voertuigbeheersing

marcuz

Rookie
8 jun 2011
1
0
hallo daar,

ik vroeg me af waarom de prijzen van examens bij rijscholen hoger zijn dan de officiele cbr-prijzen?

ook vroeg ik me af of je gewoon eerst los je voertuigbeheersing kan halen, zonder meteen alles te doen (om de kosten een beetje te verdelen).

natuurlijk kan ik ook gewoon een rijschool bellen, maar ik weet niet of ik dan een eerlijk antwoord krijg.

thanx
marcuz
 
Welkom :W

Huur van de motor en de instructeur komt er nog overheen..

En als jij enkel je voertuigbeheersing wilt halen kan dat prima, al weet ik zo niet meer hoe lang deze geldig is.

Maar leg eens uit waarom je in hemelsnaam enkel voertuigbeheersing wilt halen en niet je AVD?
 
Laatst bewerkt:
hallo daar,

ik vroeg me af waarom de prijzen van examens bij rijscholen hoger zijn dan de officiele cbr-prijzen?

ook vroeg ik me af of je gewoon eerst los je voertuigbeheersing kan halen, zonder meteen alles te doen (om de kosten een beetje te verdelen).

natuurlijk kan ik ook gewoon een rijschool bellen, maar ik weet niet of ik dan een eerlijk antwoord krijg.

thanx
marcuz

Er zullen best scholen zijn die dat willen doen, maar denk er wel aan dat dit examen binnen 1 jaar met een AVD examen moet worden gecombineerd omdat deze anders niet meer geldig is.

Als ik het goed heb :P
 
Ik weet niet waarom je het zou willen, AVB en AVD apart, maar het kan vast ja.
Het lijkt me alleen verstandiger om dan even door te sparen en gelijk alles in één keer te halen.. Dan zit je nog een beetje in het ritme, ben je gewend aan de lesmotor etc.
 
Er zullen best scholen zijn die dat willen doen, maar denk er wel aan dat dit examen binnen 1 jaar met een AVD examen moet worden gecombineerd omdat deze anders niet meer geldig is.

Als ik het goed heb :P

Dat was wel zo met je theorie, lijkt me niet gek dat het ook zo is met AVB maar heb er nog nooit van gehoord..

De reden dat het duurder is, is al genoemd. Je rijschool moet alles regelen, maakt uren, en verhuurt zijn voertuigen aan jou om het maar even zo te zeggen.

Maar zou je dat willen zo? Om de kosten te drukken?? Ik denk dat je beter wat lessen kan nemen en dan alles laten regelen door je rijschool. Scheelt je tijd om zelf alles uit te zoeken. Kans van slagen is dan ook veel groter (dus een kleiner risico om een nieuw examen te moeten kopen). En je weet dat het gebeurd als je rijschool het doet :) . In de meeste gevallen dan B| .

Ben nu wel benieuwd hoeveel euro's het scheelt dan??

Edit: Aardig wat, moet je wel je eigen motor en vervoer naar locatie hebben..
 
Laatst bewerkt:
Als u slaagt voor het examen voertuigbeheersing, ontvangt u een uitslagformulier waarmee u kunt opgaan voor het examen verkeersdeelneming. Het uitslagformulier is één jaar geldig.

bron

:)


Ik snap overigens niet waarom de tarieven voor een praktijkexamen op de website van het CBR staan. Of het moet dan zijn dat je kan checken hoeveel een rijschool eraan overhoudt?
Er staat namelijk ook op de website dat een praktijkexamen alleen gereserveerd kan worden door een rijschool.
Je zou wel met je eigen motor examen mogen doen, indien je die in bezit hebt en deze voldoet aan de vermogensgrens voor dat examen en er een L-bord op de achterkant geplakt/geschroefd wordt. Als je dat gaat doen kan je vast wel wat korting krijgen bij de rijschool.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je AVB is maar een jaartje geldig, heb je je AVD dan nog niet, dan moet je AVB ook weer over. (geldt ook voor theorie, overigens, maar mits je je B hebt, kan je met theorie wel wachten tot kort voor je AVD-examen. Zonder B mag je niet lessen op de weg zonder theorie!)

over de kosten:

Kosten Motor AVB en AVD
 
Laatst bewerkt:
Je AVB is maar een jaartje geldig, heb je je AVD dan nog niet, dan moet je AVB ook weer over. (geldt ook voor theorie, overigens, maar mits je je B hebt, kan je met theorie wel wachten tot kort voor je AVD-examen. Zonder B mag je niet lessen op de weg zonder theorie!)

over de kosten:

Kosten Motor AVB en AVD
Wat een walgelijke avatar heb jij zeg. :r :+

Voor de rest :^
 
Er zullen best scholen zijn die dat willen doen, maar denk er wel aan dat dit examen binnen 1 jaar met een AVD examen moet worden gecombineerd omdat deze anders niet meer geldig is.

Als ik het goed heb :P


Je MOET eerst AVB halen voordat je AVD mag doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan