Vraag je over navigatie van Motorflo

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
.. deze een half jaar na aanschaf op mijn- wat verkortte- vakantie uitgeprobeerd. Naast dat het invoeren van plaatsnamen soms een probleem is, valt de navigatie meteen uit als ik de motor van contact af zet(heb de voeding over het contact geschakeld)
Het batterij-laad icoontje komt niet over de 1%
De winkel is nu dicht wegens vakantie maar.. dit lijkt me toch niet goed?
 
Niet goed, terug naar de winkel ermee.
Ik zou geld terugvragen en een tweedehands Garmin of Tomtom scoren, dat werkt veel beter dan die goedkope zooi.
 
Winkel is 6 Augustus weer bereikbaar. Mijn ca 8 jaar oude peaklife heeft een wat beschadigd scherm maar werkt nog heel prima?
 
exact dezelfde afbeelding die men op de motoflo website gebruikt staat ook op bol.com en alieexpress .
fijn dat je peaklife het nog doet.
bijzonder om op een zaterdag weer open te gaan.
de accu lijkt defect als die het bij 1% houd.
 
Ook bij zo iets als dit heb ik zo iets van; Het ligt vast aan mij'..
 
Ook bij zo iets als dit heb ik zo iets van; Het ligt vast aan mij'..
als je dat vaker hebt en dat je stoort, is het misschien een idee om wat meer mainstream dingen te gebruiken.
Ik ben redelijk enthousiast over Osmand maar god o god wat heb ik lopen tieren op dat ding over vanalles en nog wat.

Als je ooit in een groep zit waarvan er zeker 2 een Garmin hebben hoef je alleen maar zoiets te zeggen van 'met basecamp kan ik echt geen fatsoenlijke routes maken' en binnen 2 minuten zijn die 2 een heftig edoch uiterst saai gesprek aan het houden over zachte routepunten en andere geyle Garmin praat.

Het kenmerk dat zij ook door de hel en terug zijn geweest met het zich eigen maken van die software, updates, patches, patches voor de patches ;)
 
Wel, ik zou niet weten hoe je een route moet 'maken'. Ik wil gewoon een wegwijsding waar ik evt. ook campings en tankstations kan vinden, verder niets..
 
Jij hebt toch een smartphone toch Sammie?

Zo ja, tomtom go er op zetten.
Werkt bij mij perfect.heb je alles in een.
 
.. deze een half jaar na aanschaf op mijn- wat verkortte- vakantie uitgeprobeerd. Naast dat het invoeren van plaatsnamen soms een probleem is, valt de navigatie meteen uit als ik de motor van contact af zet(heb de voeding over het contact geschakeld)
Het batterij-laad icoontje komt niet over de 1%
De winkel is nu dicht wegens vakantie maar.. dit lijkt me toch niet goed?
Ik heb ook tijdje zo'n gps van motoflo gehad. Dat automatisch uitschakelen bij contact uit klopt. Was irritant en kon niet softwarematig omzeild worden. Als ik me goed herinner kreeg je wel een waarschuwing op het scherm en had je dan nog 10 seconden om het uitschakelen te annuleren, maar vaak was ik dan al te laat. Laad jouw apparaat wel op via usb/stopcontact? Zoja, dan kan het wel eens aan kapotte contactjes van de cradle liggen. Die zijn erg kwetsbaar. Kreeg destijds zonder problemen gratis een nieuwe cradle en tip om die contacten met vaseline in te smeren.
 
Wel, ik zou niet weten hoe je een route moet 'maken'. Ik wil gewoon een wegwijsding waar ik evt. ook campings en tankstations kan vinden, verder niets..
tja , voor campings zie ik toch vaak archies voorbij komen, als app het makkelijkst dus smartphone.
voor tankstations is het wel handig dat je niet met je laatste litertje naar 1tje gestuurd word die al jaren dicht is of niet meer bestaat.
Dan ofwel betalen voor regelmatige updates of iets gebruiken wat online zoekt , zelfs inc openingstijden is ook weer smartphone.

je hoeft er niet perse een telefoon nr aan te koppelen, maar misschien een simpele simkaart voor wat data als je geen mogelijkheid tot gratis wifi hebt.

2e optie (qua mijn voorkeur) zou inderdaad een 2e hands tomtom zijn maar neem dan geen superoud ding , dus wel iets met touchscreen ofzo, daar ben ik niet zo in thuis.
 
Ik heb ook tijdje zo'n gps van motoflo gehad. Dat automatisch uitschakelen bij contact uit klopt. Was irritant en kon niet softwarematig omzeild worden. Als ik me goed herinner kreeg je wel een waarschuwing op het scherm en had je dan nog 10 seconden om het uitschakelen te annuleren, maar vaak was ik dan al te laat. Laad jouw apparaat wel op via usb/stopcontact? Zoja, dan kan het wel eens aan kapotte contactjes van de cradle liggen. Die zijn erg kwetsbaar. Kreeg destijds zonder problemen gratis een nieuwe cradle en tip om die contacten met vaseline in te smeren.
Okay dank voor de tip!
Ik denk wel dat hij via de cradle laad want anders zou hij ook niet aangaan en aanblijven met contact aan?
Die waarschuwing waar je het over hebt komt bij mij niet; contact uit is ook eteen navi uit.
 
Vraagje, is het mogelijk de navigatie op een andere manier op te laden?
Via stopcontact oplader, of eventueel via USB van de computer, gewoon om te kijken of de batterij dan wel voller komt dan 1%

Hoe zit de voeding naar de navigatie trouwens op de motor bevestigd, is dit iets dat door de fabrikant is meegeleverd, en levert dit het juiste voltage?
(Edit, lees nu pas dat bigLee ongeveer dezelfde vragen heeft gesteld, heb net nachtdienst gehad, ga nu maar slapen)
 
Laatst bewerkt:
De voeding is van de vorige navi maar levert zelfde voltage.. Eens kijken of er een USB-poort op zit..Dank voor de tip!
 
Okay, het tyfusding heeft het vanaf dag 1 geen enkele keer normaal gewerkt. Hij schakelt zichzelf uit/aan na iedere paar minuten.
Mijn Chinanavi van 8 jaar oud doet het gelukkig nog wel prima.
Ik probeer- nogmaals- met de verkoper een oplossing te vinden maar heb 't wel echt gehad met het ding.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ook zo'n ding aangeschaft en dat opladen via de motor werkt bij geen van die apparaten heb ik begrepen.
Via een USB stopcontact dingetje kun je hem wel opladen en op de motor loopt de accu dan niet leeg, maar laad ook niet verder op.
Contact eraf betekend inderdaad 2 minuten en dan is het ding uit, dus zonder contact even bladeren op de kaart is onmogelijk.
Ik vermoed dat er een chinees knoopcelbatterijtje in zit, meer zal het niet zijn.

Ik denk dat de omvormer voor de motor simpelweg te weinig ampère levert om te kunnen laden.
Zit ook erg weinig tin op de contactjes, heb de draadjes op het printje al een keer zelf fatsoenlijk opnieuw moeten solderen nadat deze onderweg los getrild waren en het apparaat dus uitviel tijdens het rijden.

Verder werkt het apparaat prima, echt bochtige routes krijg je er niet uit in Nederland in ieder geval, buitenland gaat wat beter.
In Nederland pakt hij ongeacht of je nu groen, kort, snel of toeristisch kiest toch vooral de rechttoe rechtaan B-wegen.

Wat opzich prima werkt is je route maken in Kurviger (Kurviger) en dan exporteren naar KML (IGO8) en kiezen voor veel ondersteuningspunten.
Als je hem dan op het apparaat zet werkt dit prima.
Overslaan route punten lukt soms wel, soms niet.

Hier staat ook nog wat korte uitleg, ook over KML importeren e.d. Motor editie 1.9 / 4.5

Al met al zou ik zo'n Motorflo apparaat geen tweede keer meer aanschaffen, maar zolang als hij het nog doet....
Volgende keer toch beter gewoon een gebruikte TomTom of Garmin.
 
Het is een tyfusding; Erg veel storing en uitvallen. Verkoper doet op geen enkele manier iets aan garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan