voorbereiding circuittraining

Ben zoiezo wel van plan om rustig te beginnen ja.
Ben momenteel wa beperkt verzekerd. En weet niet in hoeverre unive nog n extra verzekering voor circuitrijden aanbiedt...zal dat eens uitzoeken..
Maar als t echt zo lastig is met verzekeren als de meeste hier zeggen dan kan je mss toch altijd nog gewoon zeggen dat je onderuit bent gegaan met je motor (tegen je eigen verzekering) door bv iemand die ineens besloot af te remmen..en er toevallig geen getuigen waren en die gast is doorgereden of zo..maar ja, afhankelijk van hoe t is gebeurd zal de verzekering dan evt de schade dekken denk ik? Ik heb echt geen flauw benul..heb m nog nooit hoeven te gebruiken..
Wat betreft de banden...ik heb de bridgestone bt nog wat eronder zitten..degene die erop horen te zitten gezien t type..
Met mijn vering is nix mis..die is laatst nog gecheckt...dus daar kan t niet aan liggen..bandenspanning kan t ook niet zijn..dat houdt ik nl netjes volgens het boekje bij..
Waarom zou ik (volgens grigio) mijn bandenspanning met 10 % moeten verlagen? je kan toch beter juist een iets te hoge bandenspanning hebben dan een te lage?
P.S. Olie pas ververst dus dat kan t ook niet zijn denk ik...(edkedk) en dat is dus ook gewoon verse olie in de vorkpoten neem ik aan toch?!

Bij een WA beperkte verzekering ben je alleen verzekerd voor schade aan overige weggebruikers. Als je zelf valt kan je niks claimen, daarvoor heb je All Risk nodig maar oudere motoren komen daar meestal al niet meer voor in aanmerking.
 
Banden worden idd warmer op het circuit, maar je bandenspanning verlagen of verhogen lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee... :X

Banden worden inderdaad warmer. Warme lucht zet uit. You do the math.

Bandenspanning iets verlagen geeft sowieso meer grip, maar ook meer slijtage, omdat het contactvlak van de band groter word met het wegdek, en er dus ook meer wrijving is. Bovendien wrijving is meer warmte.

Bandenspanning dus verlagen..
 
Banden worden idd warmer op het circuit, maar je bandenspanning verlagen of verhogen lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee... :X

Zou ik maar wel doen... Druk wordt veel te hoog als je met de orginele spanning blijft rijden.
 
BT45 ? leuk en goedkoop bandje, heeft mij nooit in de steek gelaten, doen het prima bij het gasgeven op een F'je. Als ze verder nog goed zijn volstaat bandenspanning iets verlagen voor op het circuit.
 
Voorbereiding voor het circuit:

Begin alvast met reserve delen voor je motor te kopen....

oftewel: snelste manier om van je motor een bouwpakket (of jezelf) te maken.

En heb je je baas verteld.... in bepaalde situaties kun je een probleem krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Voorbereiding voor het circuit:

Begin alvast met reserve delen voor je motor te kopen....

oftewel: snelste manier om van je motor een bouwpakket (of jezelf) te maken.

En heb je je baas verteld.... in bepaalde situaties kun je een probleem krijgen.


gelukkig kost een afgeschreven F geen drol :+
 
Voorbereiding voor het circuit:

Begin alvast met reserve delen voor je motor te kopen....

oftewel: snelste manier om van je motor een bouwpakket (of jezelf) te maken.

En heb je je baas verteld.... in bepaalde situaties kun je een probleem krijgen.

Ik mis hier nog wat smileys, kan me niet voorstellen dat je dit serieus bedoelt....
 
zo te lezen ben je zelf er de eerste keer er direct afgeschoten of hebt u geen idee waar je het over hebt.

heb nu zelf 2 keer op zandvoort gereden (groep 2)
en ga dit jaar met 100% vertrouwen nieuwe dagen boeken.

het tempo wordt langzaam opgebouwd zodat je goed kan wennen.
beide keren dat ik op zandvoort was gingen de meeste onderuit in de twee laaste sessies waar je vrij mag rijden. overmoed in combinatie met vermoeidheid is "dodelijk"

Het belangrijkste is dat NIKS moet, maar alles mag *O*


Voorbereiding voor het circuit:

Begin alvast met reserve delen voor je motor te kopen....

oftewel: snelste manier om van je motor een bouwpakket (of jezelf) te maken.

En heb je je baas verteld.... in bepaalde situaties kun je een probleem krijgen.
 
Laatst bewerkt:
even samenvattend:

- verlaag die druk nu maar een beetje (bijv 2.2 ipv 2.4) niet te extreem natuurlijk
- motorolie verversen is heel wat anders dan olie van de voorvork.... ;)
- weet je zeker dat je band(en) niet ge-cupped zijn of te oud? beetje gevoel met de weg is wel fijn.......... :Y
- lekker gaan rijden en je niet meer zo druk maken over je verzekering. goede reden om niet te overmoedig te zijn, gewoon lekker een lijntje rijden
- het gaat maar om 1 ding: plezier hebben!

have fun! *D
 
even samenvattend:

- verlaag die druk nu maar een beetje (bijv 2.2 ipv 2.4) niet te extreem natuurlijk
- motorolie verversen is heel wat anders dan olie van de voorvork.... ;)
- weet je zeker dat je band(en) niet ge-cupped zijn of te oud? beetje gevoel met de weg is wel fijn.......... :Y
- lekker gaan rijden en je niet meer zo druk maken over je verzekering. goede reden om niet te overmoedig te zijn, gewoon lekker een lijntje rijden
- het gaat maar om 1 ding: plezier hebben!

have fun! *D


Dacht al zoiets ja (motorolie verversen is heel wat anders dan olie van voorvork)..maarre..hoe check ik dat dan of die niet te oud is?
Mijn banden zijn zeker niet te oud..achter is pas vervangen..en voor is profiel nog meer dan 1 mm..


Wat betreft verzekering; weet idd dat ik met wa beperkt eigen schade niet kan dekken..dacht er daarom ook aan om tijdelijk all risk te verzekeren..maar nu lees ik bij sommige reacties dat dat bij oude motoren niet kan? Is dat waar? Kan me niet voorstellen..das toch juist voordeliger? Die oudjes zijn soms bijna niets meer waard..waardoor de verzekering dus vaak ook stukken minder hoeft uit te keren dan bij een nieuwe motor bij total los toch?
 
Dacht al zoiets ja (motorolie verversen is heel wat anders dan olie van voorvork)..maarre..hoe check ik dat dan of die niet te oud is?
Mijn banden zijn zeker niet te oud..achter is pas vervangen..en voor is profiel nog meer dan 1 mm..


Wat betreft verzekering; weet idd dat ik met wa beperkt eigen schade niet kan dekken..dacht er daarom ook aan om tijdelijk all risk te verzekeren..maar nu lees ik bij sommige reacties dat dat bij oude motoren niet kan? Is dat waar? Kan me niet voorstellen..das toch juist voordeliger? Die oudjes zijn soms bijna niets meer waard..waardoor de verzekering dus vaak ook stukken minder hoeft uit te keren dan bij een nieuwe motor bij total los toch?

Ik weet niet waar je vezekerd bent, of waar je all risk zou willen verzekeren. Wat ik altijd deed is gewoon een offerte online opstellen, en dan gewoon je motor opgeven, bouwjaar, type etc. En dan kan je vanzelf zien in het stappenplan of je hem uiteindelijk voor die all risk kan afsluiten of niet. Sommige verzekeringen stellen als grens dat de motor niet ouder dan 9 jaar mag zijn, anderen weer niet ouder dan 12 jaar. Kortom verschilt per verzekering, maar je kan er makkelijk achter komen door een "berekening online" te maken voor de desbetreffende verzekering.

Succes.

p.s. Waar het op slaat weet ik ook niet. Want inderdaad de kosten van oude motoren lopen veel lager uit als je toch moet gaan uitkeren. Bovendien is de premie vaak weer hoger, dus zou je jezelf er alleen maar mee hebben. Ach ja, verzekeringsmaatschappijen he... :?
 
Voorbereiding voor het circuit:

Begin alvast met reserve delen voor je motor te kopen....

oftewel: snelste manier om van je motor een bouwpakket (of jezelf) te maken.

En heb je je baas verteld.... in bepaalde situaties kun je een probleem krijgen.

Witschge twijfeld nu tussen:
:?
|(
:X
-O-
en
:Z

of ben je,zoals hiervoor al gezegd is, gewoon deze :+ vergeten?

Je wilt me toch niet vertellen dat je baas ook maar 1% te vetellen heeft wat je in je eigen vrije tijd doet?
 
Witschge twijfeld nu tussen:
:?
|(
:X
-O-
en
:Z

of ben je,zoals hiervoor al gezegd is, gewoon deze :+ vergeten?

Je wilt me toch niet vertellen dat je baas ook maar 1% te vetellen heeft wat je in je eigen vrije tijd doet?

Indirect wel, een verzuimverzekering kan zeggen dat als je je nek breekt op het circuit, niks wordt uitgekeerd
:W
 
Indirect wel, een verzuimverzekering kan zeggen dat als je je nek breekt op het circuit, niks wordt uitgekeerd
:W


Moet je rare dingen doen wil je je nek breken op het circuit lijk me.

Bovendien rijdt de persoon in kwestie mee in groep 1 onder begeleiding.
Ik heb ook iemand zien opstappen op een BMW K75 met een systeemhelm (gesloten) en een tweedelling suede pak aan. Daaronder zat zijn overhemd met stropdas! Ik bedoel maar, je kan het net zo gek maken als je het zelf wil.

Leer eerst de lijnen rijden onder begeleiding, luister naar je marshall, drink en eet voldoende en geniet er vooral van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan