Voorkomen dat je motor omvalt bij opladen op aanhanger

Ik ben geen 1,90 en geen 100 plus.

Maar ik geef het op.
Blijkbaar zijn er twee soorten motorrijders. Zij die gewoon een motor op een aanhanger kunnen zetten en zij die menen dat niet te kunnen.
Het zij zo. Amen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen 1,90 en geen 100 plus.

Maar ik geef het op.
Blijkbaar zijn er twee soorten motorrijders. Zij die gewoon een motor op een aanhanger kunnen zetten en zij die menen dat niet te kunnen.
Het zij zo. Amen.
Mooi dat we tot deze conclusie zijn gekomen. Want tot nu toe proberen we de stoere oplossingen aan te dragen aan een watje.
Ik begrijp het heel goed overigens, ij ben ook een watje. Ik deed er een half uur over om de trophy op te laden incl afspannen.
 
Ik ben pas echt stoer... Ik rij overal met de motor naartoe i.p.v. deze op een aanhanger te zetten O-)
 
Ik ook, ik rijd ook stoer met mijn circuitmotor zonder kenteken overal naartoe. Vooral de Pyreneeën, ja weken lang, zonder bagage en dan met 1 onderbroek, want meer onderbroeken is voor mietjes. 👍🏼
 
Laatst bewerkt:
Banden ook gelijk lekker vierkant bij aankomst.

En nee, mooie slingerende binnendoorwegen heb je niet altijd :P
 
Mooi als je 1,90 bent en honderd plus weegt .

Niet als je 1,60 /1,70 bent en 65 75 kilo weegt

Mij - 1.71 meter en 61 kg - lukt het ook op deze manier. Moet wel bekennen dat mijn aanhanger een stuk lager is en mijn motor niet al te zwaar was :o (zie foto). Met een lage aanhanger/niet al te zware motor zou dit dus moeten lukken :9 :Y .

full


Ik ook, ik rijd ook stoer met mijn circuitmotor zonder kenteken overal naartoe. Vooral de Pyreneeën, ja weken lang, zonder bagage en dan met 1 onderbroek, want meer onderbroeken is voor mietjes. 👍🏼

Als ik naar de Eifel ga doe ik met één onderbroek altijd vier dagen. Je kunt deze namelijk omkeren en dan nog een keer en dan nog een keer :+ . Zo heb je altijd een schone onderbroek. Tandenborstel ook niet vergeten natuurlijk :P . Snap niet waarom ik zadeltassen bij mijn MT07 heb gekocht, haha.
 
Laatst bewerkt:
fiets van 300 kg .
Normale aanhanger
1.68 bij 74 kilo

maar ook me bmw lukte het mij niet 240 kilo.

Heb maar een van vossen airtrailer gekocht.
En anders had ik een Hog Hauler gebouwd.
 
Mij - 1.71 meter en 61 kg - lukt het ook op deze manier. Moet wel bekennen dat mijn aanhanger een stuk lager is en mijn motor niet al te zwaar was :o (zie foto). Met een lage aanhanger/niet al te zware motor zou dit dus moeten lukken :9 :Y .

[afbeelding]Als ik naar de Eifel ga doe ik met één onderbroek altijd vier dagen. Je kunt deze namelijk omkeren en dan nog een keer en dan nog een keer :+ . Zo heb je altijd een schone onderbroek. Tandenborstel ook niet vergeten natuurlijk :P . Snap niet waarom ik zadeltassen bij mijn MT07 heb gekocht, haha.
:+
 
Ik ben geen 1,90 en geen 100 plus.

Maar ik geef het op.
Blijkbaar zijn er twee soorten motorrijders. Zij die gewoon een motor op een aanhanger kunnen zetten en zij die menen dat niet te kunnen.
Het zij zo. Amen.



Een goede motorrijder heeft een goede voertuig beheersing, daar hoort een motor zo een aanhanger op lopen ook bij.

Het stelt echt niets voor, recht voor de rijplank, met voldoende snelheid loop je zo de aanhanger op.

Dat het niet lukt is een kwestie van angst.
 
die zullen ook wel vaak voertuigen moeten laden waarvan de wielen niet meer goed rond gaan. Dan is iets met een lier natuurlijk makkelijk.

Voor auto's hebben ze ook vaak laadplatforms die ze op de grond kunnen leggen.
 
Ik mag dan wel voor Heaumeausueel doorgaan omdat ik "bang" ben dat mijn motor omvalt bij het op de trailer laden,maar wat zijn diegene dan die al omvallen terwijl er helemaal geen aanhanger in de buurt is

:Y :?
 
Laatst bewerkt:
Ik val nooit met aanhangers in de buurt, met rijdende auto's is een ander verhaal :X

Kreeg wel steeds alle schade vergoed. *O*
 
Ik rij hem nooit op een aanhanger, ik til hem gewoon op en zet hem achterin de auto, net zo makkelijk :Y :Y :Y



















Skyteam Monkey O-) O-) O-) O-) O-)
 
Waar ik een keer de mist bij in gegaan ben is dat de motor op de trailer stond.

Ik sjorren aan de banden die hem goed recht moesten houden.
Op een gegeven moment stond de verkeerde band los en kiepte de motor dus die kant op, terwijl ik er bij stond.

Blijf dus goed nadenken, als je bezig bent hem recht te zetten is het advies.

Uiteindelijk deukje in de kuip, maar wel weer 300,- verder om te laten herstellen en te laten spuiten.....
 
Ik zie meerdere topics mbt aanhangers. Gekozen voor dit topic voor de volgende vraag: Heb mijn Humbaur aanhanger inmiddels terug omgebouwd van 1 motor (door de vorige eigenaar), naar gebruik voor 2 motoren. De rijgoten vervangen voor Steadystands en alle oude gaten dicht gemaakt. To do:

-Het betonplex schuren en weer netjes schilderen
-Eventueel op den duur kijken of ik de oprijplaat onder het betonplex kan monteren ipv erboven

Zijn er mensen met ervaring mbt het schilderen van betonplex op de aanhanger? Welke verf het beste te gebruiken?
En heeft er iemand ervaring met het monteren van de oprijgoot onder het betonplex?

Tips zijn welkom.
 
Ik zie meerdere topics mbt aanhangers. Gekozen voor dit topic voor de volgende vraag: Heb mijn Humbaur aanhanger inmiddels terug omgebouwd van 1 motor (door de vorige eigenaar), naar gebruik voor 2 motoren. De rijgoten vervangen voor Steadystands en alle oude gaten dicht gemaakt. To do:

-Het betonplex schuren en weer netjes schilderen
-Eventueel op den duur kijken of ik de oprijplaat onder het betonplex kan monteren ipv erboven

Zijn er mensen met ervaring mbt het schilderen van betonplex op de aanhanger? Welke verf het beste te gebruiken?
En heeft er iemand ervaring met het monteren van de oprijgoot onder het betonplex?

Tips zijn welkom.

Schuren met P180 en dan multiprimer van sigma er op dat gaat wel vast zitten. Algrund kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan