Vraag over mengen van tweetaktolie en benzine


klikkerdeklik

Ik tank 15 liter benzine in een jerrycan, gooi daar 300 ml olie bij en ik heb een voorraadje voor mijn oude bromfiets (Vespa). Vergeet niet minimaal een van deze dingen er bij te kopen, dat tankt heel wat prettiger.

afbeelding_flex_schenktuit.jpg



Soms liggen tweedehands exemplaren bij een dumpshop. Let dan op het rubber onder de dop, een goed exemplaar is echt 100% waterdicht.
 
zorg dat je flesjes of een tube olie in je jas zak hebt.
Dan hoef je niet te kutten met een can thuis en kan je onderweg ook tanken

1:40 verhoudingen effe uit je hoofd leren, afhankelijk van je tankinhoud heb je dan 125cc of 200cc flesjes bij je
 
zorg dat je flesjes of een tube olie in je jas zak hebt.
Dan hoef je niet te kutten met een can thuis en kan je onderweg ook tanken

1:40 verhoudingen effe uit je hoofd leren, afhankelijk van je tankinhoud heb je dan 125cc of 200cc flesjes bij je

Ik heb met een glasgraveerstift op een leeg sambalpotje een verdeling aangebracht. Voldoende voor een liter benzine en voldoende voor twee liter.

Op de tweetaktolie die je bij de benzinepomp koopt zit soms ook een schaalverdeling, maar dan heb je een spiekbriefje nodig hoe veel olie er in de tank moet. Bovendien is deze verdeling vrij grof, ongeveer 100 ml per streepje - voor de smering van mijn Vespa is het een streepje olie per vijf liter benzine.

En natuurlijk goed schudden voor gebruik...
 
zorg dat je flesjes of een tube olie in je jas zak hebt.
Dan hoef je niet te kutten met een can thuis en kan je onderweg ook tanken

1:40 verhoudingen effe uit je hoofd leren, afhankelijk van je tankinhoud heb je dan 125cc of 200cc flesjes bij je

Tanken onderweg... op de crossbaan...? :X

Lukt hier op de lokale baan niet in ieder geval... :P
 
Laatst bewerkt:
250cc
Heeft het zeker verkeerd begrepen, ziet door de olie de benzine niet meer van daar er geen reactie meer komt
Na al die goede raad
 
Puch_maatbeker2.jpg

Ik heb zo'n maatbekertje. Dat is het makkelijkste. Zit ook een dopje op dus makkelijk mee te nemen voor onderweg. Er staat een schaal op voor 1:50, 1:40, 1:33 en in mL.
 
Hallo
Ik heb een vraagje
Ik heb een nieuwe honda cr250 2 tak gekocht van het bouwjaar 2001 nou heb ik gehoord dat je benzine met olie moet mixen nauw weet ik niet hoe ik dat moet doen en wat de besten olie is voor mijn crossmotor en hoe ik hem de besten kan mixen? Zelf in de jerryken mixen of in de tank zelf?
Stel je voor ik tank 10 liter benzine in een jerryken hoeveel olie moet ik er bij schuden
Zou Iemand mij kunnen helpen aub alvast bedankt!!

Ach komt niet zo nou... gewoon lekker schuden
 
Tanken onderweg... op de crossbaan...? :X

Lukt hier op de lokale baan niet in ieder geval... :P


Degene die een tank leeg rijdt op een cross baan is een baas.

in mijn groepje zitten nu weer diverse twee takten die van de 450 komen en nu op een 300 rond tuffen. Stil, ligt, sterk en magic button..
Laten die nou met een gele plaat rond rijden
 
Degene die een tank leeg rijdt op een cross baan is een baas.

in mijn groepje zitten nu weer diverse twee takten die van de 450 komen en nu op een 300 rond tuffen. Stil, ligt, sterk en magic button..
Laten die nou met een gele plaat rond rijden

Das niet handig.
Dan moet je hem steeds weer oprapen.
 
snap wel dat de taal politie daar graag op ingaat, maar anders raken ze hier in de war en denken met dat er een lamp op zit

anders had ik wel legt getikt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan