Je veerkarakteristiek verandert niet als je de poten wat door je kroonplaten laat zakken...Het kan wel, maar ik vind het dan erg lelijk staan, omdat ze al zo hoog uitkomen op het motorfietsgeheel. En ik heb er dan ook nog clip ons op zitten, dan ziet het er helemaal vreemd uit denk ik. En dan heb ik nog geen stuggere veren, risico dat de poten het t stuk gaan raken bij grote inveeractie..
Het kan wel, maar ik vind het dan erg lelijk staan, omdat ze al zo hoog uitkomen op het motorfietsgeheel. En ik heb er dan ook nog clip ons op zitten, dan ziet het er helemaal vreemd uit denk ik. En dan heb ik nog geen stuggere veren, risico dat de poten het t stuk gaan raken bij grote inveeractie..
nu wil ik hem verbouwen, naar de (lekker cliché) caferacerstijl..
Alleen kortere stuggere veren monterenb gaat niet werken, bij het uitveren gaan de veren dan "loskomen" omdat er kortere veren dezelfde ruimte in moeten nemen die origineel de langere innamen.Je veerkarakteristiek verandert niet als je de poten wat door je kroonplaten laat zakken...
Volgens mij heb je vijf opties:
3. De kleine stijve veer onderin je poten verwijderen. Ik weet niet of je vork dan nog wel goed werkt en als hij dan doorslaat dan heb je de boel misschien wel stuk. Zou ik dus zeker niet doen. Kost niets zolang het goed gaat...
4. Kortere en stuggere veren plaatsen. Kost wel wat... €80,-? Is wel de beste oplossing: betere veerkarakteristiek.
Als je de veerweg zo inkort dan moet je ook de veer of de bus die erop staat inkorten.
Als je dat niet doet heb je geen negative veerweg meer.
Als je de veer inkort word deze ook stugger, niet als je de veer alleen maar opspant want daar wordt hij niet stugger van.
Totdat de reboundveer op elkaar is gedrukt.Je hebt nog steeds negatieve veerweg, want je laat de originele reboundveer (=negatieve veerweg) intact.
Ik zie trouwens niet in hoe een veer stugger wordt als je er een stuk afhaalt/inkort
de mate van extra "invering" van de reboundveer bij montage van de extra bus is verwaarloosbaar (uit ervaring)Totdat de reboundveer op elkaar is gedrukt.
Als je een veer van 50cm 5cm inkort word hij 10% stugger.
Het stukje dat verwijderd is doet niet meer mee.
Hoe lang zijn die rebountveren? Als je de veren 5cm inkort dan zouden de rebountveren ook 5cm ingedrukt moeten worden. Doen ze dat niet dan verklein je de negative veerweg.de mate van extra "invering" van de reboundveer bij montage van de extra bus is verwaarloosbaar (uit ervaring)