THe WoLFMaN
MF veteraan
Assumption is the mother of all fuck ups.
Precies. Voorrang (horen te) krijgen is er ook zo een.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Assumption is the mother of all fuck ups.
uhm gebruiken jullie dit dan?? zo'n versmalling meestal ligt er een fietspad naast en als ik zie dat de auto er bijna uit komt neem ik gewoon stukkie fietspad hoor (y) en dan voeg ik achter de auto weer in (y) moet het wel rustig zijn en geen ome agent in de buurt
voor enige politie agenten die dit lezen, aan deze tekst hierboven kunnen geen rechten of waarheden op enige wijzemisgebruikt worden om mij een proces verbaal op te leggen nu of in de toekomst
Ja, dat was dom.. kijk maar naar het gevolg!
Iemand aanspreken op z'n gedrag heeft totaal geen invloed op het gedrag van de mens. Agenten probeerden eerst mensen aan te spreken, dat werkte niet dus zijn boetes bedacht. Nu blijkt zelfs dat boetes niet werken! Mensen worden aangehouden omdat ze te hard reden, worden door een agent op het gedrag gewezen en krijgen nog een boete ook.. rijden die mensen daarna nog steeds te hard? Ja! Het interesseert ze geen reet, dus denk je dat een preek van een 21 jarige wel enige invloed heeft?
Laat het aanspreken op gedrag maar gewoon over aan mensen die ervoor zijn opgeleid!
ik was al bang dat je dat zou zeggen.......
Compleet de omgedraaide wereld......iemand die ergens iets over zegt (in deze tijd eigelijk een lintje daarvoor hoort te krijgen) het slachtoffer ergens van wordt en dan ga jij beweren dat het eigen schuld was.
Als jij je school had afgemaakt, dan wist je dat iedereen die in Nederland onderwijs heeft gevolgd hiervoor is opgeleid. zoiets heet sociale vaardigheden.
Je denkt toch echt niet hoop ik dat de politie dit soort akkefietjes gaat oplossen, die hebben wel wat beters te doen.
Als mensen niet op hun asociale gedrag worden aangesproken, dan blijven ze dat ongewenste gedrag vertonen.
Voor dat aanspreken heb je verschillende mogelijkheden, waarvan de baas bellen, dat de werknemer "reclame zit te rijden" er slechts 1 is.
Ik spreek liever de persoon zelf aan, maar dat is niet altijd mogelijk.
Een buschauffeur die je voorkant van de auto er bijna af rijdt, terwijl je op een voorrangsrotonde rijdt achteruit laten rijden, onder het hoongelach van een stuk of 40 scholieren in de bus is een andere mogelijkheid. reken maar dat die chauffeur de volgende keer toch iets rustiger rijdt. Een klacht indienen bij zijn baas kan altijd nog wel. Bovendien heeft een goed gesprek met mij minder gevolgen als een gesprek met de baas in veel gevallen (vooral als de baas personeel teveel heeft en er zo makkelijk 1 kan lozen)
En jij denkt dat het onmogelijk is om te mensen te laten inzien dat ze asociaal bezig zijn geweest?Mensen zullen het gedrag alleen veranderen als ze zelf vinden dat het asociaal is wat ze gedaan hebben. En als mensen iets asociaal vinden, doen ze het niet dus heeft een preek ook geen zin!
bla bla bla
..
@stu
het door jouw beschreven gedrag in combinatie met je wens om het optreden aan professionals over te laten zal er toe leiden dat jij nooit maar dan ook nooit meer op een motor mag stappen.
Is dat nou echt wat je wil?
En jij denkt dat het onmogelijk is om te mensen te laten inzien dat ze asociaal bezig zijn geweest?
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die graag als "aso" worden bestempeld.
Ik denk dat er daarom ook een heleboel mensen zijn die onbewust daardoor aso rijden.
Laat jij alles maar lekker aan de professionals over.
Ik mag dan een 21 jarige broekie zijn, ik probeer tenminste nog iets te bereiken
Dat jij je niet laat bijsturen, wil nog niet zeggen dat niemand dat doet. Als je tegen mij zou zeggen dat je mijn gedrag asociaal vindt, dan heb je grote kans dat ik me eens achter mijn oren krab, je vraag waarom precies, en dan eens ga nadenken over mijn gedrag. Veel mensen hebben van zichzelf totaal niet door dat bepaald gedrag vervelend kan overkomen, en als niemand ze dat vertelt, leren ze dat nooit. Natuurlijk maak ik uiteindelijk zelf die afweging, maar ik ben best bereid om rekening te houden met anderen.Pff, je moet wel m'n hele verhaal lezen.
Niemand gaat zich bewust asociaal gedragen. Iets wat jij asociaal vindt, hoeft een ander niet asociaal te vinden. Juist daarom heeft het geen zin om er iets van te zeggen.
Nogmaals; Als iemand mij aanspreekt over m'n wheelies, interesseert me dat niets.
Als iemand doorrijdt terwijl 'ie eigenlijk geen voorrang heeft, dan interesseert 'em dat niets. Natuurlijk weet 'ie dat 'ie geen voorrang heeft maar toch negeert 'ie het.
@stu
ik bedoel dat jij wilt dat de maatschappij zo ingericht is dat ik ga klikken over jouw eenwieler kunsten en open knalpijp. Zodat jij vervolgens door de plzie opgepakt wordt en linea recta doorgestuurd wordt naar de volgende professional; het cbr, die gaat toetsen of je nog wel mag rijden. Als je je daar sociaal correct gedraagt mag je opnieuw afrijden.
Zie ik je weer zo'n stunt uithalen dan bel ik weer de plzie. Die zien in het register dat je dat vaker doet. Dan sturen ze je naar een andere professional; de rechter. Die bestudeert je dossier en komt tot de onvermijdelijke conclusie dat je een gevaar op de weg bent en dus helemaal niet meer mag rijden.
Helaas is dat een omslachtig lang en duur traject waar als maatschappij de kosten van dragen. Ik kies ervoor om dan tegen je te zeggen: leuk die wielies, heel knap ook maar doe dat asjeblieft ff niet bij mij in de straat want er spelen kinderen.
Als je daar het gevaar niet van in ziet is het pas tijd om alsnog de plzie te bellen.
Zou je dat nou wel doen?!?!?!?Ik kies ervoor om dan tegen je te zeggen: leuk die wielies, heel knap ook maar doe dat asjeblieft ff niet bij mij in de straat want er spelen kinderen.
Ook ik heb de ervaring...
Op weg naar mijn werk passeer ik een smal bruggetje waar ik op dat moment voorrang zou moeten krijgen (ik rij in de richting van de pijl).
[afbeelding]
Koekblikkers die van de andere kant komen denken daar regelmatig anders over; als ik dan maar besluit om de wijste te zijn en te wachten komen er zo 5 voorbij. Ook komt het voor dat ik net in de rechterbocht zit vlak voor het bruggetje en dan alsnog moet stoppen omdat de koekblikker aan de andere kant denkt dat hij wel voor de motor langs over het bruggetje kan. Niet leuk, moeten remmen in een bocht...
Als het verkeerslicht bij de overstaak van de N 348 op rood staat staat er dan vaak een auto stil midden op het bruggetje. Alles geblokkeerd.
Op een gegeven moment was ik het helemaal zat. Dus de politie gebeld en gemeld dat ik het zeer op prijs zou stellen als er bij dat bruggetje eens gepost zou worden, liefst in burger. Ook goed voor het bonnenquotum trouwens. Helaas was dat voor de Hermandad geen prioriteit.
Uiteindelijk besloot ik om ook 'het recht in eigen hand te nemen'. Dus gewoon het bruggetje oprijden en vlak naast het linkerportier van de auto blijven staan (die stilstaat omdat het verkeerslicht op rood staat). Vizier omhoog en oogcontact maken.
Heel interessant is dat ik drie verschillende reacties krijg:
1. Het raampje gaat open en ik vertel vriendelijk dat ik voorrang heb, en dat het voor mij als motorrijder heel lastig is om op het laatste moment uit te wijken. Meestal oogst ik dan begrip.
2. Ik krijg idd oogcontact en achter het raampje wordt een 'sorry'-gebaar gemaakt.
3. De chauffeur blijft strak voor zich uit kijken en vermijdt oogconcact. Enigszins lachwekkend, aangezien ik op ongeveer 40 cm afstand sta en er alleen een glazen plaatje tussen ons zit.
Opvallend is dat reactie 1 en 2 meestal afkomstig zijn van vrouwen en reactie 3 van mannen...
Ook vrouwen kunnen er wat van hoor
Een jaar of 8 terug werd het tijd om rijbewijs E aan het lijstje toe te voegen, vanwege mijn werk. Aldus aan het lessen. Grote terrein auto, met een 7 meter lange tandemasser erachter, met 1,5 ton lading erin. (volgen seisen CBR) De auto uiteraard voorzien van reclame van de rijschool en een L bord. Nou ben ik soms een beetje koppig en ik had de combinatie al door een krappe situatie heen gewurmd, die volgens de instructeur niet zou lukken. (IK had overigens weinig zin, om 100 meter achteruit te rijden met het gevaarte) Had ik toch nog profijt van al het gejakker met trekkers en wagens erachter. Vervolgens kom ik bij een smalle brug, met de bekende voorrangsborden en ik heb voorrang en rij dus de brug op met de terreinbak met aanhanger. Rijd er vanaf de andere kant een auto de brug op met een dame achter het stuur. Midden op de brug stonden we tegenover elkaar en liep gelijk het verkeer vast, omdat het smalle bruggetje een van de toegangswegen is van en naar het centrum van Meppel. De dame gebaarde dat ik achteruit moest rijden. De instructeur keek me eens vragend aan. Waarop ik antwoordde, dat ik voorrang had en dat ik het gezien de drukte te gevaarlijk vond om achteruit te rijden met de aanhanger. Dus naar de borden gewezen en naar de dame gebaard, dat zij achteruit moest, wat ze niet deed. Vervolgens de motor maar eens demonstratief uitgezet en de instructeur verteld, dat ik de politie ging bellen als ze niet opschoot. Mijn instructeur, die het allemaal wel vermakelijk vond, is maar eens uitgestapt en naar de dame toegelopen, om te vragen wat haar bedoeling was. Kwam hij even later terug, met het verhaal, dat de dame vond dat ik maar achteruit moest rijden, omdat ik het nog moest leren. Hij heeft de dame duidelijk gemaakt, dat de kans erg klein was, dat ik achteruit zou gaan en dat ze zelf maar beter achteruit kon rijden.
Ze was even vergeten, dat iemand die voor rijbewijs E bezig is, best wel al een aantal keren het aardbolletje rondgebold kan zijn, zonder grote aanhanger.
De dame begreep uiteindelijk, dat haar actie niet het gewenste effect zou hebben is onder toeziend oog van een grijnzende ondergetekende achteruit gereden.
Zou je dat nou wel doen?!?!?!?
Voor je het weet trekt hij een shotgun uit zijn binnenzak!!!!!
Stu houdt namelijk niet zo van bemoeials....