Voorrang

Ik heb dezelfde situatie meegemaakt als Ts. Tussenliggend stuk weg was een brug zonder fietspad/strook ernaast.
Ik heb het anders opgelost. (Ik reed aan de zijde van het blauwe bord en had dus vrije doorgang moeten krijgen)
De tegenligger (auto) gaf veel gas, ik kon dat zien omdat "zijn" weg parallel aan het kanaal liep. Ik vermoedde al dat hij vóór mij over de brug wilde. Ik heb mijn motor voor de brug stilgezet, wel midden op de weg, zodat hij moest stoppen. Toen heb ik hem op "mijn" vierkante, blauwe bord gewezen. Geen discussie aangegaan, heb mijn vizier ook gesloten gehouden. Toch heb ik hem laten stoppen, zodat zijn tijdwinst verloren ging.
Of hij er iets van geleerd heeft, weet ik niet. Doet er ook niet toe. Ik heb hem laten voelen dat hij fout zat en mijn rechtsgevoel was ietsjes bevredigd. Later op de snelweg even het gas open en mijn tijdsverlies was weer goedgemaakt. Verder was het voor mij geen halszaak, noch moreel noch praktisch. Dit soort zaken gebeuren nu eenmaal en ik tracht ze op te lossen op een zodanige manier, dat het mij letterlijk en figuurlijk geen hoofdpijn oplevert.
 
En dan te bedenken dat die wegversmallingen vaak moedwillig worden aangelegd om de snelheid eruit te halen, om zodoende een veiligere verkeerssituatie te creeeren. '(
 
uhm gebruiken jullie dit dan?? zo'n versmalling meestal ligt er een fietspad naast en als ik zie dat de auto er bijna uit komt neem ik gewoon stukkie fietspad hoor (y) en dan voeg ik achter de auto weer in (y) moet het wel rustig zijn en geen ome agent in de buurt :+

voor enige politie agenten die dit lezen, aan deze tekst hierboven kunnen geen rechten of waarheden op enige wijze misgebruikt worden om mij een proces verbaal op te leggen nu of in de toekomst :+

Meestal zijn die "fietspaden" langs zo'n versmalling niet eens echt fietspad en mag je er dus gewoon met de motor langs ;)
 
Ja, dat was dom.. kijk maar naar het gevolg!

Iemand aanspreken op z'n gedrag heeft totaal geen invloed op het gedrag van de mens. Agenten probeerden eerst mensen aan te spreken, dat werkte niet dus zijn boetes bedacht. Nu blijkt zelfs dat boetes niet werken! Mensen worden aangehouden omdat ze te hard reden, worden door een agent op het gedrag gewezen en krijgen nog een boete ook.. rijden die mensen daarna nog steeds te hard? Ja! Het interesseert ze geen reet, dus denk je dat een preek van een 21 jarige wel enige invloed heeft?

Laat het aanspreken op gedrag maar gewoon over aan mensen die ervoor zijn opgeleid!

ik heb toch wel erge medelijden met je. Wat heb jij een raar beeld van de wereld :N

De voorbeelden die jij noemt staan in relatie tot overmatig alcoholgebruik. Dat zijn omstandigheden die je normaal overdag niet snel tegen komt. Jij gaat totaal voorbij aan het maken van de inschatting of je op een moment wel of niet je mond open moet doen. Ja het is soms verstandiger om je bek te houden, maar heel vaak niet. Over die omstandigheden hebben we het hier.

Jij kiest er kennelijk voor om altijd je mond te houden alles in eerste instantie te slikken en later te klikken bij de "verantwoordelijke" instanties. Ik vind dat een houding die getuigt van een weinig moedige levenshouding die vol staat van wantrouwen tegenover de medemens.

Daarbij geef je ook nog eens aan dat politieoptreden helemaal niet helpt, dus dat klikken is ook zinloos.

Dat je je met een aanhanger achter de auto achteruit laat dwingen _O- Kansloos gewoon. Misschien dat een cursus zelfvertrouwen nog wat kan redden....
 
ik was al bang dat je dat zou zeggen.......

Compleet de omgedraaide wereld......iemand die ergens iets over zegt (in deze tijd eigelijk een lintje daarvoor hoort te krijgen) het slachtoffer ergens van wordt en dan ga jij beweren dat het eigen schuld was. :)

Een lintje geven heeft nu weinig zin meer toch? :W

Je blijft maar denken dat jouw preek invloed heeft op het gedrag van de mens, maar naar de feiten kijk je niet. Wat jij asociaal gedrag vindt, hoeft een ander geen asociaal gedrag te vinden en daarom zullen ze het niet veranderen.
Vorige zomer reed ik op een Husaberg 650 SM. Een heerlijke machine, veel wheelies en heerlijk plat door de bocht. Er zat een Akrapovic demper op zonder dB-killer dus het geluid was ook geweldig! Er zullen veel mensen geweest zijn die me asociaal vonden als ze me op 1 wiel langs zagen komen. Ik vind van niet, natuurlijk is het geen normaal weggedrag maar ik vind het leuk. Als iemand mij aangesproken had en gezegd had dat het maken van wheelies gevaarlijk is en dat ik ermee moest stoppen, had ik waarschijnlijk moeten lachen en was ik weggereden om daarna langs te komen met een wheelie! :W
Als ik wheelies asociaal zou vinden, zou ik ze niet maken.. logisch toch?
Als zo'n aso doorrijdt bij een wegversmalling terwijl 'ie geen voorrang heeft, dan zal 'ie dat niet asociaal vinden.. anders zou 'ie het toch zelf ook niet doen? Het interesseert 'em niet dus een preek van jou zal daar geen verandering in maken.
Als jij aangesproken wordt op je te hard rijden, ga jij dan de volgende keer rustiger rijden? Als iemand jou aanspreekt en zegt dat je motor teveel geluid maakt, trek jij je er dan iets van aan? Natuurlijk niet, want jij vindt het niet asociaal..

Mensen zullen het gedrag alleen veranderen als ze zelf vinden dat het asociaal is wat ze gedaan hebben. En als mensen iets asociaal vinden, doen ze het niet dus heeft een preek ook geen zin! :W

Als jij je school had afgemaakt, dan wist je dat iedereen die in Nederland onderwijs heeft gevolgd hiervoor is opgeleid. zoiets heet sociale vaardigheden.

Je denkt toch echt niet hoop ik dat de politie dit soort akkefietjes gaat oplossen, die hebben wel wat beters te doen.
Als mensen niet op hun asociale gedrag worden aangesproken, dan blijven ze dat ongewenste gedrag vertonen.
Voor dat aanspreken heb je verschillende mogelijkheden, waarvan de baas bellen, dat de werknemer "reclame zit te rijden" er slechts 1 is.
Ik spreek liever de persoon zelf aan, maar dat is niet altijd mogelijk.
Een buschauffeur die je voorkant van de auto er bijna af rijdt, terwijl je op een voorrangsrotonde rijdt achteruit laten rijden, onder het hoongelach van een stuk of 40 scholieren in de bus is een andere mogelijkheid. reken maar dat die chauffeur de volgende keer toch iets rustiger rijdt. Een klacht indienen bij zijn baas kan altijd nog wel. Bovendien heeft een goed gesprek met mij minder gevolgen als een gesprek met de baas in veel gevallen (vooral als de baas personeel teveel heeft en er zo makkelijk 1 kan lozen)

Lees het stuk hierboven maar eens. Jouw preek zal geen invloed hebben op het weggedrag van anderen, was het maar zo'n feest! :W
Als een preek zin zou hebben, waarom zouden boetes dan nodig zijn om het weggedrag van mensen aan te passen. "Hmm, ik moet nu x euro betalen voor 20 km/u te hard rijden, laat ik dat de volgende keer maar niet meer doen want dan ben ik weer veel geld kwijt!"
Zelfs dat werkt niet, kijk maar eens in het boete-topic.. mensen blijven asociaal hard rijden! :W

Even een vraag:
Als jij aangehouden wordt nadat je belachelijk hard optrok bij het stoplicht en de agent zegt:
"Je trok veel te hard weg bij de stoplichten. Hartstikke gevaarlijk want er kunnen kinderen oversteken of iemand kan door rood gereden zijn.. zie dan nog maar eens te remmen! Maar, het is lekker weer dus rij maar door.. als je het de volgende keer maar niet meer doet!"
Wedden dat je het de volgende keer gewoon weer doet? :W
 
Laatst bewerkt:
@stu

het door jouw beschreven gedrag in combinatie met je wens om het optreden aan professionals over te laten zal er toe leiden dat jij nooit maar dan ook nooit meer op een motor mag stappen.

Is dat nou echt wat je wil?
 
Mensen zullen het gedrag alleen veranderen als ze zelf vinden dat het asociaal is wat ze gedaan hebben. En als mensen iets asociaal vinden, doen ze het niet dus heeft een preek ook geen zin! :W
En jij denkt dat het onmogelijk is om te mensen te laten inzien dat ze asociaal bezig zijn geweest?

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die graag als "aso" worden bestempeld.
Ik denk dat er daarom ook een heleboel mensen zijn die onbewust daardoor aso rijden.

Laat jij alles maar lekker aan de professionals over. :W

Ik mag dan een 21 jarige broekie zijn, ik probeer tenminste nog iets te bereiken :W
 
@stu

het door jouw beschreven gedrag in combinatie met je wens om het optreden aan professionals over te laten zal er toe leiden dat jij nooit maar dan ook nooit meer op een motor mag stappen.

Is dat nou echt wat je wil?

:?

Die snap ik niet?

En jij denkt dat het onmogelijk is om te mensen te laten inzien dat ze asociaal bezig zijn geweest?

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die graag als "aso" worden bestempeld.
Ik denk dat er daarom ook een heleboel mensen zijn die onbewust daardoor aso rijden.

Laat jij alles maar lekker aan de professionals over. :W

Ik mag dan een 21 jarige broekie zijn, ik probeer tenminste nog iets te bereiken :W

Pff, je moet wel m'n hele verhaal lezen.
Niemand gaat zich bewust asociaal gedragen. Iets wat jij asociaal vindt, hoeft een ander niet asociaal te vinden. Juist daarom heeft het geen zin om er iets van te zeggen.
Nogmaals; Als iemand mij aanspreekt over m'n wheelies, interesseert me dat niets.
Als iemand doorrijdt terwijl 'ie eigenlijk geen voorrang heeft, dan interesseert 'em dat niets. Natuurlijk weet 'ie dat 'ie geen voorrang heeft maar toch negeert 'ie het.

Als ik jou zeg dat het asociaal en gevaarlijk is om foto's te maken van mensen die kneedowns maken, ga je er dan ook mee stoppen? Nope, want jij vindt het niet asociaal.. net zoals mensen die doorrijden bij een wegversmalling ook niet vinden dat ze asociaal bezig zijn.

Wat mij bijvoorbeeld ook zo stoort is het niet aanzetten van je richtingaanwijzer bij het verlaten van de rotonde. Denk je dan dat de mensen niet weten dat het irritant is als je het niet doet? Natuurlijk wel, het is gewoon luiheid en egoïsme.. precies zoals de mens is! :W
Jouw irritante praatje zal daar niets aan veranderen, want de volgende keer hebben ze er weer geen zin in en zijn ze weer met zichzelf bezig!

Meindert Tjoelker probeerde ook wat te bereiken, kijk maar hoe dat afgelopen is! Mensen hebben niet zo'n zin in bemoeials.. of het nou terecht is of niet! :W
 
Pff, je moet wel m'n hele verhaal lezen.
Niemand gaat zich bewust asociaal gedragen. Iets wat jij asociaal vindt, hoeft een ander niet asociaal te vinden. Juist daarom heeft het geen zin om er iets van te zeggen.
Nogmaals; Als iemand mij aanspreekt over m'n wheelies, interesseert me dat niets.
Als iemand doorrijdt terwijl 'ie eigenlijk geen voorrang heeft, dan interesseert 'em dat niets. Natuurlijk weet 'ie dat 'ie geen voorrang heeft maar toch negeert 'ie het.
Dat jij je niet laat bijsturen, wil nog niet zeggen dat niemand dat doet. Als je tegen mij zou zeggen dat je mijn gedrag asociaal vindt, dan heb je grote kans dat ik me eens achter mijn oren krab, je vraag waarom precies, en dan eens ga nadenken over mijn gedrag. Veel mensen hebben van zichzelf totaal niet door dat bepaald gedrag vervelend kan overkomen, en als niemand ze dat vertelt, leren ze dat nooit. Natuurlijk maak ik uiteindelijk zelf die afweging, maar ik ben best bereid om rekening te houden met anderen.

Maar jij blijkbaar niet, dat is duidelijk. Jammer.
 
Laatst bewerkt:
@stu

ik bedoel dat jij wilt dat de maatschappij zo ingericht is dat ik ga klikken over jouw eenwieler kunsten en open knalpijp. Zodat jij vervolgens door de plzie opgepakt wordt en linea recta doorgestuurd wordt naar de volgende professional; het cbr, die gaat toetsen of je nog wel mag rijden. Als je je daar sociaal correct gedraagt mag je opnieuw afrijden.
Zie ik je weer zo'n stunt uithalen dan bel ik weer de plzie. Die zien in het register dat je dat vaker doet. Dan sturen ze je naar een andere professional; de rechter. Die bestudeert je dossier en komt tot de onvermijdelijke conclusie dat je een gevaar op de weg bent en dus helemaal niet meer mag rijden.

Helaas is dat een omslachtig lang en duur traject waar als maatschappij de kosten van dragen. Ik kies ervoor om dan tegen je te zeggen: leuk die wielies, heel knap ook maar doe dat asjeblieft ff niet bij mij in de straat want er spelen kinderen.
Als je daar het gevaar niet van in ziet is het pas tijd om alsnog de plzie te bellen.
 
Laatst bewerkt:
@stu

ik bedoel dat jij wilt dat de maatschappij zo ingericht is dat ik ga klikken over jouw eenwieler kunsten en open knalpijp. Zodat jij vervolgens door de plzie opgepakt wordt en linea recta doorgestuurd wordt naar de volgende professional; het cbr, die gaat toetsen of je nog wel mag rijden. Als je je daar sociaal correct gedraagt mag je opnieuw afrijden.
Zie ik je weer zo'n stunt uithalen dan bel ik weer de plzie. Die zien in het register dat je dat vaker doet. Dan sturen ze je naar een andere professional; de rechter. Die bestudeert je dossier en komt tot de onvermijdelijke conclusie dat je een gevaar op de weg bent en dus helemaal niet meer mag rijden.

Helaas is dat een omslachtig lang en duur traject waar als maatschappij de kosten van dragen. Ik kies ervoor om dan tegen je te zeggen: leuk die wielies, heel knap ook maar doe dat asjeblieft ff niet bij mij in de straat want er spelen kinderen.
Als je daar het gevaar niet van in ziet is het pas tijd om alsnog de plzie te bellen.



:^ Amen........................!!!!!!!!
 
Ik kies ervoor om dan tegen je te zeggen: leuk die wielies, heel knap ook maar doe dat asjeblieft ff niet bij mij in de straat want er spelen kinderen.
Zou je dat nou wel doen?!?!?!?

Voor je het weet trekt hij een shotgun uit zijn binnenzak!!!!!

Stu houdt namelijk niet zo van bemoeials....
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb de ervaring...
Op weg naar mijn werk passeer ik een smal bruggetje waar ik op dat moment voorrang zou moeten krijgen (ik rij in de richting van de pijl).

full


Koekblikkers die van de andere kant komen denken daar regelmatig anders over; als ik dan maar besluit om de wijste te zijn en te wachten komen er zo 5 voorbij. Ook komt het voor dat ik net in de rechterbocht zit vlak voor het bruggetje en dan alsnog moet stoppen omdat de koekblikker aan de andere kant denkt dat hij wel voor de motor langs over het bruggetje kan. Niet leuk, moeten remmen in een bocht...
Als het verkeerslicht bij de overstaak van de N 348 op rood staat staat er dan vaak een auto stil midden op het bruggetje. Alles geblokkeerd.
Op een gegeven moment was ik het helemaal zat. Dus de politie gebeld en gemeld dat ik het zeer op prijs zou stellen als er bij dat bruggetje eens gepost zou worden, liefst in burger. Ook goed voor het bonnenquotum trouwens. Helaas was dat voor de Hermandad geen prioriteit.

Uiteindelijk besloot ik om ook 'het recht in eigen hand te nemen'. Dus gewoon het bruggetje oprijden en vlak naast het linkerportier van de auto blijven staan (die stilstaat omdat het verkeerslicht op rood staat). Vizier omhoog en oogcontact maken.
Heel interessant is dat ik drie verschillende reacties krijg:
1. Het raampje gaat open en ik vertel vriendelijk dat ik voorrang heb, en dat het voor mij als motorrijder heel lastig is om op het laatste moment uit te wijken. Meestal oogst ik dan begrip.
2. Ik krijg idd oogcontact en achter het raampje wordt een 'sorry'-gebaar gemaakt.
3. De chauffeur blijft strak voor zich uit kijken en vermijdt oogconcact. Enigszins lachwekkend, aangezien ik op ongeveer 40 cm afstand sta en er alleen een glazen plaatje tussen ons zit.

Opvallend is dat reactie 1 en 2 meestal afkomstig zijn van vrouwen en reactie 3 van mannen...
 
Ook ik heb de ervaring...
Op weg naar mijn werk passeer ik een smal bruggetje waar ik op dat moment voorrang zou moeten krijgen (ik rij in de richting van de pijl).

[afbeelding]

Koekblikkers die van de andere kant komen denken daar regelmatig anders over; als ik dan maar besluit om de wijste te zijn en te wachten komen er zo 5 voorbij. Ook komt het voor dat ik net in de rechterbocht zit vlak voor het bruggetje en dan alsnog moet stoppen omdat de koekblikker aan de andere kant denkt dat hij wel voor de motor langs over het bruggetje kan. Niet leuk, moeten remmen in een bocht...
Als het verkeerslicht bij de overstaak van de N 348 op rood staat staat er dan vaak een auto stil midden op het bruggetje. Alles geblokkeerd.
Op een gegeven moment was ik het helemaal zat. Dus de politie gebeld en gemeld dat ik het zeer op prijs zou stellen als er bij dat bruggetje eens gepost zou worden, liefst in burger. Ook goed voor het bonnenquotum trouwens. Helaas was dat voor de Hermandad geen prioriteit.

Uiteindelijk besloot ik om ook 'het recht in eigen hand te nemen'. Dus gewoon het bruggetje oprijden en vlak naast het linkerportier van de auto blijven staan (die stilstaat omdat het verkeerslicht op rood staat). Vizier omhoog en oogcontact maken.
Heel interessant is dat ik drie verschillende reacties krijg:
1. Het raampje gaat open en ik vertel vriendelijk dat ik voorrang heb, en dat het voor mij als motorrijder heel lastig is om op het laatste moment uit te wijken. Meestal oogst ik dan begrip.
2. Ik krijg idd oogcontact en achter het raampje wordt een 'sorry'-gebaar gemaakt.
3. De chauffeur blijft strak voor zich uit kijken en vermijdt oogconcact. Enigszins lachwekkend, aangezien ik op ongeveer 40 cm afstand sta en er alleen een glazen plaatje tussen ons zit.

Opvallend is dat reactie 1 en 2 meestal afkomstig zijn van vrouwen en reactie 3 van mannen...


Ook vrouwen kunnen er wat van hoor :)

Een jaar of 8 terug werd het tijd om rijbewijs E aan het lijstje toe te voegen, vanwege mijn werk. Aldus aan het lessen. Grote terrein auto, met een 7 meter lange tandemasser erachter, met 1,5 ton lading erin. (volgen seisen CBR) De auto uiteraard voorzien van reclame van de rijschool en een L bord. Nou ben ik soms een beetje koppig en ik had de combinatie al door een krappe situatie heen gewurmd, die volgens de instructeur niet zou lukken. (IK had overigens weinig zin, om 100 meter achteruit te rijden met het gevaarte) Had ik toch nog profijt van al het gejakker met trekkers en wagens erachter. Vervolgens kom ik bij een smalle brug, met de bekende voorrangsborden en ik heb voorrang en rij dus de brug op met de terreinbak met aanhanger. Rijd er vanaf de andere kant een auto de brug op met een dame achter het stuur. Midden op de brug stonden we tegenover elkaar en liep gelijk het verkeer vast, omdat het smalle bruggetje een van de toegangswegen is van en naar het centrum van Meppel. De dame gebaarde dat ik achteruit moest rijden. De instructeur keek me eens vragend aan. Waarop ik antwoordde, dat ik voorrang had en dat ik het gezien de drukte te gevaarlijk vond om achteruit te rijden met de aanhanger. Dus naar de borden gewezen en naar de dame gebaard, dat zij achteruit moest, wat ze niet deed. Vervolgens de motor maar eens demonstratief uitgezet en de instructeur verteld, dat ik de politie ging bellen als ze niet opschoot. Mijn instructeur, die het allemaal wel vermakelijk vond, is maar eens uitgestapt en naar de dame toegelopen, om te vragen wat haar bedoeling was. Kwam hij even later terug, met het verhaal, dat de dame vond dat ik maar achteruit moest rijden, omdat ik het nog moest leren. Hij heeft de dame duidelijk gemaakt, dat de kans erg klein was, dat ik achteruit zou gaan en dat ze zelf maar beter achteruit kon rijden.

Ze was even vergeten, dat iemand die voor rijbewijs E bezig is, best wel al een aantal keren het aardbolletje rondgebold kan zijn, zonder grote aanhanger.

De dame begreep uiteindelijk, dat haar actie niet het gewenste effect zou hebben is onder toeziend oog van een grijnzende ondergetekende achteruit gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ook vrouwen kunnen er wat van hoor :)

Een jaar of 8 terug werd het tijd om rijbewijs E aan het lijstje toe te voegen, vanwege mijn werk. Aldus aan het lessen. Grote terrein auto, met een 7 meter lange tandemasser erachter, met 1,5 ton lading erin. (volgen seisen CBR) De auto uiteraard voorzien van reclame van de rijschool en een L bord. Nou ben ik soms een beetje koppig en ik had de combinatie al door een krappe situatie heen gewurmd, die volgens de instructeur niet zou lukken. (IK had overigens weinig zin, om 100 meter achteruit te rijden met het gevaarte) Had ik toch nog profijt van al het gejakker met trekkers en wagens erachter. Vervolgens kom ik bij een smalle brug, met de bekende voorrangsborden en ik heb voorrang en rij dus de brug op met de terreinbak met aanhanger. Rijd er vanaf de andere kant een auto de brug op met een dame achter het stuur. Midden op de brug stonden we tegenover elkaar en liep gelijk het verkeer vast, omdat het smalle bruggetje een van de toegangswegen is van en naar het centrum van Meppel. De dame gebaarde dat ik achteruit moest rijden. De instructeur keek me eens vragend aan. Waarop ik antwoordde, dat ik voorrang had en dat ik het gezien de drukte te gevaarlijk vond om achteruit te rijden met de aanhanger. Dus naar de borden gewezen en naar de dame gebaard, dat zij achteruit moest, wat ze niet deed. Vervolgens de motor maar eens demonstratief uitgezet en de instructeur verteld, dat ik de politie ging bellen als ze niet opschoot. Mijn instructeur, die het allemaal wel vermakelijk vond, is maar eens uitgestapt en naar de dame toegelopen, om te vragen wat haar bedoeling was. Kwam hij even later terug, met het verhaal, dat de dame vond dat ik maar achteruit moest rijden, omdat ik het nog moest leren. Hij heeft de dame duidelijk gemaakt, dat de kans erg klein was, dat ik achteruit zou gaan en dat ze zelf maar beter achteruit kon rijden.

Ze was even vergeten, dat iemand die voor rijbewijs E bezig is, best wel al een aantal keren het aardbolletje rondgebold kan zijn, zonder grote aanhanger.

De dame begreep uiteindelijk, dat haar actie niet het gewenste effect zou hebben is onder toeziend oog van een grijnzende ondergetekende achteruit gereden.

Geniale actie! _O- _O-

helaas maak ik deze situaties nauwelijks mee, aangezien ik meestal op brede wegen rij.
maar toch heb ik een keer meegemaakt, in wageningen, dat een dame een geparkeerd auto passeert, en daardoor op mijn weghelft reed. op zich niet zo erg, want ze had meteen naar haar eigen weghelft kunnen gaan, echter dat deed ze niet, want ze wilde per se parkeren op een parkeerplaats rechts van me, en bleef op mijn weghelft rijden....

ik was echter te verbrouweerd om er iets van te zeggen -O-
 
Dus STU, jij vind dat die mensen voor niets zijn dood gegaan?? Die hebben er iets van gezegd omdat zij vonden dat het de juiste manier was en hebben dit met de hoogste prijs moeten bekopen. L*L. omdat zij het genoeg waard vonden om daarvoor hun leven te riskeren moeten wij dat juist ook gaan doen, als is het maar om ze te eren! Doen we het vaker zal het ook meer effect krijgen.
En in het geval van de genoemde gevallen snap ik ook niet dat niemand heeft geholpen, ik was dus naast die meindert, joes of rene gaan staan, en als er nog 5 mensen waren die dat hadden gedaan… je begrijpt het wel. Maar aangezien wij hier in een laffe en ego maatschappij leven zit dit er niet in. Gelukkig zijn er uitzonderingen en daar horen sommige helaas niet bij.

“iets wat de ander aso vind kan ik normaal vinden en anders om”
Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Dus jij zit voor je huis en er komt een motorijder langs op het achterwiel… erg, denk het niet.
De bewuste vrouw staat nu aan de andere kant van de heuvel en er is iemand die even “voordringt”vind zij dat erg… ECHT WEL

Dus ja, ik zal er met m’n 21 jaar ook iets van zeggen.
En de reactie van eventueel agressievelingen? Ik heb in tussen ook wel een paar de-escalerende instructies gehad dus…
en BTW Wie heeft er nu een doorgeladen wapen bij zich en wie schiet er zo maar, zonder na te denken??? Niemand! En zolang ze niet een vuurwapen trekken kan ik er wel iets mee, ze mogen het proberen.
En rijd de auto door. Liever ik op de motorkap/dak van de auto dan een nietsvermoedende oudere / kind, ik kan nog wel een stootje hebben en herstel derhalve ook wel redelijk. Een kind daarin tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan