Zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen een EVO-blok en dat van een ShadowZoveel verschil is er nou ook weer niet tussen een evo en een shovelhead.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen een EVO-blok en dat van een ShadowZoveel verschil is er nou ook weer niet tussen een evo en een shovelhead.
Nu durf ik ook!
Maar dan ook idd die echte choppers, en niet die standaard HTLFVCL's + parfum + petje.
de levensduur van mijn H-D gedecimeerd wordt
Mijn broer, toch een H-D rijder met rechterhandjes incluis passend gereedschap heeft onlangs toegegeven dat; wanneer je op een H-D zo gaat rijden zoals ik cq anderen op hun yoghurt bekers dat de kans bestaat dat:Als ze bij H-D de competitie zouden zijn aangegaan dan waren de harley blokken nu ook 4 cylinders in lijn, dwarsgeplaatst in een alu frame geweest en klonken ze ook als een zwerm muggen on speed/acid. Nee het is wel goed zo. anders kun je je al helemaal niet meer afzetten tegen waar dan ook je je wil afzetten.
Maar ik blijf wel lekker zoemen op mn jap
Aparter misschien, maar ik denk toch dat HDs wat betrouwbaarder zijn. Niettemin is veel ellende bij Buells het gevolg van knutselwerk aan in/uit-laat in de huiselijke kring en ook de meeste HD dealers hebben erg weinig passie en interesse in het merk en hun gesleutel is navenant.Koop een Buell, betrouwbaarder en aparter.
Je hebt prutsers en je hebt prutsersWel houd ik de motor weg bij officiele dealers, dat scheelt alvast een hoop kans op ondeskundig geknoei.
En als ik Bobbel mag geloven prutsen sommigen professioneelJe hebt prutsers en je hebt prutsers
Welk type Harley bedoel je??Onproffesioneel prutsen met een gezonde dosis verstand, in dit geval slimmer :s
Zijn er Buells (types) die standaard wel betrouwbaarder zijn dan Harleys?
En het gaat nergens over...Heerlijk topic toch?
En nog steeds in de top 10 van Algemene Motorpraat.....
De 'betrouwbare' evo bijv.Welk type Harley bedoel je??
En het gaat nergens over...
Hey joh, gaat je toetsn'bord afnemen met een glorix doekieHeerlijk topic toch?
En nog steeds in de top 10 van Algemene Motorpraat.....
Dan 'n Revo blok?Onproffesioneel prutsen met een gezonde dosis verstand, in dit geval slimmer :s
Zijn er Buells (types) die standaard wel betrouwbaarder zijn dan Harleys?
Done... en nu???Hey joh, gaat je toetsn'bord afnemen met een glorix doekie
Tja... Bij mijn Buell is de versnellingsbak gesneuveld omdat de dealer de belt veel te strak had gezet... Na een beurt met remblokken begon de voorrem te piepen en bleek dat de veer-klip verkeerd om gemonteerd was en zichtbaar met een tang geforceerd in positie was gezet... Na vervangen van vorkkeeringen crashde ik de motor bij de eerste rempoging: De voorvork-klem was enkele malen te strak aangedraaid en was daardoor gebroken (3 maanden gesukkeld met mijn schouder, geen cent van de mo-f*cking-co gezien)... Na een beurt bleek maar 1 liter motorolie (ipv 2) in de tank gegooid te zijn en bleken luchtfilter en bougies niet vervangen (wel op de rekening)... Mijn achter-isolators (nieuwe type) werden ongevraagd vervangen met het oude type isolator... Er zat een vreemde rammel in de luchtkast en na openen vond ik een imbus-sleutel...En als ik Bobbel mag geloven prutsen sommigen professioneel
Nee niet jij maar die 'poepvinger'.Done... en nu???
Oh... oke... Ik vond het al niet zo'n nuttige actieNee niet jij maar die 'poepvinger'.
Maar.... Als je zo tussen de regels doorleest, zijn Harleys (en derivaten) toch wel behoorlijk afhankelijk van tijdig en zorgvuldig onderhoud. Vermoedelijk meer dan een gemiddelde Japanner. Het risico dat je een kat in de zak koopt is dus eerder groter dan kleiner dan gemiddeld.Om een lang verhaal kort te houden en een antwoord te geven op de TS het volgende.
Niet elke Harley is goed onderhouden en ook al ziet hij er netjes uit dan kan er nog ondeskundig aan geprutst zijn. Je moet een beetje geluk hebben bij de aanschaf, in iemand die zelf onderhoud heeft gedaan heb ik nog het meeste vertrouwen. Een gereviseerd blok zegt mij helemaal niets, maar rekeningen kunnen wel waardevolzijn. Een bezoek aan het bedrijf dat de revisie heeft uitgevoerd en navraag doen kan ook helpen, je moet een beetje achterhalen of deze voldoende kennis en materialen hebben om de klus naar behoren te klaren. Er zijn dus veel prutsers op dit gebied!
Overigens is het niet alleen bij Harley zo maar bij ELKE motor, een BMW kan ook voor een hoop problemen zorgen als er verkeerd onderhoud is gepleegd.
Maar.... Als je zo tussen de regels doorleest, zijn Harleys (en derivaten) toch wel behoorlijk afhankelijk van tijdig en zorgvuldig onderhoud. Vermoedelijk meer dan een gemiddelde Japanner. Het risico dat je een kat in de zak koopt is dus eerder groter dan kleiner dan gemiddeld.
Of is dat geen terechte conclusie?
Mijn "gemiddelde" jap moet daar niets van hebben. Die voelt zich beter met het 7 voudige aan RPM's en stapvoets is enkel vragen om een te heet blok dus ja dan is zo'n H-D beter geschiktInteressante vraag voor een eerlijk vergelijk is dan natuurlijk wat de gemiddelde Japanse viercylinder gaat doen indien íe voornamelijk gebruikt wordt bij terrasjes aftokkelen bij 1500 toeren en stapvoets rijden