Vogezen

Ik zit wbt Eiffel even met een uitlaatprobleem 😆.
Zolang het maar een uitlaatprobleem is ...
Er loopt hier ergens een topic over "Duitsland gaat herrie motoren verbieden", wat dus voornamelijk de uitlaat betreft, maar het kan veel erger. Ik heb eens ergens gelezen dat men in Duitsland, en niet enkel plaatselijk, maar in geheel Duitsland, een volledig motoren verbod wil invoeren tijdens weekends en vakantie perioden. Nu liggen de Vogezen dus gelukkig niet in Duitsland, en lijkt mij dit ook een moeilijk te realiseren maatregel.
Er zijn in Duitsland nu al heel veel wegen met een "motor-verbods-bord" met dagen en tijdstippen bij vermeld ... nou, geen punt, weekend en goed weer, de ene na de andere motor rijdt er gewoon door.
 
Ha , de Vogezen.
Ik kom er elk jaar een paar dagen.
Mooi gebied , het noorden is minder ruw dan het zuiden.
Wel oppassen voor kiezeltjes in de bochten .
Le Strutthof , een strafkamp uit de 2e wereldoorlog met veel info in het museum over alle strafkampen van toen.
Daarna ga je naar het kamp zelf , je wordt er stil van.
Maginotlinie , het is vergeven van de forten .
Fort Mutzig, de moeite en kasteel Haut Koningsbourg maar dat is dan weer de middeleeuwen.
Ga je via Verdun is zeer zeker het museum Verdun Memorial in Fleury- devant- Douaumont.
Dit is uniek !
Veel plezier en staysafe.
 
Ha , de Vogezen.
Ik kom er elk jaar een paar dagen.
Mooi gebied , het noorden is minder ruw dan het zuiden.
Wel oppassen voor kiezeltjes in de bochten .
Le Strutthof , een strafkamp uit de 2e wereldoorlog met veel info in het museum over alle strafkampen van toen.
Daarna ga je naar het kamp zelf , je wordt er stil van.
Maginotlinie , het is vergeven van de forten .
Fort Mutzig, de moeite en kasteel Haut Koningsbourg maar dat is dan weer de middeleeuwen.
Ga je via Verdun is zeer zeker het museum Verdun Memorial in Fleury- devant- Douaumont.
Dit is uniek !
Veel plezier en staysafe.

ik kom er voor de wegen en
1593263940495.jpeg
 
Ik kom er net vandaan,vond het er top.
84F3D2F8-640C-4A0F-A93B-44534119340B.jpeg
 

Bijlagen

  • 9B53DDCE-6657-4B54-92B0-833C640328CF.jpeg
    9B53DDCE-6657-4B54-92B0-833C640328CF.jpeg
    195,9 KB · Weergaven: 34
  • 1AD39446-D5C4-4BC4-8660-6368E7E1B781.jpeg
    1AD39446-D5C4-4BC4-8660-6368E7E1B781.jpeg
    579,4 KB · Weergaven: 35
  • C9618EB2-B75D-4550-ACBF-305536C0C1AE.jpeg
    C9618EB2-B75D-4550-ACBF-305536C0C1AE.jpeg
    540,6 KB · Weergaven: 31
  • 0A02EBCF-77FB-4285-9877-C6D27064BB4E.jpeg
    0A02EBCF-77FB-4285-9877-C6D27064BB4E.jpeg
    402,6 KB · Weergaven: 39
Zolang het maar een uitlaatprobleem is ...
Er loopt hier ergens een topic over "Duitsland gaat herrie motoren verbieden", wat dus voornamelijk de uitlaat betreft, maar het kan veel erger. Ik heb eens ergens gelezen dat men in Duitsland, en niet enkel plaatselijk, maar in geheel Duitsland, een volledig motoren verbod wil invoeren tijdens weekends en vakantie perioden. Nu liggen de Vogezen dus gelukkig niet in Duitsland, en lijkt mij dit ook een moeilijk te realiseren maatregel.
Er zijn in Duitsland nu al heel veel wegen met een "motor-verbods-bord" met dagen en tijdstippen bij vermeld ... nou, geen punt, weekend en goed weer, de ene na de andere motor rijdt er gewoon door.
In Frankrijk gebeurt dat niet zo snel. Daar trekt men een geel hesje aan om de vlam van de onbekende soldaat uit te trappen. Vroeger ging men nog wat verder en werd de gevestigde orde onthoofd.
 
Helaas, gisteren gevallen cq verstapt en nu dikke enkel...
Heb het even aangekeken maar rijden was geen goed idee..

Balen dus..
 
In Ventron, aan de voet naar col d'oderen.
Het huis hebben we zelf gebouwd.De Vogezen zijn prachtig. In de zomer lekker motorrijden en in de winter heerlijk skiën. En dat op 650 kilometer van Amsterdam.
Kom er elke maand wel minimaal 4 dagen. Nu 4 weken vakantie en de motor is mee!
 

Bijlagen

  • 1559045440077.jpg
    1559045440077.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 25
Ik rijd a.s. zondag naar de Vogezen. De camping ligt in de buurt van Saint-Die-Des-Vosges. Vanaf mijn locatie ongeveer 490km. Dat is in 1 dag wel te doen. Lekker een paar dagen hiken en touren!
 
Afgelopen zondag heb ik gereden in het gebied van de 1000 meren.
Zeer mooi .

Dit is één van de parels van het Regionaal Natuurpark Ballons des Vosges : het natuurgebied van Duizend Meren (plateau des Mille Meren), in France Comté, is ontstaan uit een dubbel fenomeen, de vorming van keteldallen na de verdwijning van gletsjers 12 000 jaar geleden, en door menselijk handelen. Monikken en boeren hebben deze meren gecreëerd in de 11de eeuw door veenwinning, een belangrijke grondstof voor de regio.

De Duizend Meren (eigenlijk 850, elk een tiental hectares) liggen verspreid over 220 km², van Lure tot Faucogney-et-la-Mer via Mélisey, Servance, col Les Croix en Ballon de Servance. Dit natuurgebied ligt in het hart van de Saônoise Vogezen, omringd door prachtige landschappen bestaand uit weiden, heiden, plassen, beekjes en groene bossen.

Dit zijn niet de Vogezen waar de meesten gaan rijden zoals Grand Ballon.
Dit gebied ligt wat verder richting France -Comté.
 
Ik heb de Vogezen altijd overgeslagen moet ik eerlijk zeggen, Maar ik zie nu toch de beelden en denk dat ik toch ook eens de Vogezen moet aan doen.
Zijn er nog meer mensen met mooie beelden om de wie weet toekomstige Vogezen rijders over de streep te trekken :]
 
Typ gewoon Vogezen in Google en de mooie afbeeldingen rollen over het scherm.
Of neem een kijkje ,
 
Typ gewoon Vogezen in Google en de mooie afbeeldingen rollen over het scherm.
Of neem een kijkje ,
Uiteraard Foto`s en filmpjes zijn super ook online te vinden. En zal zeker het topic even gaan kijken( Precies zoals jij doet in dat topic dus ;) ). Maar persoonlijk vind ik het het meest interessant als je er ook een stukje text bij hebt haha. Vandaar hier geweest die route gereden, grootste verassing was... Net als de reis verslagen die ook regelmatig voorbij komen. Daar en daar lekker gegeten ... Slaan we op en wie weten komen we er langs en denken we, owja laten dat ook proberen _O-
 
Geweldig om iedereen zijn mening even te lezen. Ik heb zojuist een trip van 3 dagen in september vastgelegd naar het zuiden van de Vogezen. Als er meer tips zijn. Laat maar komen!
 
Afgelopen zondag heb ik gereden in het gebied van de 1000 meren.
Zeer mooi .

Dit is één van de parels van het Regionaal Natuurpark Ballons des Vosges : het natuurgebied van Duizend Meren (plateau des Mille Meren), in France Comté, is ontstaan uit een dubbel fenomeen, de vorming van keteldallen na de verdwijning van gletsjers 12 000 jaar geleden, en door menselijk handelen. Monikken en boeren hebben deze meren gecreëerd in de 11de eeuw door veenwinning, een belangrijke grondstof voor de regio.

De Duizend Meren (eigenlijk 850, elk een tiental hectares) liggen verspreid over 220 km², van Lure tot Faucogney-et-la-Mer via Mélisey, Servance, col Les Croix en Ballon de Servance. Dit natuurgebied ligt in het hart van de Saônoise Vogezen, omringd door prachtige landschappen bestaand uit weiden, heiden, plassen, beekjes en groene bossen.

Dit zijn niet de Vogezen waar de meesten gaan rijden zoals Grand Ballon.
Dit gebied ligt wat verder richting France -Comté.

Bedankt voor de tips, volgende keer eens meepakken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan