Voorwiel uit het midden

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Ik ben bezig een MZ voorvork in een Honda CB 550 te transplanteren om de remkracht te verbeteren. Het Honda voorwiel is prima uitgelijnd in de MZ vork, maar de schijf is te dik voor een MZ-klauw.
Het MZ voorwiel en remschijf past wel, maar de velg komt 3-5 mm uit het midden te staan.
Gaat dit problemen opleveren tijdens het rijden? Is dat merkbaar? :?
Iemand die me daar wat over kan zeggen?



Polletje toegevoegd! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig een MZ voorvork in een Honda CB 550 te transplanteren om de remkracht te verbeteren. Het Honda voorwiel is prima uitgelijnd in de MZ vork, maar de schijf is te dik voor een MZ-klauw.
Het MZ voorwiel en remschijf past wel, maar de velg komt 3-5 mm uit het midden te staan.
Gaat dit problemen opleveren tijdens het rijden? Is dat merkbaar? :?
Iemand die me daar wat over kan zeggen?


hmmm... hoe kan een MZ wiel niet correct passen in een MZ vork...( mits deze al of niet bij elkaar hoorden....)
 
Merk je geen zak van(denk ik),je wil niet weten hoeveel wielen er zo uit de fabriek uit het midden staan!(Is dan wel meestal het achterwiel trouwens ;) )
 
Wellicht uit te shimmen door bussen te draaien?

Toevallig gister bij de SM van m'n buurjongen gedaan, zat 2mm uit het midden. Volgens hem was het verschil direct merkbaar.
Dat moet ik allemaal nog gaan meten, zal niet teveel kunnen, want dan past de remschijf niet meer in de klauw. Het gaat er inderdaad om of het merkbaar is. 2 mm lijkt me nou ook weer geen ramp. :?
 
Dat moet ik allemaal nog gaan meten, zal niet teveel kunnen, want dan past de remschijf niet meer in de klauw. Het gaat er inderdaad om of het merkbaar is. 2 mm lijkt me nou ook weer geen ramp. :?


je kan dan toch ook je remklauw uitvullen, zodat je schijf ook weer goed uitkomt... :Y

Heb ik bij het samenvoegen van 2 scooters ook wel eens gedaan. Ik weet dat dit geen scooter is, maar het principe ois hetzelfde...

suc6
 
Wellicht uit te shimmen door bussen te draaien?

Toevallig gister bij de SM van m'n buurjongen gedaan, zat 2mm uit het midden. Volgens hem was het verschil direct merkbaar.

:} :} :} _O- _O- _O-

wat een feeling heeft ie dan, 2mm (twee!!!) merk je echt niet!

ik denkd athij het voelt in zijn hoofd, net als sommige mensen serieus het verschil voelen tussen stikstof of gewone lucht in de banden :] (en Vpower natuurlijk ook!)
 
Ik zag gisteren wel een leuke proef op Fifth Gear op Discovery Channel.

Een Subaru Impreza sportwagen die won behoorlijk wat PK's en koppel door te gaan rijden op een luxere brandstof zoals V-Power en BP ultimate.

De "normale" auto won er helemaal geen zak bij, dus het verschilt heel erg per model.
 
Ik zag gisteren wel een leuke proef op Fifth Gear op Discovery Channel.

Een Subaru Impreza sportwagen die won behoorlijk wat PK's en koppel door te gaan rijden op een luxere brandstof zoals V-Power en BP ultimate.

De "normale" auto won er helemaal geen zak bij, dus het verschilt heel erg per model.
had hij zijn voorwielen ook uit het midden? :P
 
bij een solo fiets kan je het uit het midden staan van je voorwiel compenseren door het achterwiel er scheef in te zetten.
dan gaat je motor als een krab over de weg maar daar merk je al rijdend niets van.
behalve dan in de levensduur van je ketting :X
 
Ik zag gisteren wel een leuke proef op Fifth Gear op Discovery Channel.

Een Subaru Impreza sportwagen die won behoorlijk wat PK's en koppel door te gaan rijden op een luxere brandstof zoals V-Power en BP ultimate.

De "normale" auto won er helemaal geen zak bij, dus het verschilt heel erg per model.

de vraag blijft dan of je die pk's voelt,want standaard heeft een WRX al voldoende vermogen...
 
Volgens mij merk je niks van die 2 mm.

Gebaseerd op (inmiddels heel oude) ervaring. Ik heb toen ik een jaartje of 17 was een Tomos brommer gehad, zo´n twee versnellings automaat. Het frame daarvan was niet recht meer, de wielen stonden niet helemaal meer achter elkaar. En daar zat zeker een 2 cm verschil in. Je moet er wel voor zorgen dat de wielen parallel staan.
En die 2 mm verschil worden door het rubberen Honda frame ook wel weggewerkt.
 
Dank u voor alle reacties.
Het uitblokken/uitijnen van het wiel dat kan natuurlijk.
Mijn vraag was voornamelijk gericht op het feit of je merkt dat je voorwiel uit het midden staan en of er (veilig) mee te rijden is. Daar zijn de meningen nog wat over verdeeld geloof ik. :+
 
Hij zal wat naar èèn kant trekken zeker in de bocht waar het wiel het verst uit het hard van de voorvork zit. :+
Dan valt hij sneller in de bocht en bij de andere kant moet je iets werken en hangen 8-)
Dit omdat het niet in èèn lijn met het achterwiel zit
maar hier is goed mee te rijden :Y
Alleen met losse handen moet je wat met je lichaamsgewicht naar èèn kant hangen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan