deugnietvan jewelste
Rookie
- 20 aug 2010
- 9
- 0
Het probleem is dat je velg te schoon is. Als je velg vies was geweest, waren de spetters niet zo opvallend geweest.
Dat is inderdaad afgeslingerd kettingvet. Dan heeft je ketting iig goed in het vet gestaan. Niets om je druk over te maken, gewoon afpoetsen als het je irriteert.
Wel regelmatig je ketting in blijven vetten, ik vind zelf elke tankbeurt meestal wel een mooie regelmaat. Beter wat te vaak smeren en wat meer moeten poetsen dan te weinig smeren en je ketting kapot rijden, da's duurder.
En als je 'm weer netjes schoon wil maken: Een doek met lamp-olie doet wonderen (én kost minder dan WD40).
Om de 500 km is ruim voldoende hoor dus zeg twee tankbeurtjes.Dat is inderdaad afgeslingerd kettingvet. Dan heeft je ketting iig goed in het vet gestaan. Niets om je druk over te maken, gewoon afpoetsen als het je irriteert.
Wel regelmatig je ketting in blijven vetten, ik vind zelf elke tankbeurt meestal wel een mooie regelmaat. Beter wat te vaak smeren en wat meer moeten poetsen dan te weinig smeren en je ketting kapot rijden, da's duurder.
Om de 500 km is ruim voldoende hoor dus zeg twee tankbeurtjes.
Maar ieder voor zich uiteraard
Rij nooit in de regenOf na een fikse regen-rit.
Om de 500 km is ruim voldoende hoor dus zeg twee tankbeurtjes.
Maar ieder voor zich uiteraard
Voor het zicht ja, maar intern (waar het dus om draait) heeft hij nog ruim voldoende hoorhangt echt van je rijstijl af..
als je gewoon rustig rijdt, woon werk geen gekke dingen haal je er misschien wel 500km mee.
ga je constant flink op het gas etc. dan is mijn ketting na 200km echt weer aan een likje vet toe.
watjeRij nooit in de regen
Maar inderdaad dan ook anders roest ie ook snel weg
Dasty en dan afspuiten met water, klaar