Natte motorkleding

Als ik echt uit de stromende regen kom hang ik het altijd eerst effe in de badkamer zodat de ergste druppels er af zijn, daarna laat ik het gewoon aan de lucht drogen. Volgende dag niet helemaal droog, jammer dan. Als je de volgende dag weer opstapt en het is droog buiten dan is je pak na 10 minuten rijden alsnog droog, regent het weer dan is hij binnen 10 minuten alweer net zo nat als de dag ervoor en ben je toch weer terug bij af.
 
Ik denk dat iedereen die veel rijdt, wel meerdere sets kleding heeft. ik heb 3 soorten handschoenen, 2 soort laarzen, 3 pakken en 2 helmen bijvoorbeeld. En 1 regenoverall. zo heb je in winter, herfst en zomer altijd iets wat optimaal is
 
Rukka jas heeft meestal een perfecte kraag daarvoor. Gaat onder de helmrand en om je nek. gegarandeerd lekvrij als je m goed gebruikt
hmmm, ben ik niet mee eens. Die is te krap met mijn model "Rukka model Exagal" . Waardoor ik een chokende gevoel krijg. Zit veel te strak. Het heeft geen optie om iets minder strak te spannen. Mijn versie heeft die optie niet. Het is wel om je nek heen of niet. Das jammer. Misschien hebben de andere modellen betere nek beschermers..... had dat niet uitgetest destijds. Foutje van mien...
 
jacks wel: 1 slecht weer jack, 1 jas voor zomer. Zomer doorwaar met protectoren ofcourse. En zomer handschoenen. De rest gebruik ik elke dag 365 dagen een jaar. Niet al te moeilijk doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
hmmm, ben ik niet mee eens. Die is te krap met mijn model "Rukka model Exagal" . Waardoor ik een chokende gevoel krijg. Zit veel te strak. Het heeft geen optie om iets minder strak te spannen. Mijn versie heeft die optie niet. Het is wel om je nek heen of niet. Das jammer. Misschien hebben de andere modellen betere nek beschermers..... had dat niet uitgetest destijds. Foutje van mien...
Apart, ik gebruik die kraag altijd en heb daardoor nooit een sjaal oid om. Maar heb wel de Schubert weggedaan voor een Shoei. Die sloot beter aan over de rand. De jas is 1 jaar jong, mijn vorige kraag was iets minder hoog. er zit best breed klittenband op dus hij hoeft niet te choken. Ik doe ,m net over mijn kin en dan bijft ie perfect zitten ook met helm op doen ( klaphelm shoei)
Ik doe de helm van achterrand eerst naar voren trekkend op zodat ik de kraag er goed onder krijg
 
Apart, ik gebruik die kraag altijd en heb daardoor nooit een sjaal oid om. Maar heb wel de Schubert weggedaan voor een Shoei. Die sloot beter aan over de rand. De jas is 1 jaar jong, mijn vorige kraag was iets minder hoog. er zit best breed klittenband op dus hij hoeft niet te choken. Ik doe ,m net over mijn kin en dan bijft ie perfect zitten ook met helm op doen ( klaphelm shoei)
Ik doe de helm van achterrand eerst naar voren trekkend op zodat ik de kraag er goed onder krijg

Voor de betere afsluiting tussen helm en jack, heb ik nu dit gevonden: Revit Karma 2 GTX
1674044666665.png
 
Als je woon-werk rijdt lijkt het me prima.
Voor kou wel, regen loopt mooi je jas in toch?
Heb Stadler met een stormkraag die met klittenband en een magneetje sluit aan de voorkant, ik zou daar liever een echte Fidlock zien.
Kraag is ook net aan de strakke kant met colletje eronder :-(
 
@Katswiri109 : als ik mij niet vergis, draag je dat over je jack heen. alle water glijdt dan via die kraag naar je jas en weg. Zo zou ik het dragen. Als je dat onder je jack kraag zou doen, dan gaat dat werken als een glijbaan voor water. Inderdaad niet aan te bevelen.
 
In de badkamer ophangen.
Over het algemeen geen probleem om het uit te laten druppen.
En de ruimte is goed geventileerd en hangt er een radiator.
 
Ik denk dat iedereen die veel rijdt, wel meerdere sets kleding heeft. ik heb 3 soorten handschoenen, 2 soort laarzen, 3 pakken en 2 helmen bijvoorbeeld. En 1 regenoverall. zo heb je in winter, herfst en zomer altijd iets wat optimaal is
Nee, één textielpak. 5-6 dagen per week gebruikt. Nog wel een doorwaai jas en zomerhandschoenen, maar daar heb ik nu weinig aan.

Als ik echt uit de stromende regen kom hang ik het altijd eerst effe in de badkamer zodat de ergste druppels er af zijn, daarna laat ik het gewoon aan de lucht drogen. Volgende dag niet helemaal droog, jammer dan. Als je de volgende dag weer opstapt en het is droog buiten dan is je pak na 10 minuten rijden alsnog droog, regent het weer dan is hij binnen 10 minuten alweer net zo nat als de dag ervoor en ben je toch weer terug bij af.
Ja, dit is ook mijn ervaring. Soms zijn de randjes van de mouwen of de onderkant van de jas nog vochtig, dan is het niet anders. Niet zeuren en weer door.
 
correctie:
KARMA 2 GTX INFINIUM, Goretex Infinium kan alleen water een beetje laten wegglijden. Het is geen membraam. Dus is het meer bedoeld als windstopper. Das jammer. Heb het wel gekocht, omdat de wind best koud kan zijn. Morgen even goed uitproberen. Over mijn mond en neus. Eens kieken hoe dat is. Tijdens het rijden heb ik soms mijn systeem helm open, in de bebouwde kom bijv. Dat geeft mij net iets snellere reactie dan met helm op.
 
Laatst bewerkt:
correctie:
KARMA 2 GTX INFINIUM, Goretex Infinium kan alleen water een beetje laten wegglijden. Het is geen membraam. Dus is het meer bedoeld als windstopper. Das jammer. Heb het wel gekocht, omdat de wind best koud kan zijn. Morgen even goed uitproberen. Over mijn mond en neus. Eens kieken hoe dat is. Tijdens het rijden heb ik soms mijn systeem helm open, in de bebouwde kom bijv. Dat geeft mij net iets snellere reactie dan met helm op.
En gaat in de jas of er overheen?
Foto misschien?
 
@Katswiri109 : foto hier (holle bolle Gijs):

1674213500103.png


Het oogt op de foto wat stijf, maar dat is omdat men een houder gebruikt. Het is een zachte kleding materiaal.

Deze morgen gebruikt. Heb het onder mijn motor jack gedaan. Heel even over mijn neus getrokken en geprobeerd. Nadeel: de uitgeblazen adem komt via je neus zijkant direct op je helm vizier, waardoor je zicht heel snel weg is. Als brildrager kan ik het dus niet over mijn neus heen dragen. Dus heb ik het neer beneden getrokken , tegen mijn kin aan. Resultaat: normale beslagen vizier, wat acceptabel is, omdat het vrij snel weggaat door de ventilatie. En de koude wind vanmorgen heb ik niet gevoeld. Dus dat is wel heel mooi. Prijs is wat duur vind ik, maar werkt goed. Heb een smalle hoofd en nek. Koos voor een S. Is wel aan te raden om dat in een zaak t proberen alvorens je het gaat kopen. vekeerde maat en het zit niet goed.

Misschien kan ik het nog wat anders over mijn neus doen en alleen uit mijn neus gaten ademen.....want daar zit een gaas. Misschein heb ik het net verkeerd gedragen....ga ik uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan