Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rechts wel dus?Uhm, laat ik zeggen dat het goede nieuws is dat mijn linkerhand geen brandblaren heeft
ssst, ik ben nieuw hierRechts wel dus?
ssst, ik ben nieuw hier
Bij luchtgekoelde V-twins krijgt de achterste cilinder vaak een rijker mengsel om het verschil in koeling op te vangen. Ik kan mij voorstellen dat, bij gebrek aan koeling omdat je hem stationair draait, de voorste cilinder dan warmer wordt dan de achterste.
Synchroon stellen heeft niet zoveel te maken met het mengselsverhouding, meer met het aanleveren van een gelijke hoeveelheid mengselDus synchroon stellen hoeft/kan niet. ?
Synchroon stellen heeft niet zoveel te maken met het mengselsverhouding, meer met het aanleveren van een gelijke hoeveelheid mengsel
Zo zijn er bijvoorbeeld ook luchtgekoelde 4-in-lijn motoren waarbij de middenste 2 cilinders af-fabriek iets rijker staan omdat ze net iets minder koeling krijgen.
Synchroonstellen is het afstellen van de gaskleppen zodanig dat alle cilinders bij dezelfde gasstand dezelfde hoeveelheid vacuum genereren. En dezelfde hoeveelheid vacuum komt neer op dezelfde hoeveelheid lucht wat uiteindelijk in de cilinder terecht komt. Maar hoeveel benzine precies bij die hoeveelheid lucht wordt gemengd, dat wordt bepaald door je carburateurs of je injectie.Wis ik niet, maar bij synchroon stellen stel je toch de benzine/lucht verhouding af dmv de bekende regelschroeven, of ben ik nu de weg kwijt ? En heeft de achterste cilinder van een twin niet langere koelribben dan de voorste ?
Synchroonstellen is het afstellen van de gaskleppen zodanig dat alle cilinders bij dezelfde gasstand dezelfde hoeveelheid vacuum genereren. En dezelfde hoeveelheid vacuum komt neer op dezelfde hoeveelheid lucht wat uiteindelijk in de cilinder terecht komt. Maar hoeveel benzine precies bij die hoeveelheid lucht wordt gemengd, dat wordt bepaald door je carburateurs of je injectie.
En ja, het zou best kunnen dat de achterste cilinder langere koelribben heeft dan de voorste
1. Injectie carbs bestaan niet.De hoeveelheid benzine welke wordt meegezogen door de snelheid van de lucht/onderdruk bepaal je m.i. door het afstellen van het vacuum. Schrijf ik niet over injectie carbs.
Langere koelribben en/of dat bij een V twin de cilinders niet recht achter elkaar staan zorgt voor een betere koeling van de achterste cilinder.
De hoeveelheid benzine welke wordt meegezogen door de snelheid van de lucht/onderdruk bepaal je m.i. door het afstellen van het vacuum. Schrijf ik niet over injectie carbs.
Langere koelribben en/of dat bij een V twin de cilinders niet recht achter elkaar staan zorgt voor een betere koeling van de achterste cilinder.