Votterhoogte carbs GS750 (1977)

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
35.373
5.945
Ben met de carbs van de GS750 aan het prutsen.

Nu zou de vlotterhoogte volgens m'n WPH, 26 mm moeten zijn.
Ze staan allemaal echter maar op 18 mm :?

Wat te doen? Toch maar alles naar 26 mm vergroten?
Wat zou het effect zijn op de motor?
 
Ben met de carbs van de GS750 aan het prutsen.

Nu zou de vlotterhoogte volgens m'n WPH, 26 mm moeten zijn.
Ze staan allemaal echter maar op 18 mm :?

Wat te doen? Toch maar alles naar 26 mm vergroten?
Wat zou het effect zijn op de motor?

+ de motor loopt nu eigenlijk goed

Edit; dus eigenlijk komt het er op neer: Wat zou een motivatie van iemand gewest kunnen zijn om alles op 18 mm te zetten?
 
Laatst bewerkt:
@bok001: ik ben ook benieuwd naar de effecten van de vlotterhoogte. Jouw replies hebben tot nu toe geen enkele toegevoegde waarde aan dit topic :P
 
Laatst bewerkt:
De motor krijgt te weinig peut, zo moeilijk is het niet. Ik hou tech in de gaten, over een tijdje staat er een post in tech dat de motor niet goed in toeren komt, de motor niet lekker loopt, etc. O-)

Vreemd dat hij in principe wel goed loopt met deze verkeerde vlotterafstelling.

Wellicht kun je ons een klein lesje geven wat er precies gebeurd bij een verkeerde vlotterafstelling/wat is het principe van de vlotters :?
Ik ben ondertussen nog niet veel wijzer geworden/ weet nog niet veel meer.

(behalve dat ik ze beter op 26 mm af kan stellen, maar dat had ik zelf ook al verzonnen)
 
Vreemd dat hij in principe wel goed loopt met deze verkeerde vlotterafstelling.

Wellicht kun je ons een klein lesje geven wat er precies gebeurd bij een verkeerde vlotterafstelling/wat is het principe van de vlotters :?
Ik ben ondertussen nog niet veel wijzer geworden/ weet nog niet veel meer.

(behalve dat ik ze beter op 26 mm af kan stellen, maar dat had ik zelf ook al verzonnen)
Er zullen vast pagina's te vinden zijn op het i'net wat de werking en het principe is van een vlotter, maar goed. De vlotter zorgt icm met de vlotternaald voor een niveauregeling van de benzine. Zakt het niveau in de vlotter, zakt de vlotternaald mee. Doordat de vlotternaald zakt wordt er een gaatje geopend waardoor er weer benzine in de vlotterbak komt. Zodra de benzinevoorraad in de vlotterbak weer op niveau is sluit de vlotternaald zich, enz, enz. Daarom is het zo belangrijk dat het juiste niveau aangehouden wordt. Vanuit de vlotterbak gaat de benzine grof gezegd door de hoofdsproeier naar de naaldsproeier, wordt vermengd met lucht, enz.
 
@bok001: Thanks *D

Ik moet mijn vlotternivo meten door de vlotterbak eraf te schroeven en vervolgens mijn carburateur op zijn kop te houden.
Als ik hierbij de vlotterafstand verhoog ( van 18 naar 26 mm) dan sluit hij toch eigenlijk eerder af dan in de huidige situatie?
Ik duw hierdoor de vlotters als het ware dieper mijn vlotterbak in.
 
als de motor nu goed loopt met vlotterhoogte 18mm, zou ik ze lekker laten staan.
als je ze op 26mm zet, wat een fors verschil is, zet je de boel alleen maar armer.
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.
 
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.

Zou dat dan (18 mm vlotterhoogte) misschien wel kunnen verklaren dat hij een beetje in zijn toeren blijft hangen bij warme motor :?

Ik dacht eerst valse lucht, maar rubbers zijn nog stikgoed en geen lucht-lekkage kunnen ontdekken.
 
Bewijst alleen maar dat de pakkingen van de carbs goed zijn. Teveel brandstof in de vlotters kan ervoor zorgen dat de benzine onvermengd via de rubbers de cilinders in komt tijdens hard remmen, of verzuipt zich. Ik heb dat een keer aan de hand gehad met een GSX750F.


dat zou best kunnen, maar is hier niet het geval, de TS zegt immers dat de motor goed loopt.
als dat klopt, moet je er niets aan veranderen, al zou de vlotterhoogte bij wijze van spreken op 1mm staan.
 
Het zou uitermate dom zijn om nu, nu je toch de carburateurs in de handen heb, de vlotterhoogte niet aan te passen. Als je iets doet dan moet je het goed doen. Voordeel is ook dat je daar niet meer naar hoeft te kijken bij een storing.
 
wat is de kleur van de bougies, en hoever staan de mengselschroeven uit gedraaid?

Kleur van de bougie's is behoorlijk donker. Mengselschroeven weet ik niet, zou ik vanavond naar kunnen kijken.

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik de carbs zou reinigen en de plaatselijke motorboer zou ze hierna voor me afstellen (+klepjes)
Wellicht zou ik even met hem kunnen overleggen wat te doen, hij moet ze tenslotte straks goed zien te krijgen. :P
 
Heren.
Heb mijn GS750 weer eens van stal gehaald en ben nu bezig om de vlotterhoogte af te stellen omdat eerst carb3 en toen carb4 overliepen.
Heb nieuwe vlotternaalden met zittingen geplaatst en afstellen van de hoogte heb ik dus moeite mee.
Heb de afstel gegevens wel gevonden in mijn boek echter ben een beetje verward hierover.
Hoogte is 26 mm en bij opmeten moeten de vlotters in de gesloten stand staan en hier heb ik dus problemen mee.
Moet de lip dusdanig staan dat de naald net sluit, of moet hij dan helemaal ingedrukt zijn......
Bedankt voor de hulp in deze...

ps dit deed hij dus ook..
Even voor de duidelijkheid, de benzine komt er uit in stoten met tussenpozen van zo'n 10 sec. dus niet continu. Eerst carb 3 toen pin iets verbogen daarna carb 4 heeft dit probleem.

mvg Hans
 
Laatst bewerkt:
Heren.
Heb mijn GS750 weer eens van stal gehaald en ben nu bezig om de vlotterhoogte af te stellen omdat eerst carb3 en toen carb4 overliepen.
Heb nieuwe vlotternaalden met zittingen geplaatst en afstellen van de hoogte heb ik dus moeite mee.
Heb de afstel gegevens wel gevonden in mijn boek echter ben een beetje verward hierover.
Hoogte is 26 mm en bij opmeten moeten de vlotters in de gesloten stand staan en hier heb ik dus problemen mee.
Moet de lip dusdanig staan dat de naald net sluit, of moet hij dan helemaal ingedrukt zijn......
Bedankt voor de hulp in deze...

ps dit deed hij dus ook..
Even voor de duidelijkheid, de benzine komt er uit in stoten met tussenpozen van zo'n 10 sec. dus niet continu. Eerst carb 3 toen pin iets verbogen daarna carb 4 heeft dit probleem.

mvg Hans

Staat er in het WPH onder welke hoek de carbu's moeten staan met meten?
 
Ik heb het boek motorfiets techniek peters deventer.
Staat alleen in de carburateur op de kop en je meet op de flens zonder pakking. IMG_3527.JPG
 
Laatst bewerkt:
Carbu ondersteboven, hoogte meten van vlotter die enkel met zijn eigen gewicht op de naald rust.
Hallo

Bedankt voor je info inmiddels mijn carbs uitgebouwd en gecontroleerd op jou aanbevolen manier.
Vanavond uittesten met de tank eraan, testopstelling maken dat ik ze buiten de motor kan bekijken of ze dan niet overlopen.
mvg Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan