Vraag ce markering motorkleding

Heb hem ook even gevraagd waar hij deze vandaan hadt mocht hij niet goed zijn toch handig om toekomstige mensen te kunnen waarschuwen denk ik sorry als dit niet mag elk forum heeft andere regels 😅 hier de link van de webshop waar hij kocht Reno heren geel – Gratis Bezorgd | Urban 5884 en ik ga hem zo ie zo aanraden even naar een motor winkel te gaan voor advies thanks voor de hulp
Als een winkel alleen "mode"verkoopt en geen motorspullen, dat weet je eigenlijk al genoeg. Die hele pagina staat vol met "biker" fashion jassen, dus een jasje in de stijl van een motorjas, niet gemaakt voor echt gebruik op een motor. Ik denk dat dit een heel goed moment is om je webshop behoefte opzij te zetten en bij een motorkledingzaak naar binnen te lopen. Pasvorm is net zo belangrijk als de veiligheidslabeltjes.
 
Heb hem ook even gevraagd waar hij deze vandaan hadt mocht hij niet goed zijn toch handig om toekomstige mensen te kunnen waarschuwen denk ik sorry als dit niet mag elk forum heeft andere regels 😅 hier de link van de webshop waar hij kocht Reno heren geel – Gratis Bezorgd | Urban 5884 en ik ga hem zo ie zo aanraden even naar een motor winkel te gaan voor advies thanks voor de hulp
Prima jas toch?
Cordura is goedkoop, maar goedspul.
Veel jassen zijn hier van gemaakt.

Zou hem gewoon thuis eens bekijken.
 
Ik ken het merk niet, dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

Maar:
Ik zou zelf nooit een motorjas kopen als er niet duidelijk in staat welke motorkleding-gerelateerde CE classificatie de jas heeft. Ik wil dus kunnen zien of het CE lvl A, CE lvl AA of CE lvl AAA is. Op basis waarvoor ik de jas wil gebruiken bepaal ik welk CE niveau voor mij volstaat en dus wil ik dat terug kunnen vinden om mee te kunnen wegen bij mijn keuze voor een jas. Bij motorkleding van de bekende merken is dat gewoonweg terug te vinden op het label/de site. Op deze 'Urban' site lees ik niks over het CE niveau van de jas. Blijkt ook niet uit de foto's. Ik lees wel dat de beschermers CE gecertificeerd zijn, maar ook dat zegt me weinig. Ik wil weten of het gecertificeerd is voor motorrijden, en wil lezen of het in dat kader lvl1 of lvl2 is. Ik had ooit een jas die standaard voorzien was rugbeschermer met CE keuring. Klinkt goed he? Maar het was een grijze plaat die waarschijnlijk CE gekeurd was voor mountainbiken ofzo. Huppakee weg ermee.

Ikzelf zou verder kijken. Maar het blijkt, zeker tijdens de warmere dagen, dat niet iedereen mijn opvattingen deelt t.a.v. veiligheid. Je vriend kan natuurlijk ook gewoon de jas bestellen en dan - als hij er waarde aan hecht - kijken of hij bovenstaande informatie ergens op het product kan vinden. Het kan natuurlijk dat het product zelf meer info geeft dan de tekst en foto's op de site.

Edit: Ik zie nu pas de foto in de openingspost...
Volgens mij is dat een labeltje van impactprotectie voor schouders of elleboog (dus niet van de jas zelf). Die zijn wel degelijk voor motorrijden en zijn zo te zien lvl1.
 
Laatst bewerkt:
Voor een beetje in de stad rijden glij je niet zo ver. Beetje stoot bescherming kun je vaak vervangen voor beter spul.

Als je echt elke dag de snelweg op gaat en uren op je motor zit, maar niet een dik budget. Of je geeft gewoon niet veel uit aan motorkleding.

Dan zou ik voor 2e hands gaan.
Zoek iets in het hoge segment.

Goretex gelamineerd Dane jas van 500,-à 600,- euro
Koop je na wat jaartjes voor 100,- tot 150,-
 
dit artikel is ook om je suf te lachen.

Hoe veilig is een motorjeans? | Motorkleding blog | RAD

De enige veilige jeans broeken zijn de vol-Kevlar broeken. En die laten ze hier niet eens zien. Dit is nou puur marketing. Ze laten 3 klassen zien als of dit het is. Maar al deze broeken zijn nog steeds minder dan een dikke cordura motorbroek. Een AAA broek wordt vergeleken met een “goedkope” textiel motorbroek… ahum. Pardon?! AAA jeans dat zijn broeken van snel 250,- heb je dus nog rommel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan