Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, gewoon op 18mm houden, dan weet je zeker dat ze niet goed staan Wat wil je van iedereen horen dan? Als het de originele carbs zijn en als het WPHB 26mm aangeeft, waarom ben je dan nog aan twijfelen?@bok001; Dank voor je reply
Heb je ook nog iets waar ik wel wat aan heb ?
Ben met de carbs van de GS750 aan het prutsen.
Nu zou de vlotterhoogte volgens m'n WPH, 26 mm moeten zijn.
Ze staan allemaal echter maar op 18 mm
Wat te doen? Toch maar alles naar 26 mm vergroten?
Wat zou het effect zijn op de motor?
De motor krijgt te weinig peut, zo moeilijk is het niet. Ik hou tech in de gaten, over een tijdje staat er een post in tech dat de motor niet goed in toeren komt, de motor niet lekker loopt, etc.@bok001: ik ben ook benieuwd naar de effecten van de vlotterhoogte. Jouw replies hebben tot nu toe geen enkele toegevoegde waarde aan dit topic
De motor krijgt te weinig peut, zo moeilijk is het niet. Ik hou tech in de gaten, over een tijdje staat er een post in tech dat de motor niet goed in toeren komt, de motor niet lekker loopt, etc.
Er zullen vast pagina's te vinden zijn op het i'net wat de werking en het principe is van een vlotter, maar goed. De vlotter zorgt icm met de vlotternaald voor een niveauregeling van de benzine. Zakt het niveau in de vlotter, zakt de vlotternaald mee. Doordat de vlotternaald zakt wordt er een gaatje geopend waardoor er weer benzine in de vlotterbak komt. Zodra de benzinevoorraad in de vlotterbak weer op niveau is sluit de vlotternaald zich, enz, enz. Daarom is het zo belangrijk dat het juiste niveau aangehouden wordt. Vanuit de vlotterbak gaat de benzine grof gezegd door de hoofdsproeier naar de naaldsproeier, wordt vermengd met lucht, enz.Vreemd dat hij in principe wel goed loopt met deze verkeerde vlotterafstelling.
Wellicht kun je ons een klein lesje geven wat er precies gebeurd bij een verkeerde vlotterafstelling/wat is het principe van de vlotters
Ik ben ondertussen nog niet veel wijzer geworden/ weet nog niet veel meer.
(behalve dat ik ze beter op 26 mm af kan stellen, maar dat had ik zelf ook al verzonnen)
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.als de motor nu goed loopt met vlotterhoogte 18mm, zou ik ze lekker laten staan.
als je ze op 26mm zet, wat een fors verschil is, zet je de boel alleen maar armer.
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.
Zou dat dan (18 mm vlotterhoogte) misschien wel kunnen verklaren dat hij een beetje in zijn toeren blijft hangen bij warme motor
Ik dacht eerst valse lucht, maar rubbers zijn nog stikgoed en geen lucht-lekkage kunnen ontdekken.
wat is de kleur van de bougies, en hoever staan de mengselschroeven uit gedraaid?
Heren.
Heb mijn GS750 weer eens van stal gehaald en ben nu bezig om de vlotterhoogte af te stellen omdat eerst carb3 en toen carb4 overliepen.
Heb nieuwe vlotternaalden met zittingen geplaatst en afstellen van de hoogte heb ik dus moeite mee.
Heb de afstel gegevens wel gevonden in mijn boek echter ben een beetje verward hierover.
Hoogte is 26 mm en bij opmeten moeten de vlotters in de gesloten stand staan en hier heb ik dus problemen mee.
Moet de lip dusdanig staan dat de naald net sluit, of moet hij dan helemaal ingedrukt zijn......
Bedankt voor de hulp in deze...
ps dit deed hij dus ook..
Even voor de duidelijkheid, de benzine komt er uit in stoten met tussenpozen van zo'n 10 sec. dus niet continu. Eerst carb 3 toen pin iets verbogen daarna carb 4 heeft dit probleem.
mvg Hans
HalloCarbu ondersteboven, hoogte meten van vlotter die enkel met zijn eigen gewicht op de naald rust.