Voet aan grond

vtx

MF veteraan
19 aug 2002
1.333
0
Geleen
Gisteren reed ik redelijk hard een rotonde over, en ja hoor, mn linkervoet (Ja niet mn rechter :-)) aan de grond. Niet gedacht dat dat zo snel al zou gebeuren. Ik heb toch nog wel wat schaamrand over. Achjah, volgende keer voeten hoger houden en dan proberen om de steps aan de grond te krijgen 8-)
 
Schoenmaat 48? :P

Nee geintje...tijd voor toesliders (als je die nog niet hebt)...anders moet je binnenkort nieuwe laarzen.
 
Nee, ik heb maat 42. Maaruh, wat zijn toesliders? Beschermkapjes voor je laarzen?
Heb je maybe een linkje waar ik daar meer informatie over kan vinden?

Btw, als ik mn voeten hoger op de steps houd, ben ik dan niet eerder met de step dan met de voet aan de grond?
 
Nee, ik heb maat 42. Maaruh, wat zijn toesliders? Beschermkapjes voor je laarzen?
Heb je maybe een linkje waar ik daar meer informatie over kan vinden?

Btw, als ik mn voeten hoger op de steps houd, ben ik dan niet eerder met de step dan met de voet aan de grond?

Alle sportlaarzen hebben ze...plastic of titanium stuk (verwisselbaar) aan de voor-zijkant. Je kan ook losse kopen (bijv Sidi) en die erop lijmen (heb ik gedaan toen ik de schroeven eruit had gereden, lijmen ging prima (wel helemaal opvullen eronder).

Om je steppen aan de grond te rijden moet je wel echt je tenen erop hebben,anders zal toch je laars als eerste blijven komen.
 
Ik moet nog nieuwe laarzen gaan kopen. Die wat ik nu heb, heb ik gekocht toen ik nog aan het lessen was. Ze zijn te laag, want mn broek past er niet in, en volgens mij krijg je er ook niet van die toesliders voor. Maar niet getreurd, binnenkort ben ik weer jarig en ik heb hele mooi laarsjes gezien bij motoport Echt *D
 
Je moet de voet helemaal naar binnen zetten op de step, en niet op het puntje.
Ik had er ook last van. Voet naar binnen zetten en probleem is weg :)

Als je dan nog je teen aan de grond rijdt ga je wel erg hard :+
 
mooi he, de eerste keer je voet aan de grond.. 8-)

Maar als je nu in bochten meer je tenen op de stepjes zet kan je voorlopig wel weer ff vooruit voordat je je stepjes aan de grond rijdt. :]

succes. :)
 
Mijn laarzen raken eigenlijk nooit de grond, als er al eens iets de grond raakt is het het stepje (allez, eigenlijk de lefboutjes).
 
De bal van de voet op de step!
Ik rijd niet anders! Het voelt inmiddels al raar, als ik "gewoon" mijn voeten er op zet 8-)
 
Ik rijdt ook m'n laarzen aan gort in de bochten, echt klote want de toesliders zijn al dermate weggesleten dat m'n zool het nu moet ontgelden. Heb me dan ook voorgenomen om m'n voeten toch echt wat hoger op de steps te zetten.
 
Ik vind je geweldig dat je dit durft op een rotonde. :} Ik moet er niet aan denken om dit te doen, want de eerste de beste keer dat iemand geen voorrang verleent heb je totaal geen tijd en ruimte meer om te reageren...

Kun je hier uithuilen over de krassen in je kuip en je beschadigde overall. Je web-motor-vrienden staan voor je klaar met een luisterend oor!
 
mooi he, de eerste keer je voet aan de grond.. 8-)

Maar als je nu in bochten meer je tenen op de stepjes zet kan je voorlopig wel weer ff vooruit voordat je je stepjes aan de grond rijdt. :]

succes. :)

Het was inderdaad een lekker gevoel :)
Nu nog dat laatste stuk schaamrand wegwerken, maar dat komt van alleen.
 
Ik vind je geweldig dat je dit durft op een rotonde. :} Ik moet er niet aan denken om dit te doen, want de eerste de beste keer dat iemand geen voorrang verleent heb je totaal geen tijd en ruimte meer om te reageren...

Kun je hier uithuilen over de krassen in je kuip en je beschadigde overall. Je web-motor-vrienden staan voor je klaar met een luisterend oor!

Het was een vrij grote rotonde, in een kleine plaats, waar voor de rest geen verkeer was, ik ben niet levensmoe :9
 
Ik vind je geweldig dat je dit durft op een rotonde. :} Ik moet er niet aan denken om dit te doen, want de eerste de beste keer dat iemand geen voorrang verleent heb je totaal geen tijd en ruimte meer om te reageren...

Kun je hier uithuilen over de krassen in je kuip en je beschadigde overall. Je web-motor-vrienden staan voor je klaar met een luisterend oor!

Hoe langzamer het bochie hoe eerder aan de grond, nooit 8ies gemaakt tijdens je rijles.
of ben je verdwaald?
 
Ik vind je geweldig dat je dit durft op een rotonde. :} Ik moet er niet aan denken om dit te doen, want de eerste de beste keer dat iemand geen voorrang verleent heb je totaal geen tijd en ruimte meer om te reageren...

Kun je hier uithuilen over de krassen in je kuip en je beschadigde overall. Je web-motor-vrienden staan voor je klaar met een luisterend oor!

Blijf dan thuis :X
 
Ik vind je geweldig dat je dit durft op een rotonde. :} Ik moet er niet aan denken om dit te doen, want de eerste de beste keer dat iemand geen voorrang verleent heb je totaal geen tijd en ruimte meer om te reageren...

Kun je hier uithuilen over de krassen in je kuip en je beschadigde overall. Je web-motor-vrienden staan voor je klaar met een luisterend oor!

Jezus kerel, wat is jouw probleem?? :? :Z :(
 
Ik snap het niet, rij ook cbr 600, nog 4 millimter op mijn band over maar krijg nooit wat aan de grond. Geen voet en geen stepjes. Volgens mij is die lefbout een echte!!!!
 
Op een rotonde gaat dat vrij makkelijk omdat de wegverkanting andersom is. De binnenbocht ligt hoger dan de buitenbocht. In 'normale' bochten is de binnenbocht lager. Je hoek tov het wegdek is dus kleiner op een rotonde.
Zat zelf eens klem met laars tussen wegdek en schakelpookje op een rotonde.. (in vervolg vóór de rotonde naar 2 schakelen..)
Ben er ook wel aan gewend om de laarze aan de grond te hebben. Als ik voel dat mijn zool over het asfalt schraapt zet ik gewoon mijn voet wat achteruit (dus met tenen op het steppie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan