wat kijken betreft, meningen zijn verdeeld. je moet niet overdreven gaan kijken, dat is niet nodig en levert geen plus punten op. gewoon kijken, hoofd naar links, naar rechts, wegwezen. probeer geen indruk te maken op de examinator. zorg dat je een beetje vlot rijdt. geen 60 waar je 50 mag, maar wel boven de 50 op de teller. 30 zones zijn dan ook 30 zones (geen 35, geen 40, zeker niet als er autos aan beide kanten van de weg geparkeerd staan). bochten techniek toepassen (naar links/rechts rijden, afhankelijk van de situatie) en niet als een gek de bocht in. rustig de bocht in, sneller de bocht uit. een stop teken is een stop teken, ook al kun je 5 uur van te voren zien dat er geen fuck aankomt. dus stoppen, voet op de grond en pas daarna wegrijden. mis je een uitritje of zo, gewoon rechtdoor rijden en zeggen dat je niet goed kon horen wat hij zei. dit laat je merken door in je helm te kloppen. laatst, positie op de weg: op tijd naar rechts als er vrachtwagens ofzo aankomen, voor de rest, links van het midden rijden. over put deksels is geen plus punt maar ga nou niet slalomen op de weg pom een deksel te vermijden. als het niet kan, kan het niet, pech!
in de buurt van onoverzichtelijke kruispunten snelheid minderen, goed kijken. hetzelfde voor zebrapadden. rechts kijken of er iets aankomt, maar ook links!!! niet denken dat je voorrang hebt en dat je links niet hoeft te kijken, doen! en dan gewoon kalm. rij zo als je altijd rijdt tijdens lessen!