Goedemorgen Fred,
Ik heb prive twee keer een Jaguar geïmporteerd, 1 keer uit Duitsland, de laatste keer uit Zwitserland. Het is echt niet ingewikkeld. En een jaar of 5 geleden een oldtimer Saab uit Zweden.
Voor de laatste Zwitserse auto had ik een CVO nodig, dat kun je opvragen bij een NL merkendealer. Kost een tientje of 4.
De site van de RDW schiet niet op, omdat er ongeveer 20 methoden zijn om de rest BPM te berekenen.
Het beste wat je kunt doen is een import bedrijf te benaderen.
Die kunnen op de cent nauwkeurig de rest-BPM berekenen. - Dat kun je zelf niet.
Als je uit Duitsland importeert, gekocht bij een dealer, dan zijn kreten zoals "ongeval vrij" unfallfrei en "dealer onderhouden" Scheckheftgepflegt belangrijk. Zegt een Duitse handelaar dat de auto/motor schade vrij is, en dat is het voertuig niet, dan pleegt hij een misdrijf.
Je haalt de motor op met een aanhanger. Let op je mag niet met een Duits (ook tijdelijk) kenteken in NL rijden en maakt een keuringsafspraak bij de RDW.
Die letten nergens op, behalve of het chassis nummer klopt en leesbaar is.
En 1 dagskenteken kun je bij de RDW aanvragen en een 1 dagsverzekering bij je eigen verzekeraar.
VDS was mijn BPM afhandelaar, gaat heel goed. Enne geen aandelen of familie
zie ook:
Voorkom negatieve verrassingen bij het kopen van een auto in Duitsland. Laat uw auto importeren ✅gratis BPM berekening ✅volledig uitbesteden of zelf doen
Auto importeren uit Duitsland ✓ Gratis BPM berekening ✓ 24/7 hulplijn ✓ Voordelig ✓ Import tips ✓ Landelijke afleverservice