Vol leer vanaf welke temperatuur? En met of zonder thermo

Vanaf een graad of +15 C in het leer, altijd Lidl-thermo eronder. Woon-werk altijd in het kunststof (Rev-it jack en broek), is makkelijker met spijkerbroek en overhemd eronder.
Met lange ritten gaat de regenoverall mee.
Laarzen met Goretex, en heb een set winter, lente/herfst en zomerhandschoenen.
Eigenlijk meerdere sets winter, o.a. een setje Klan verwarmde handschoenen voor als het nou eens echt winter wordt.
 
Ik rij altijd met een textiel broek en een Revit leren jas met 3 lagen systeem.

Tot het vriespunt is dat erg goed te doen met alleen thermo en een tshirtje eronder. Ik moet er dan wel bij vermelden dat ik volledig uit de wind zit vanwege de grote kuipruit
 
Laarzen met Goretex, en heb een set winter, lente/herfst en zomerhandschoenen.
Eigenlijk meerdere sets winter, o.a. een setje Klan verwarmde handschoenen voor als het nou eens echt winter wordt.

die heb ik ook, staan 3 kwartier van het uur rijden aan in de ochtend de laatste paar dagen.
laarzen mag ik van mij ook nog wat meer warmte vast houden danwel kou buiten houden. de daytona laarzen zijn perfect voor bijna alle soorten weer, alleen als het echt goed koud word krijg ik koude pootjes... moet ik nog eens iets op verzinnen
 
Ik ga vanaf ong. 20 graden pas in leer, altijd met thermo-onderkleding :Y
Vanaf 10 tot 20 graden heb 'k textiel en daar trek ik dan weet ik veel hoeveel lagen fleece en truien en dikke sokken en alles onder aan.. en onder de 10 graden stap ik eigenlijk niet eens op de motor :N

'k ben nogal een koukleum :Y
 
ik rijd eigenlijk vanaf +1 graden in een leren rev'it jas met kevlar broek. Soms met laarzen en soms met motor schoenen. Heb er eigenlijk wel altijd een thermo broek en thermo shirt bij aan. En vanmorgen zelfs een extra windstopper en vest.. boven de 23 graden doe ik mijn mesh jack aan en alleen nog maar een thermo t-shirt. Na de 30 graden doe ik dan eigenlijk geen thermo spul meer aan.
 
Afhankelijk van de lengte van de rit (probeer maar eens in je leathers naar de Ardennen te rijden onder de 20 graden). Maar even boven de 20 is het ook al gauw weer te warm in zo'n leren pak. Wet van behoud van ellende.
 
Woon-werk dagelijks 100km op sportmotor (dus geen windbescherming).
Volledig leer vanaf 10 graden, wel echt altijd met Lidl thermo, vind ik wel zo fris. Dat spul heeft verder geen invloed op warm/koud.
Vorige week wel een textiel pak erbij gekocht ivm koude (onder 10 graden) ochtenden want anders kan ik maar 3-4 maanden rijden, nu hopelijk minimaal 7 maanden.
 
Ik heb alleen leer, maar rij met 2-3 graden ook gewoon in me leren pak. Wel een normale winterjas erover dan;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan