...FF uitkijken met deze / zo'n fiets...
...vlgs. de cockpit is dit een Japanse uitvoering (km.teller tot 180 km/h), inclusief het lampje met de Japanse kriebels erboven (lampje ging aan boven de 80 km/h)...
...de kleurstelling is echter van een NIET Japanse uitvoering...
...want die dingen die toen in Nederland leverbaar waren (eind 84, en begin 85) met deze cockpit waren zonder uitzondering metallic zwart, met bordeaux rood...
...in Japan ook nog een wit/rode uitvoering, maar hier in de NL dus alleen de zwart/rode...
...en dat waren dan weer fietsen uit het modeljaar 83...
...blijkbaar was er een partij opgekocht, en die gingen hier voor minder geld over de toonbank...
...want de fiets kostte destijd 9500 gulden, terwijl de niet Japanse uitvoering op bijna 11.000 zat...
...maar het belangrijkste is, dat de Japanse uitvoeringen een stuk minder vermogen hadden dan de 'Europeesche' fietsen...
...waar 'onze' fietsen op 90 PK zatten te blaffen (voor die tijd -1985- heel behoorlijk), zaten de Japanse fietsen op een magere 72 PeeKaa !...
...wist ik ook niet..., tot dat ik in 1985 zo'n fiets nieuw kocht, en mij erover verwonderde dat het ding eigenlijk nul-nix vlotter was dan de met liefde gekoesterde en ingeruilde 8-kleps GS750...
...heb later nog wel een paar PeeKaa kunnen winnen door een ander uitlaatsysteem, want in het originele systeem zaten ringen gelast waarin weer een gaatje zat met een diameter van amper 10 mm...
...op bijgaand plaatje een plaatje uit een boekje van toentertijd...
...en deze zwart/rode kleurstelling dus, hoort bij de cockpit die op de fiets zit van het Marktplaatsplaatje...