vraag: alle harleys goed onderhouden?

:} ,Wil niemand tegen het hoofd |( stoten,maar ik zie weinig H.D. rijders hun hand opsteken tijdens het groeten.En ze kijken altijd zo :( ,zal wel komen als ze het stuur loslaten ,het voorwiel zijn eigen weg gaat rijden.
Persoonlijk vind ik het mooie fietsen om te zien,heb er nooit op gereden.Maar het zal wel een live-stile zijn,de meeste die ik zie rijden hier uit de buurt,doen op zondag een rondje dijk en dan weer gauw naar huis

Tis wat ik sie hoor,
daa-grtn, 8-)
 
Ik zal ff iets noemen van een paar Harley's die nog geen 2 jaar oud zijn:
- Koppeling om onverklaarbare reden los, schuurt tegen het koppelingshuis.
- Remdruk voorrem valt plotseling weg
- Koppelingskabel breekt af
- Schakelsysteem laat bij het scharnier los, niet meer schakelen dus.

En ja dit zijn 4 Harley's.....

Lekke banden tot daaraan toe maar dit?

Toch vreemd dat ik na vier jaar,drie twin-cams en 130.000 km niks van dit heb meegemaakt.
De twin-cams zijn gewoon goed. Wat er bij de roadkings voorkomt zijn gescheurde kofferbeugels en gescheurde uitlaten. Dat is wat ik heb gehad bij meerdere types roadking. En omdat je tegenwoordig 3 jaar garantie hebt op een h-d is dit gewoon onder garantie vervangen.
 
Harleys zijn vaak liefhebbers-motoren in plaats van werkpaarden.

Werkpaarden moeten onderhouden worden.

Ik ken persoonlijk een "liefhebber" die een paar zondagen per jaar rijdt en z'n harley om die reden nog nooit naar een dealer heeft gebracht.

Motor is nu al vier jaar oud... O-)
 
Toch vreemd dat ik na vier jaar,drie twin-cams en 130.000 km niks van dit heb meegemaakt.
De twin-cams zijn gewoon goed. Wat er bij de roadkings voorkomt zijn gescheurde kofferbeugels en gescheurde uitlaten. Dat is wat ik heb gehad bij meerdere types roadking. En omdat je tegenwoordig 3 jaar garantie hebt op een h-d is dit gewoon onder garantie vervangen.
Ach.. Beetje zoeken en je vindt ook zat maandagmorgen gevallen onder andere merken motoren... H-D heeft nu eenmaal de naam.

Maar goed, een topic als dit: Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead. stemt ook niet echt positief, natuurlijk.
 
:} ,Wil niemand tegen het hoofd |( stoten,maar ik zie weinig H.D. rijders hun hand opsteken tijdens het groeten.En ze kijken altijd zo :( ,zal wel komen als ze het stuur loslaten ,het voorwiel zijn eigen weg gaat rijden.
Persoonlijk vind ik het mooie fietsen om te zien,heb er nooit op gereden.Maar het zal wel een live-stile zijn,de meeste die ik zie rijden hier uit de buurt,doen op zondag een rondje dijk en dan weer gauw naar huis

Tis wat ik sie hoor,
daa-grtn, 8-)


JAAAaaa.... het rijdt hartstikke fijn en je wil ook niet hard rijden met die dingen.
Alleen de betrouwbaarheid is nog van vooroorlogse standaarden.....
 
Dat is een lupo met een pheaton vergelijking. En ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat een basis sportster goedkoper is dan een gsxr. ofzo.

Neemt niet weg dat de jappen de achterstand in die jaren toch ruimschoots hebben goed gemaakt. hehehe goed gemaakt.


enneh
jij zei duits :o
Ik bedoelde meer de shadows en intruders, dat soort werk. En in de tourklasse is een bijv. een Valkyre of Goldwing echt niet veel goedkoper als een Electra Glide.

Ik zal niet ontkennen dat de Jappen niet betrouwbaar zijn. Er is weinig mis met Japanse motoren, heb er zelf ook genoeg gehad en ik vind nog steeds een aantal modellen mooie motorfietsen, maar dat een Harley onbetrouwbaar is, is al zo lang achterhaald.

Zo'n Honda Valkyre bijvoorbeeld, dat vind ik een hele brute tour motor. Het nadeel is dat hij dan maar een jaar of 5 gemaakt wordt en dan is die verdwenen uit het modellen programma. Terwijl een Electra Glide al weer zo'n 40 jaar meegaat.
 
:} ,Wil niemand tegen het hoofd |( stoten,maar ik zie weinig H.D. rijders hun hand opsteken tijdens het groeten.En ze kijken altijd zo :( ,zal wel komen als ze het stuur loslaten ,het voorwiel zijn eigen weg gaat rijden.
Persoonlijk vind ik het mooie fietsen om te zien,heb er nooit op gereden.Maar het zal wel een live-stile zijn,de meeste die ik zie rijden hier uit de buurt,doen op zondag een rondje dijk en dan weer gauw naar huis

Tis wat ik sie hoor,
daa-grtn, 8-)
Dat ben ik ook met je eens. Erger me daar ook aan, die zijn duidelijk meer met hun life style bezig dan dat ze genieten van zo'n fantastische motorfiets.
 
:} ,Wil niemand tegen het hoofd |( stoten,maar ik zie weinig H.D. rijders hun hand opsteken tijdens het groeten.En ze kijken altijd zo :( ,zal wel komen als ze het stuur loslaten ,het voorwiel zijn eigen weg gaat rijden.
Persoonlijk vind ik het mooie fietsen om te zien,heb er nooit op gereden.Maar het zal wel een live-stile zijn,de meeste die ik zie rijden hier uit de buurt,doen op zondag een rondje dijk en dan weer gauw naar huis

Tis wat ik sie hoor,
daa-grtn, 8-)

_O- _O- _O-
 
Werkpaarden moeten onderhouden worden.

Ik ken persoonlijk een "liefhebber" die een paar zondagen per jaar rijdt en z'n harley om die reden nog nooit naar een dealer heeft gebracht.

Motor is nu al vier jaar oud... O-)


:^

Persoonlijk zou ik achterdochtiger worden van een hele lage km-stand en geen spatje vuil er aan, dan één met veel km's en een pekelplekje hier en daar. Die kleine stukjes van en naar het terras rijden als de mussen van het dak vallen zijn slechter voor de motor dan eerst goed warm rijden en daarna flink wat km's maken.


En dan nog even met zo'n laag mogelijk toerental langs het terasje rijden, zodat je het bob-bob-bob geluid goed uit de uitlaat hoort :X :X ...Ook niet al te best voor de motor '(
 
AAARRGHH

wat rukt het, Ok ik ben de eerste die uit de kast komt

Hoi mijn naam is Mac williams en ik rijd een Yamaha R1 uit 1998.
Maar ik vind sommige harley's met name de zelfbouw ook erg gaaf.



*O* I'm Freeeeeeeeyeeeehhhhhhaaaaaa *O*
 
AAARRGHH

wat rukt het, Ok ik ben de eerste die uit de kast komt

Hoi mijn naam is Mac williams en ik rijd een Yamaha R1 uit 1998.
Maar ik vind sommige harley's met name de zelfbouw ook erg gaaf.



*O* I'm Freeeeeeeeyeeeehhhhhhaaaaaa *O*

Nu durf ik ook! *O*

Maar dan ook idd die echte choppers, en niet die standaard HTLFVCL's + parfum + petje.
 
Volgens mij is de reputatie betreffende de onbetrouwbaarheid ook een beetje te wijten aan die prutsers die zo maar in hun cylinders gaan boren. Kijk ik heb twee linker handen, laat mijn beurtjes door de dealer uitvoeren en rij dus zonder problemen.

Maar ik zo veel Harley's die zijn opgeboord. Sportsters van 883 naar 1200 CC, BT naar 1600CC of 1700 CC, enz, enz. Ik denk dat als je aan een Jap of Duitse motor in de cylinders ga boren dat dat ook meer problemen gaat geven.

De deskundige sleutelaars natuurlijk daargelaten.
 
Ik denk dat als je aan een Jap of Duitse motor in de cylinders ga boren dat dat ook meer problemen gaat geven.

Heeft meer te maken met "het vlees" om de cilinders.
Een Jap is met de harakiri-mentaliteit in elkaar gezet ipv "bigger is better".
Daarom weegt een Jap ook een fraktie van zo'n locomotief.
 
Heeft meer te maken met "het vlees" om de cilinders.
Een Jap is met de harakiri-mentaliteit in elkaar gezet ipv "bigger is better".
Daarom weegt een Jap ook een fraktie van zo'n locomotief.
Nou zo'n Goldwing is ook aan de maat hoor. ;)
 
willen jullie hiermee zeggen dat een opgeboorde gixxer streetfighter snel kapot gaat??? of een geturboode busa iedere week kapot langs de kant van de weg staan?
Wil jij dan beweren dat iedere Harley iedere week kapot langs de kant van de weg staat???

en ja, een opgeboord of van Turbo's voorzien GSX-R blok wordt zwaarder belast dan één die dat niet is en geeft sneller de geest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan