Voorstellen en vraag

arpuS

MF'er
15 mei 2016
62
2
Eindhoven
Hey iedereen!

Ik ben arpuS, ben 22 jaar, en ben bezig voor mijn A2 rijbewijs (Ik kon geen anderhalf jaar meer wachten!). Ik woon in Eindhoven en ben bijna klaar met de 'bijzondere verrichtingenen'. Ik les overigens op een Yamaha MT-03 *D.

Nu ben ik ondertussen al aan het rondkijken voor een motor, ik wil graag een Supermoto, alleen ik weet nog niet precies hoe vaak ik ga rijden. Het kan één keer in de week zijn, maar misschien stap ik wel iedere dag op de motor, hierom had ik de vraag of er een Supermoto is die niet al te vaak onderhoud nodig heeft, en niet meteen 4000 euro kost... Vind het een beetje zonde om een motor van zo'n bedrag te kopen, en er vervolgens achter te komen dat ik hem niet gek vaak gebruik haha.

Ik vind de looks van Husqvarna en Suzuki DRZ heel gaaf, alleen deze zijn meteen behoorlijk aan de prijs...
Zelf ken ik niet heel veel andere Supermoto's en had gehoopt dat jullie mij konden helpen in mijn zoektocht :).

- arpuS
 
Als ik jou was zou ik kijken naar de oudere types van honda, denk hierbij aand de xr 600 of de xl.
De meeste supermotards die je op internet voorbij ziet komen zijn omgebouwde enduro's waar ze een setje 17 inch velgen voor hebben gekocht en een grotere remschijf/ klauw voor.

Je kan ook kijken naar een yamaha xt660 x of r, deze is wat minder diehard supermoto en wat liever als je er vaker mee rijdt denk aan onderhoud en comfort.

Als je meer naar de pure supermotards neigt en niet om de 10 uur je olie wilt verversen en dergelijke kan je beter kijken voor een ktm lc4 of een drz 400, deze zijn hebben langere onderhoudsintervallen.

Let wel op de meeste enduro's of supermotards staan vaak op marktplaats als net gereviseerd of loopt nog goed, terwijl het gros ervan op hun laatste adem zit en je er dus 1500 euro bij kan tellen voor een revisie (been there done that)
 
Jep, ga voor een frisse DRZ, leuk ding!
En een minder intensief onderhoudsschema, terwijl die nog lichtgewicht is (itt tot een xt600x)
 
Laatst bewerkt:
Jep, ga voor een frisse DRZ, leuk ding!
En een minder intensief onderhoudsschema, terwijl die nog lichtgewicht is (itt tot een xt600x)

Ja z'n DRZ is meteen weer vierduizend euro :(. En die Honda XR is niet heel onderhoud gevoelig?
De XT660 vind ik we gaaf, maar deze zijn ook nog best prijzig toch? Een motor van rond de €2000 zou ik mee willen beginnen. Kan ik meteen wat meer ervaring op doen haha :)
 
Is een Yamaha WR vergelijkbaar met de DRZ? En, is een 250cc te weinig? Het klinkt zo weinig haha.
 
Wat verwacht je hier voor antwoord te krijgen, wat je niet in het topic van Moparman kon vinden? Daar vraag je precies hetzelfde.
 
wel in je budget rekening houden met aanschaf van :

roof-boxer-v8-full-black-combideal.jpg


image.jpg



_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan