat vaak veel duurder is. Die hwa (regenpijp) van je kun je ook inpandig maken, en betimmeren. En die roosters hoe je niet per sé in de muur te maken. Je kunt het ook via het dak doen (ventilerende pan) of via de vloer (koekkoek).
 
ik zou zelf een garage in de buurt huren ,.....en vervolgens je moeder adviseren om bijv. d'r tuin-ameubelementje en andere dingen lekker te bewaren in dat mooie schuurtje zonder tochtroosters

......en dan later maar 'ns kijken hoe "netjes" de tuinmeubeltjes en parasol er met het voorjaar uit tevoorschijn komen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan